Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 18-22 marca.
Spectral Games: Liczy na tegoroczną sprzedaż 60-80 tys. gry „Medieval Dynasty New Settlement”, która ma premierę wyznaczoną na 28 marca, poinformował ISBtech prezes Paweł Sobik.
Render Cube: Wprowadzi tryb co-op do gry „Medieval Dynasty” na konsole nowej generacji w II kwartale, poinformował ISBtech prezes Damian Szymański. Road mapa rozwoju „Medieval Dynasty” obejmuje następnie dużą darmową aktualizację w tym roku i płatne DLC w następnej kolejności.
Render Cube: Chce w tym roku rozpocząć preprodukcję swojego nowego tytułu, poinformował ISBtech prezes Damian Szymański. jej cykl produkcyjny wyniesie orientacyjnie ok. 3 lat.
Render Cube: Akcje spółki zadebiutowały w piątek na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) po przejściu z NewConnect. Na otwarciu kurs akcji wzrósł wobec ceny odniesienia o 3,39% i wyniósł 122 zł. Przed godz. 10-tą kurs wynosił nadal 122 zł.
CI Games: Akcjonariusze zdecydowali podczas walnego zgromadzenia o podwyższeniu kapitału zakładowego spółki z kwoty 1 829 430,15 zł do maksymalnie 2 195 316,15 zł, czyli o kwotę nie większą niż 365 886 zł, poprzez emisję nie mniej niż 1 ale nie więcej niż 36 588 600 akcji zwykłych na okaziciela serii M o wartości nominalnej 0,01 zł każda, podała spółka.
11 bit studios: Globalna premiera gry „Indika” w wersji na PC oraz konsole Xbox Series X/S i PlayStation 5 została ustalona na 8 maja, podało 11 bit studios. Tytuł w wersji cyfrowej dystrybuowany będzie za pośrednictwem platform growych, w tym Steam, GOG oraz Epic Games Store.
Gamedust: Zamierza obecnie skupić się m.in. na zdobyciu pozycji lidera w segmencie gier VR oraz dywersyfikacji portfolio gier, w tym poprzez wydawanie adaptacji VR już istniejących produkcji, podała spółka. Strategia zakłada tworzenie gier, których zakładany czas produkcji nie będzie przekraczał 18 miesięcy, a jednostkowy budżet zamknie się kwotą 0,5-1,8 mln zł.
Immersion Games: Skupi się na produkcji „Shark Bait VR” oraz gry fitness przeznaczonej na gogle VR. Obie produkcje powstaję przy współfinansowaniu przez partnerów pod postacią wydawców czy platform sprzedażowych, zapowiedział prezes Bartosz Rosłoński. Ma to na celu zminimalizowanie ryzyka nowych projektów oraz pozyskanie wsparcia przy sprzedaży nowych gier. „Shark Bait VR” jest już na ukończeniu.
Frozen Way: Planuje wydanie w br. 4-8 gier skupionych głównie w ramach franczyzy „House Flipper” na różne platformy, podała spółka.
Drageus Games: Zapowiedziało tegoroczną premierę dwóch swoich gier: „Uragun” oraz „Tardy”. Pierwsza pojawi się na rynku III lub IV kwartału 2024 roku na platformach Xbox, PS oraz Nintendo Switch. Druga zaplanowana jest na IV kwartał br. i zadebiutuje na japońskim rynku na platformie Nintendo Switch, podano w raporcie rocznym. Drageus Games ogłosiło także, że na przełomie 2024/2025 roku premierę będzie miała gra „Mech Rage” na platformie PS, Xbox oraz Nintendo Switch (Japonia).
T-Bull: Ogłosił premierę „Drive Stars: Sports Car Racing” w sklepie Google Play (system Android). W planach jest także udostępniane tytułu na innych platformach dystrybucyjnych, poinformowała spółka.
Gamivo: Zarząd wnioskuje, aby część zysku netto spółki za rok 2023 w kwocie 6 mln zł przeznaczyć na wypłatę dywidendy dla akcjonariuszy w wysokości 3,22 zł na 1 akcję, podała spółka. Pozostałą kwotę w wysokości 3,31 mln zł spółka chce przeznaczyć na kapitał zapasowy.
United Label: Planuje w bieżącym roku dwie premiery: „Tails of Iron 2: Whiskers of Winter” od studia Odd Bug oraz „Beyond Galaxyland” od Sam Enright, zapowiedział prezes Darren Newnham. United Label rozważa także możliwości sprzedaży pakietów i oferty partnerów.
Starward Industries: Odnotowało 2,2 mln zł jednostkowej straty netto w 2023 r. wobec 1,86 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Forever Entertainment: Odnotowało 5,89 mln zł jednostkowego zysku netto w 2023 r. wobec 9,7 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Gamivo: Zarząd będzie rekomendować walnemu zgromadzeniu wypłatę dywidendy w wysokości 6 mln zł, podała spółka.
Gamivo: Odnotowało 8,76 mln zł skonsolidowanego zysku netto w 2023 r. wobec 9,58 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka. W ujęciu skorygowanym zysk netto sięgnął 6,48 mln zł, co oznacza spadek o 9% r/r.
Gaming Factory i 4Divinity: Podpisały umowę wydawniczą na „Japanese Drift Master” na rynek azjatycki, podała spółka. Gaming Factory otrzyma z tego tytułu wynagrodzenie w wysokości 1,3 mln USD. Spółka zapewniła sobie udział w sprzedaży tytułu na rynku azjatyckim od pierwszej sprzedanej kopii, a do momentu odzyskania przez 4Divinity kwoty 1,3 mln USD, Gaming Factory otrzyma 20% przychodów ze sprzedaży netto z rynku azjatyckiego.
United Label: Zaplanowało początek kampanii marketingowej gry „Tails of Iron 2: Whiskers of Winter” na 21 marca. Announcement trailer z fragmentem rozgrywki zostanie opublikowany na Future Games Show Spring Showcase 2024, podała spółka. Premiera gry zaplanowana jest na koniec bieżącego roku.
Games Operators: Podpisało umowę produkcyjną oraz wydawniczą z Grapes Pickers na grę „Survival Machine” w wersji na PC, podała spółka. W wyniku zawiązania umowy spółka sfinalizuje oraz wyda grę przeznaczoną na platformę Steam, która zostanie przygotowana przez Grapes Pickers.
Demolish Games: Planuje premierę „Demolish & Build 3” w II/III kw. 2024 roku a „Airport Simulator” w IV kw. 2024 roku. Obie produkcje zadebiutują w wersji PC na platformie Steam. W planach spółki jest także kontynuacja produkcji „Airship Captain” w wersji na PC i VR. Premiera ma mieć miejsce w 2025 roku.
Ice Code Games: Zakończyło prace nad prototypem gry o kodowej nazwie „Projekt A”, poinformowała spółka. Deweloper jest gotowy do rozpoczęcia negocjacji z wydawcami.
Klabater: Odnotował 2,39 mln zł jednostkowej straty netto w 2023 r. wobec 2,76 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Game Box: Planuje premierę pełnej wersji gry „Riot Control Simulator” na platformie Steam w II/III kwartale 2024 roku, a prolog gry zostanie udostępniony w I/II kwartale 2024 roku. Wersja konsolowa zaplanowana została na IV kwartał 2024 roku lub w I kwartał 2025 roku, podała spółka w sprawozdaniu zarządu za 2023 r. To 1 z 3 gier, nad którymi obecnie pracuje spółka – w produkcji są także: „Primitive” oraz „Repo Man”.
SimFabric: Wyznaczył datę premiery gier „Saboteur!” oraz „Saboteur II: Avenging Angell” na konsole PS4/PS5 w sklepie PlayStation na 25 marca, podała spółka. Trzecia produkcja – „Preventive Strike” – na PS4/PS5 będzie miała premierę 26 marca. Wszystkie tytuły będą sprzedawane w cenie 4,99 USD na rynkach (Korea Południowa, Indonezja, Singapur, Tajwan, Tajlandia, Malezja, Hongkong) oraz w cenie 880 jenów w Japonii w przypadku „Saboteur!” oraz „Saboteur II: Avenging Angell”, zaś „Preventive Strike” w cenie 1100 jenów. Kolejne 3 gry spółki są w trakcie certyfikacji w sklepie PlayStation Store.
One More Level: Odnotowało 12,56 mln zł jednostkowej straty netto w 2023 r. wobec 1,78 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Gamedust: Zawarł z Drago entertainment umowę licencyjną określająca zasady wykonania przez spółkę w technologii wirtualnej rzeczywistości (VR) adaptacji gry „Gas Station Simulator”, a następnie jej wydania na platformie Meta Quest Store, podała spółka.
Huuuge: Zawarł prostą umowę dotyczącą przyszłego kapitału (ang. simple agreement for future equity, SAFE) z izraelskim Bananaz Studios Ltd. oraz umowę opcji kupna (umowa opcji call) z Bananaz i jej wspólnikami, w tym założycielami Bananaz, podała spółka. Na podstawie SAFE Huuuge zobowiązał się do zainwestowania w Bananaz maksymalnie 6 mln USD w zamian za uzyskanie prawa do otrzymania nowo wyemitowanych akcji Bananaz.
Huuuge: Spodziewa się obniżenia poziomu skorygowanej EBITDA w tym roku w efekcie planowanego zwiększenia inwestycji marketingowych przy stabilnych przychodach i kosztach operacyjnych, poinformował ISBtech wiceprezes wykonawczy ds. finansowych Marek Chwałek.
QubicGames: W roku 2023 roku Grupa wypracowała przychody na poziomie ponad 30 mln zł, co stanowi wzrost o 63% r/r. Skonsolidowany zysk netto za rok 2023 wyniósł 689,7 tys. zł, a EBITDA 4,3 mln zł. ” W roku 2023 portfolio wydanych przez QubicGames gier powiększyło się o 34 nowe tytuły na konsole Nintendo Switch oraz dziesiątki płatnych dodatków i edycji specjalnych, co pozwoliło zwiększyć przychody jednostkowe QubicGames z niecałych 8 mln zł w 2022 roku do ponad 12 mln zł w roku 2023, czyli o ponad 50%. Nie udałoby się tego dokonać bez wsparcia spółki zależnej naptime.games, która sportowała większość wydanych przez QubicGames gier z urządzeń mobilnych na konsole Nintendo Switch i Sony PS4, a obecnie pracuje nad przygotowaniem większości tytułów do wydania na platformę Steam” – napisał prezes Jakub Pieczykolan w liście do akcjonariuszy.
Immersion Games: W 2023 r. spółka odnotowała 2,34 mln zł straty netto wobec 0,8 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio: 2,27 mln zł wobec 1,76 mln zł.
Incuvo: Uwzględniając zmianę stanu produktów, sprzedaż w 2023 r. wyniosła 23,1 mln zł w porównaniu do 24,9 mln zł w 2022 r. Spółka osiągnęła także zysk, który wyniósł 3 mln zł netto, napisał zarząd w liście do akcjonariuszy.
Kool2Play: W 2023 r. spółka odnotowała 3,21 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 0,93 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio: 6,98 mln zł wobec 12,15 mln zł.
Baked Games: Nasza strategia rozwoju na nadchodzące lata obejmuje produkcję co najmniej jednej nisko- lub średnio-budżetowej gry rocznie, rozszerzenie obecności na różnych platformach gier, w tym konsolach PlayStation oraz Xbox, napisał zarząd w liście do akcjonariuszy.
Baked Games: W 2023 r. spółka odnotowała 0,79 mln zł zysku netto wobec 0,71 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio: 2,22 mln zł wobec 2,74 mln zł.
7Levels: W bieżącym roku spółka planuje przede wszystkim kontynuację rozwoju w zakresie produkcji projektów własnych. Niemniej kontynuowana jest także dalsza ekspansja gałęzi wydawniczej, która rozszerza się o platformy VR. Do końca roku planujemy wydanie kilku kolejnych gier zewnętrznych deweloperów, napisał prezes Paweł Biela w liście do akcjonariuszy.
7Levels: W 2023 r. spółka odnotowała 2,17 mln zł straty netto wobec 0,75 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio: 2,83 mln zł wobec 2,75 mln zł.
Atomic Jelly: Spółka odnotowała 0,23 mln zł straty netto w 2023 r. wobec 0,9 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio: 0,27 mln zł wobec 43 tys. zł. W minionym roku działalność operacyjna skupiła się na dalszym rozwoju projektów „Truck Mechanic Dangerous Paths” oraz „Space Mechanic Simulator”, które wymagały znacznego rozbudowania. Podjęta została również decyzja o przygotowaniu produkcji prologów do tych tytułów. Pod koniec roku po okresie przygotowawczym rozpoczęły się intensywne prace nad grą „Train Mechanic Simulator 2024”, który jest kontynuacją poprzedniego „Train Mechanic Simulator 2017”.
Draw Distance: Spółka odnotowała 0,76 mln zł straty netto w 2023 r. wobec 0,42 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio: 10,09 mln zł wobec 9,75 mln zł. Spółka odnotowała w 2023 r. najwyższe przychody netto ze sprzedaży produktów od początku swojej działalności, podkreślono. Największy wpływ na wysokość ww. przychodów miały transze uzyskiwane od kontrahentów zewnętrznych, wypłacane za zrealizowane etapy produkcyjne lub zakontraktowane prace nad projektami, w tym głównie „Onyx”, a także „Serial Cleaners – Dino Park” oraz trzecią visual novel z serii „Vampire: The Masquerade”.
ECC Games: Spółka odnotowała 1,02 mln zł straty netto w 2023 r. wobec 0,77 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio: 4,41 mln zł wobec 0,83 mln zł. Nakłady na produkcję w 2023 roku wyniosły 2,08 mln zł, co oznacza spadek o ok. 29% r/r. Zmniejszenia nakładów na produkcję związane jest z zakończeniem realizacji projektu „Gearshift” oraz zmianą struktury zatrudnienia, podał zarząd.
Duality: W 2023 r. spółka odnotowała 3,6 mln zł straty netto wobec 0,52 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio: 4,08 mln zł wobec 4,79 mln zł.
Frozen Way: Spółka odnotowała 9,63 mln zł zysku netto w 2023 r. wobec 6,83 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio: 19,84 mln zł wobec 12,16 mln zł.
Jujubee: Spółka wypracowała zysk netto na poziomie 394 tys. zł w 2023 r. Przychody ze sprzedaży wyniosły 1 362 tys. zł. W strukturze przychodów ze sprzedaży najistotniejsze pozycje stanowiły przychody z tytułu zawartych umów wydawniczych w tym m.in. z Fulqrum Publishing Ltd., 101XP Limited, Forever Entertainment, Astragon Entertainment GmbH oraz FuRyu Corporation, jak również przychody generowane bezpośrednio ze sprzedaży tytułów własnych za pośrednictwem platform dystrybucyjnych, napisał prezes Michał Stępień w liście do akcjonariuszy. Do końca marca bieżącego roku Spółka kontynuuje przegląd opcji strategicznych i zastrzega sobie możliwość wydłużenia tego okresu, dodał.
VRFabric: Odnotował wzrost przychodów ze sprzedaży netto o 980% r/r do 6,6 mln zł w 2023 r. Wydawca i producent gier wideo z grupy SimFabric w tym czasie zwiększył zysk operacyjny o przeszło 160% do 0,78 mln zł.
Drageus Games: Odnotował 0,11 mln zł zysku netto w 2023 r. wobec 0,16 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio: 1,51 mln zł wobec 1,64 mln zł.
UF Games: Odnotował 0,36 mln zł straty netto w 2023 r. wobec 0,3 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio: 1,55 mln zł wobec 2,93 mln zł.
United Label: Odnotował 0,35 mln zł zysku netto w 2023 r. wobec 1,19 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio: 7,49 mln zł wobec 8,2 mln zł.
Demolish Games: W 2023 r. spółka odnotowała stratę netto w wysokości 316 244,41 zł. Przychody netto ze sprzedaży i zrównane z nimi osiągnęły poziom 632 452,86 zł.
Detalion Games: Spółka za rok 2023 wykazała stratę na poziomie 470 394,26 zł. Wartość przychodów netto ze sprzedaży i zrównanych z nimi w 2023 r. wyniosła 39 915,35 zł.
CreativeForge Games: Strata netto dewelopera w 2023 r. wyniosła 1,2 mln zł wobec 0,59 mln zł straty rok wcześniej. Wartość przychodów netto ze sprzedaży w 2023 r. wyniosła 1,24 mln zł wobec 4,05 mln zł rok wcześniej. Pod koniec roku 2023 CreativeForge Games posiadało środki pieniężne w wysokości 134 tys. zł.
HTC: Viveport – sklep z grami i aplikacjami dla XR – ogłosił wzrost udziału twórców w zyskach ze sprzedaży treści XR podczas tegorocznej konferencji Game Developers Conference (GDC). Począwszy od 1 kwietnia 2024 r. w przypadku wszystkich nowych tytułów dodanych do VIVEPORT, a także tych już dostępnych od marca tego roku, programiści zachowają 90% przychodów z gier i aplikacji sprzedawanych jako jednorazowe zakupy w VIVEPORT na PCVR lub VIVE XR Elite. To jeden z najwyższych w branży udział w przychodach w branży, który zapewni twórcom XR możliwość generowania wyższych dochodów w porównaniu z innymi platformami, stanowiąc przełom w sektorze VR i MR.
PCF Group: Obciążył Incuvo kosztem prac nad produkcją „Bullestrom VR” i rozwiązała umowę produkcyjno-wydawniczą.
Gaming Factory: Agio Smart Money Fundusz Inwestycyjny Zamknięty, reprezentowany przez AgioFunds TFI, przekroczył próg 10% udziałów w akcjonariacie producenta i wydawcy gier wideo. Fundusz zarządzany przez Pawła Sugalskiego, jednego z najbardziej doświadczonych specjalistów finansowych z obszaru gamedev w Polsce, obecnie jest właścicielem 624 717 akcji spółki, co przekłada się na 10,28% udziału w kapitale zakładowym i ogólnej liczby głosów na WZA Gaming Factory
CD Projekt: GOG nawiązał partnerstwo z Amazon Luna, które ma na celu wprowadzenie katalogu GOG do usługi gier w chmurze firmy. Gracze będą mieli możliwość grania we wszystkie gry już posiadane na GOG (i dostępne również na Lunie) poprzez usługę streamingową Amazona.
Simfabric: Data premiery gier „Saboteur!”,”Saboteur II: Avenging Angell” oraz „Preventive Strike” wyznaczona na dzień 25 marca.
Gamedust: Dokona odpisu aktualizującego w kwocie ok. 24 mln zł z ujemnym wpływem na wynik netto spółki za 2023 rok.
Games Operators: Zawarł umowy z Grapes Pickers w sprawie wykonania gry o tytule „Survival Machine” na plarformę PC.
Varsav Game Studios: BiolabInvest zwiększył zaangażowanie z 0,80% do 6,20% kapitału i głosów. Z kolei Varsav zmniejszył zaangażowanie z 42,39% do 37,46% kapitału i głosów
CD Projekt, Techland: Dariusz Bochenek, jeden ze scenarzystów „Cyberpunk 2077”, został głównym scenarzystą w studiu odpowiedzialnym m.in. za serię „Dying Light”, podały gry-online.
Xbox: Trwają prace nad ponad 3,5 tys. tytułami na konsole Xbox w ponad 100 krajach. Program ID@Xbox wspiera obecnie ponad 100 tytułów z regionów Azji Południowo-Wschodniej, Afryki i Indii. W styczniu bieżącego roku zanotowano rekordowy poziom zaangażowania graczy na konsolach Xbox, gdzie gra Palworld od Pocket Pair, dostępna w ramach Xbox Game Preview, przyciągnęła ponad 10 mln użytkowników.
Xbox: Wprowadził Gaming for Everyone Product Inclusion Framework dla deweloperów gier – zestaw praktycznych zasobów, które mają wspierać twórców gier oraz całą branżę w integrowaniu różnorodności i dostępności w ich produktach. Aby wspomóc deweloperów w rozpoczęciu pracy i wykorzystaniu nowych narzędzi w praktyce, Xbox utworzył Centralny Magazyn Zasobów (en. Central Resource Hub), który zawiera konkretne przykłady, najlepsze praktyki, studia przypadków i inne pomocne materiały.
Źródła: depesze ISBnews, serwis ISBtech.pl, informacje ze spółek i organizacji
(ISBnews/ISBtech)