Uber wprowadził na rynek nową funkcjonalność, która ma podnieść standardy bezpieczeństwa zarówno dla kierowców, jak i pasażerów. Integracja kamery samochodowej z aplikacją to pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce. Dzięki niemu, w przypadku wystąpienia spornych kwestii w zakresie bezpieczeństwa podczas podróży, kierowcy mogą szybko i bezpiecznie udostępniać nagrania dedykowanemu zespołowi wsparcia Uber.
Pasażerowie otrzymają powiadomienie o kamerze zainstalowanej w samochodzie z wyprzedzeniem, dzięki czemu mogą decydować o bezpłatnym anulowaniu podróży, jeśli nie chcą być nagrywani.
Naszym obowiązkiem w Uber jest zapewnienie tak bezpiecznego przejazdu, jak to tylko możliwe. Jesteśmy dumni, że jako lider w branży pokazujemy, że technologia może być wykorzystywana do podnoszenia standardów bezpieczeństwa wszystkim korzystającym z naszej aplikacji. – powiedział Marcin Moczyróg, General Manager Uber CEE.
Bardzo się cieszę z nowej funkcji w aplikacji Uber, dzięki której mogę łatwo przesyłać nagrania do dedykowanego zespołu wsparcia, mając pewność, że moje dane będą chronione i prawidłowo przetwarzane. Uber stale idzie naprzód i rozwija się. Jestem pewien, że wielu kierowców miało sytuacje, w których musieli udowodnić, że pasażer nie zawsze ma rację. Od teraz jest to łatwiejsze. – dodał Artem, kierowca współpracujący z aplikacją.
Dane będą przetwarzane zgodnie z restrykcyjną polityką prywatności Uber oraz przepisami RODO. Kierowca, jako właściciel kamery samochodowej, będzie administratorem danych, a Uber otrzyma dostęp do nagrań tylko wtedy, gdy kierowca zdecyduje się je udostępnić po ewentualnym incydencie.
W Polsce coraz więcej kierowców decyduje się na montaż kamer samochodowych. Nowa funkcja działa w ramach prawnych, umożliwiających udostępnianie danych zgodnie z zasadami ochrony prywatności, przy jednoczesnym poinformowaniu pasażera o obecności kamery samochodowej, ograniczeniu dostępu do danych, a także zapewnieniu przestrzegania wszystkich zasad przechowywania danych.
Bezpieczeństwo leży w DNA firmy Uber. Dlatego od początku działalności wprowadziła ona szereg funkcji oraz procedur chroniących zarówno pasażerów, jak i kierowców. W ciągu ostatniego roku firma uruchomiła m.in. Uber by Women, czyli usługę, która umożliwia zamawianie przejazdów realizowanych wyłącznie przez kierowczynie, a także we współpracy z firmą Safety Logic, uruchomiła program szkoleniowy dla kierowców, mający na celu zwiększenie wiedzy na temat przepisów ruchu drogowego.