VIVEPORT od HTC ogłosił znaczący wzrost udziału twórców w zyskach ze sprzedaży treści XR podczas tegorocznej konferencji Game Developers Conference (GDC). Począwszy od 1 kwietnia 2024 r. w przypadku wszystkich nowych tytułów dodanych do VIVEPORT, a także tych już dostępnych od marca tego roku, programiści zachowają 90% przychodów z gier i aplikacji sprzedawanych jako jednorazowe zakupy w VIVEPORT na PCVR lub VIVE XR Elite. To jeden z najwyższych w branży udział w przychodach w branży, który zapewni twórcom XR możliwość generowania wyższych dochodów w porównaniu z innymi platformami, stanowiąc przełom w sektorze VR i MR.
Twórcy oprogramowania to fundament ekosystemu XR — ich sukces jest kluczem do wzrostu w całej branży. To właśnie dlatego decydujemy się na bezprecedensowy krok, oferując deweloperom 90% udziału w przychodach ze sprzedaży ich aplikacji i gier. Przekazując większą część zysków bezpośrednio twórcom, umacniamy pozycję VIVEPORT jako pioniera w promowaniu rozwoju społeczności XR. – zaznaczył Joseph Lin, dyrektor generalny VIVEPORT.
Gracze mają już dostęp do szerokiej gamy gier premium na VIVEPORT, które już korzystają z nowego systemu podziału przychodów, obejmującego takie tytuły jak Blade & Sorcery, The Walking Dead: Saints & Sinners, Fracked, After the Fall oraz SUPERHOT VR.
VIVEPORT oferuje unikalny plan subskrypcyjny PCVR, VIVEPORT Infinity, który umożliwia abonentom dostęp do rozległej kolekcji gier i aplikacji PCVR za stałą miesięczną stawkę. VIVEPORT Infinity jest kompatybilny z wiodącymi zestawami PCVR, w tym Meta Quest 2 i Quest 3 za pośrednictwem Link oraz VIVE XR Elite przez VIVE Streaming. Wprowadzenie nowego modelu udziału w przychodach dla pojedynczych zakupów nie wpływa na warunki subskrypcji Infinity w VIVEPORT.
W trakcie GDC HTC VIVE zorganizuje specjalne spotkanie, na którym kierownictwo firmy omówi najświeższe informacje dla deweloperów, nowości produktowe oraz zaangażowanie w rozwój społeczności programistów i ekosystemu XR.