epoint

XTB, polski fintech oferujący aplikację i platformę inwestycyjną online, uruchamia usługę Social. Jest to zapowiadane wcześniej rozwiązanie społecznościowe, które umożliwi obserwowanie najlepszych inwestorów, przeglądanie ich najważniejszych statystyk, składu portfela oraz otrzymywanie powiadomień o ich najnowszych transakcjach.

Wprowadzenie usługi Social to kolejny etap realizacji planu produktowego na rok 2024. W ostatnich tygodniach klienci zyskali możliwość wymiany walut pomiędzy swoimi kontami inwestycyjnymi. Dziś XTB wzbogaca aplikację inwestycyjną o rozwiązania społecznościowe, dzięki którym klienci mogą obserwować najlepszych inwestorów, sprawdzać własne statystyki inwestycyjne i dzielić się inspirującymi profilami ze swoimi znajomymi.

Polska jest pierwszym rynkiem, na którym XTB uruchomił usługę Social. Docelowo, w ciągu najbliższych miesięcy, pojawi się ona również na pozostałych rynkach XTB. – Funkcje społecznościowe bazujące na zaangażowaniu użytkowników stają się niezwykle popularne. Social ma wypełnić lukę, którą dostrzegamy na rynku finansowym. mówi Omar Arnaout, prezes zarządu XTB.

Social to dodatkowa funkcjonalność, która umożliwia obserwowanie nie tylko najlepszych inwestorów, ale także znajomych inwestujących z XTB – składu ich portfela, historii transakcji czy statystyk inwestycyjnych. Ranking liderów bazuje na algorytmie, który uwzględnia zyskowność portfeli względem ryzyka oraz inne kryteria takie jak poziom dywersyfikacji, koncentracji, ryzyka. Social umożliwia również otrzymywanie powiadomień o transakcjach obserwowanego użytkownika.

Social to usługa, która pomoże naszym klientom rozwinąć ich własne strategie inwestycyjne. Obserwowanie transakcji przynoszących zyski, jak i tych generujących straty, może być ważną lekcją. Kluczowe jest, że kontrola nad własnymi inwestycjami zawsze pozostaje w rękach inwestora. dodaje Arnaout.

W najnowszej wersji aplikacji XTB inwestorzy będą mogli obserwować profile, które zostały ustawione jako publiczne. Aby skorzystać z tej nowości, nie jest wymagane udostępnianie własnego profilu. Decyzja o udostępnieniu profilu pozostaje elastyczna — użytkownicy w każdej chwili mogą zdecydować się na jej aktywację lub dezaktywację. Natomiast dane profili udostępnianych w ramach usługi Social są w pełni zanonimizowane, a na żadnym etapie nie są widoczne wartości portfela czy wielkości transakcji. Przekazywane są jedynie dane dotyczące procentowego udziału aktywów w danym portfelu.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments