GTV jest w trakcie kompleksowego programu transformacji cyfrowej, wdrażając m.in. system ERP IFS, aby móc reagować w czasie rzeczywistym na wyzwania w coraz dynamiczniejszym otoczeniu biznesowym, poinformował Michał Garwacki, Dyrektor ds. IT i Transformacji Cyfrowej GTV, podczas 2. edycji #EnergizeYourBusiness.
„GTV to duża, dynamicznie rosnąca firma o złożonym biznesie, produkcji, handlu, eksportu, import z ogromnymi łańcuchami logistycznymi. Jesteśmy aktywni w kilku branżach. Mamy dywersyfikację i geograficzną, i produktową. W niektórych obszarach były spadki, gdzie indziej bardzo duże wzrosty i tak jest nadal. Dzięki dywersyfikacji nasz portfel się doskonale bilansuje, a skumulowana dynamika wzrostu jest dodatnia. Jesteśmy w trakcie dużego procesu transformacyjnego i realizujemy ten projekt m.in. z IFS” – powiedział Garwacki.
Wskazał, że chodzi o wdrożenie systemu zintegrowanego, a aktualnym trendem rynkowym jest, żeby technologia wspierała skomplikowane procesy biznesowe.
„W obliczu wielu wydarzeń jakie miały miejsce w ostatnich latach wielokrotnie łapaliśmy się na tym, że wyzwaniem jest odpowiednia agregacja danych w czasie rzeczywistym. Wyzwań biznesowych i rynkowych z każdym tygodniem jest coraz więcej. Technologia powinna więc wspierać zarządy i ich procesy decyzyjne w tym dynamicznym otoczeniu, rotacji kapitału ludzkiego i finansowego. Technologia również powinna wspierać pracowników w codziennej pracy” – wskazał.
Jak zaznaczył, projekt wdrożeniowy jest już na dużym poziomie zaawansowania.
„Wymieniamy core-owy system w organizacji, która jest cały czas aktywna biznesowo i nieustannie bardzo dynamicznie się rozwija. Mnogość innych rzeczy, obok samego projektu, jest bardzo duża. Ponadto na przestrzeni ostatnich lat wykonaliśmy bardzo duży skok technologiczny. Dołożyliśmy wiele nowych funkcjonalności i automatyzacji, które łącznie stawiają bardzo wysoki próg początkowy dla nowego systemu, co jest dużym wyzwaniem” – stwierdził Garwacki.
Podkreślił ponadto, że w GTV następuje proces zmiany paradygmatu, jeśli chodzi o profil sprzedawcy.
„Jesteśmy spółką handlową, realizującą dotychczas proces sprzedaży transakcyjnej. Oczekiwanie rynku jest coraz bardziej takie, aby handlowiec był osobą, która staje się partnerem biznesowym, doradcą klientów, aniżeli realizującym zlecenia zamówień w imieniu klienta. Informatyzacja musi wspierać przesuwanie pewnych czynności do samo-obsługi, dawać możliwość większej ilości czasu na szkolenia produktowe, aby zwiększać potencjał tak aby rozmowy handlowe były na zupełnie innym poziomie jakości, a handlowiec oferował doradztwo i wsparcie rozwoju wspólnego biznesu” – podsumował dyrektor GTV.