Polska firma informatyczna Comarch oraz holenderski operator telekomunikacyjny KPN przedłużają swoje partnerstwo poprzez pięcioletnią umowę skoncentrowaną na dostarczaniu oprogramowania w modelu SaaS (Software as a Service) i innowacjach. Rozszerzona współpraca umożliwi Comarch pomoc KPN w poprawie jakości danych zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych, a także usprawnienie operacji związanych z uzyskiwaniem przychodu. Usługa Comarch pomoże KPN zmniejszyć liczbę skarg od klientów, szybciej płacić faktury i obniżyć „przychody zagrożone” z powodu kwestionowanych rachunków i niedopłat.
Comarch i KPN rozpoczęły współpracę w 2008 roku, kiedy to polska firma została zatrudniona do wsparcia spółki zależnej KPN, Sympac. Po wdrożeniu „Przyszłej Architektury Sympac” firmy rozpoczęły współpracę nad kluczowymi projektami strategicznymi, takimi jak VaMo (Vast Mobiel – stacjonarna sieć komórkowa) i KPN EEN LCE. W 2019 roku Comarch został wybrany do dostarczenia rozwiązania billingowego dla rynku biznesowego KPN. Przez lata Comarch pomógł KPN znacznie obniżyć koszty operacyjne, zracjonalizować infrastrukturę IT, zwiększyć zadowolenie klientów i zwiększyć przychody.
Comarch dostarcza KPN produkty BSS (Business Support System) do fakturowania, zarządzania klientami i zarządzania wydatkami telekomunikacyjnymi. Produkty te usprawniają procesy rozliczeniowe poprzez konsolidację wielu usług w ujednoliconą platformę, która zapewnia nie tylko dokładność i wydajność, ale także optymalizację i kontrolę wydatków dzięki zaawansowanym narzędziom do śledzenia, raportowania i analizy.
Dodatkowo, rozwiązania Comarch umożliwiają płynniejsze operacje i mniejszą liczbę błędów, ułatwiając efektywne zarządzanie kontami firmowymi oraz usługami przez użytkowników końcowych. Jest to możliwe dzięki rozbudowanemu backendowi, przechowywaniu danych i analizom, które pomagają KPN podejmować świadome decyzje w oparciu o wgląd w czasie rzeczywistym.
Z perspektywy klienta, Comarch i KPN współpracują nad rozwojem zarządzania wydatkami jako aplikacji, która daje użytkownikom pełną kontrolę nad wydatkami i usługami. Przekłada się to bezpośrednio na większą satysfakcję klientów i ostatecznie stanie się częścią oferty Comarch dla nowych i obecnych klientów. Wreszcie, obie firmy będą pracować nad zintegrowaniem różnych aplikacji korporacyjnych, w celu promowania ich interoperacyjności i wydajności.
Co więcej, Comarch dostarcza KPN pełen pakiet usług utrzymania, wsparcia, usług zarządzanych, hostingu, asekuracji i bezpieczeństwa IT, aby zapewnić, że wszystkie produkty i usługi są dostosowane do potrzeb KPN i pomagają im osiągnąć cele biznesowe.
KPN nadal będzie wykorzystywać oprogramowanie Comarch w modelu Sofware as a Service, które oferuje kompleksowe wsparcie, zapewniając optymalne funkcjonowanie i wysoki poziom bezpieczeństwa systemów IT.
Edwin Beverdam, dyrektor działu Service and Billing a.i. w KPN, powiedział: „Comarch odegrał kluczową rolę we wspieraniu nas w osiąganiu strategicznych celów wzrostu i redukcji wydatków operacyjnych. Oprogramowanie jest kluczowym elementem naszej działalności. Ich ciągłe zaangażowanie w jakość, bezpieczeństwo i niezawodność przekłada się bezpośrednio na satysfakcję naszych klientów. Cenimy nasze partnerstwo z Comarch i z niecierpliwością wyczekujemy kolejnych pięciu lat wzrostu, ulepszeń i innowacji”.
Joanna Słowińska, dyrektor ds. kluczowych klientów dla KPN i członek zarządu Comarch BV w Holandii, powiedziała: „Nowo podpisana umowa otwiera nowy rozdział partnerstwa pomiędzy Comarch i KPN. Cieszymy się, że możemy nadal wspierać KPN w osiąganiu ich strategicznych celów.
Wojciech Pawluś, Wiceprezes Zarządu Comarch SA w Polsce, dodał: Jesteśmy wdzięczni KPN za zaufanie i 16 lat wspólnych sukcesów. To zaszczyt mieć możliwość przeniesienia naszej współpracy z KPN na kolejny poziom. Beneluks jest jednym z najważniejszych rynków dla całej Grupy Comarch, a z KPN na pokładzie planujemy kontynuować dynamiczny rozwój naszej działalności w tym regionie.