MCI nabyło 65 proc. akcji Profitroom przy wycenie spółki 290 mln zł. Profitroom to największy regionalny dostawca rozwiązań systemów rezerwacji on-line dla hoteli oferujący oprogramowanie w modelu SaaS.
Profitroom od kilku lat systematycznie zwiększa swoją globalną sprzedaż. Spółka zatrudnia blisko 300 osób, działa w blisko 50 krajach i dostarcza swoje produkty do ponad 3 tys. hoteli. MCI chce wesprzeć Profitroom w osiągnięciu pozycji globalnego lidera w segmencie „hotel online booking engine”.
Jesteśmy pod wrażeniem pozycji, którą Profitroom osiągnął w Polsce oraz uznania, jakie ich produkt zyskał na świecie. Spółka przez ostatnie 5 lat blisko 4-krotnie zwiększyła swoje przychody i odnotowała ponad kilkunastokrotny wzrost przychodów zagranicznych. Widzimy bardzo duży potencjał w dalszym skalowaniu produktu w wybranych regionach zagranicznych. – mówi Filip Berkowski, partner inwestycyjny w MCI.
Profitroom oferuje kompleksowe rozwiązanie umożliwiające efektywną i zautomatyzowaną obsługę rezerwacji, zarządzanie kanałami sprzedaży, relacjami z klientem oraz obsługę płatności. Umożliwia to hotelom budowę niezależnego – od dużych platform bookingowych – kanału sprzedaży.
MCI posiada duże doświadczenie w rozwijaniu spółek B2B oferujących własne oprogramowanie, jak i we wspieraniu firm w ekspansji zagranicznej. W obecnym portfelu posiadamy takie podmioty B2B SaaS jak: IAI, lidera w obszarze rozwiązań e-commerce w Polsce, Focus Telecom, lidera w segmencie CPaaS, czy Webcon, lidera w segmencie low-code BPA w Polsce. Teraz będziemy mogli wspierać również Profitroom w globalnym skalowaniu rozwoju. – dodaje Tomasz Czechowicz, partner zarządzający MCI.
– Cieszymy się, że sprzedajemy nasz pakiet akcji w Profitroom funduszowi MCI. Wierzymy, że będzie to bardzo dobry partner na kolejne lata, który umożliwi dalsze globalne skalowanie spółki. Jesteśmy zadowoleni z procesu transakcyjnego: przebiegł on sprawnie i bez zaskoczeń. Równocześnie chcemy podziękować całemu zespołowi Profitroom za ostatnie 4 lata wspólnej podróży i osiągnięte wyniki w tym okresie – mówi Jakub Dwernicki, prezes oraz założyciel Cyber_Folks.
W czasie naszej przygody z Cyber_Folks udało nam się rozszerzyć działalność na szereg nowych regionów zagranicznych i obecnie zaczynamy być zauważani jako globalny gracz w branży Hotel-Tech. Poza ekspansją rynkową wchodzimy również w nowe segmenty klientów coraz większych sieci hotelowych. Takie szybkie skalowanie Profitroom wymaga od nas nieustającej transformacji organizacji i pokonywania kolejnych barier. Szukaliśmy więc inwestora, który wesprze naszą ambicję dalszego wzrostu. O wyborze MCI zdecydowało doświadczenie funduszu z podobnymi, ale większymi od nas spółkami technologicznymi, które są na dalszych etapach rozwoju. – mówi Marcin Dragan, prezes oraz założyciel Profitroom.
Sprzedającym, czyli założycielom oraz spółce Cyber_Folks doradzał EY oraz kancelaria Dentons. MCI przy transakcji doradzała kancelaria DJM, firmy Deloitte, Bain & Company oraz Vienna Capital Partners.