Play ma już ponad 133 tys. pakietów i serwisów aktywowanych przez klientów w ramach usługi Telewizji Nowej Generacji po niemal roku od jej uruchomienia i liczba ta dynamicznie rośnie, podał operator.
„Mimo niespełna rocznej historii, od momentu uruchomienia usługi Telewizji Nowej Generacji klienci Play aktywowali ponad 133 tys. pakietów i serwisów, wykorzystując w tym celu prawie 2,7 mln punktów. Liczby te dynamicznie rosną, ponieważ dziś Telewizję Nowej Generacji wybiera już co trzeci klient usługi telewizyjnej w Play” – czytamy w komunikacie.
„Naszym zdaniem to świetne wyniki. Zwłaszcza, że świadomość abonentów w zakresie rozwiązania punktowego dopiero się tworzy. Obserwując trendy na zagranicznych rynkach spodziewamy się dalszego wzrostu zainteresowania tego typu usługą w przyszłości. Z tego powodu Telewizja Nowej Generacji będzie jednym z najważniejszych narzędzi realizacji strategii Play w zakresie usług telewizyjnych oraz głównym kierunkiem w rozwoju partnerstw dla treści zarówno streamingowych, jak i liniowych” – powiedział dyrektor Departamentu Usług dla Domu w Play Artur Dominiak, cytowany w komunikacie..
Jak podano, Telewizja Nowej Generacji to pierwsze i jedyne takie rozwiązanie na rynku, w ramach którego klienci co miesiąc mogą wybierać pakiety kanałów i serwisów streamingowych, wykorzystując otrzymane punkty.
„Telewizja Nowej Generacji to rozwiązanie łączące najpopularniejsze serwisy streamingowe z tradycyjną telewizją. Zbliżone oferty z możliwością wyboru kanałów w różnych modelach dostępne są m.in. w krajach skandynawskich oraz w Kanadzie. W Polsce dostęp do 'a la carte’ zapewnia wyłącznie Play” – czytamy dalej.
W ramach abonamentu klienci otrzymują dostęp do 82 popularnych kanałów, a także serwisu Viaplay Medium. Dodatkowo, do dyspozycji abonentów jest pula punktów (30 lub 45), które co miesiąc można wymieniać na serwisy streamingowe (Netflix, HBO Max, Canal+, Viaplay) oraz pakiety dodatkowych kanałów, np. sportowych, informacyjnych, czy też oferty kanałów sportowych.
„Według naszych analiz, starsi domownicy wybierają telewizję „za punkty” ze względu na dostęp do kanałów tradycyjnych. Młodsi – z powodu elastyczności w zakresie oferty streamingowej. Dla tej ostatniej grupy klientów ważne jest to, że w każdym miesiącu mogą zdecydować się na inny serwis streamingowy w ramach wykupionego miesięcznego pakietu punktów, a pakietami zarządzać wygodnie za pośrednictwem pilota na ekranie telewizora” – dodał Dominiak.