Answear podtrzymuje cel osiągnięcia przez PRM rentowności w IV kwartale, poinformował ISBtech prezes Krzysztof Bajołek. Trwają rozmowy z kolejnymi zagranicznymi markami ekskluzywnymi, które czekały na otwarcie conceptstore. Pozyskanie nowej silnej marki na potencjał na nawet kilka dodatkowych pkt. proc. sprzedaży segmentu.
IV kwartał to nadal nasz cel na osiągniecie rentowności PRM. Powinno się udać. – powiedział ISBtech Bajołek.
Spółka uruchomiła pierwszy concept store marki PRM w warszawskiej Fabryce Norblina.
Budujemy silną markę z ofertą produktów high-fashion i premium sneakers. Przymierzaliśmy się do pierwszego sklepu w Warszawie i uważam, że partnerstwo z Fabryką Noblina wyjdzie obu markom na dobre. Fabryka Norblina miaładotychczas silną ofertę gastronomiczną i lifestyle’owa. Wydaje się, że Answear i PRM są wartością dodaną dla części zakupowej i z naszą ofertą mody z wyższej półki wyniesiemy Fabrykę Norblina na nowy poziom kompleksowości tego miejsca, które stanie się również realną destynacją zakupową dla produktów z półki premium w Warszawie. – ocenił prezes Answear.
Podkreślił, że stacjonarny concept store dla marki premiumma istotny aspekt wizerunkowy i marketingowy przy pozyskiwaniu ekskluzywnych marek ze świata, ich budżetów, imprez dostawców, czy nawet pozyskiwania dodatkowego ruchu z internetu.
Internet ma pewne ograniczenia odnośnie budowania relacji z klientem, a ta jest szczególnie istotna w przypadku budowania brandu luksusowego. Postawiliśmy na autorską formułę concept store, w której miesza się najwyższej klasy moda z kulturą wyrażoną poprzez design, sztukę i muzykę. Dla klientów, którzy cenią sobie swoją prywatność, oferujemy również zakupy z pomocą naszych stylistów w dedykowanej dla nich przestrzeni. Robimy to, ponieważ chcemy naszym klientom zapewnić unikalne doświadczenia zakupowe, a także stworzyć miejsce spotkań społeczności PRM.
Otwarcie concept store powinno być dodatkowo mocnym wsparciem dla dalszych prac nad rozwojem naszej ofertyproduktowej. Brandy z wyższej półki nierzadko warunkują współpracę, z takimi firmami jak nasza, fizycznym dotarciem do klienta. Mamy już wiele ekskluzywnych zagranicznychmarek, i prowadzimy rozmowy z kolejnymi, które czekały na otwarcie naszego concept store. Pozyskanie nowych silnychmarek daje potencjał na dynamiczne wzrosty sprzedaży w tym segmencie. – wskazał Kamil Bajołek, dyrektor PRM.
PRM jest już na wszystkich rynkach Answear poza Węgrami i Słowenią. Oprócz tego marka PRM realizuje wysyłki dla klientów z USA oraz obszaru Unii Europejskiej
Nasi partnerzy po pierwszej wizycie z naszym butiku stwierdzili, że spokojnie możemy wybierać się na zachód, bo koncept stoi na naprawdę wysokim poziomie, ale na razie skupiamy się na rozwoju w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. – dodał Kamil Bajołek
Answear obserwuje pozytywne symptomy odbudowywania popytu konsumenckiego na polskim rynku. Na innych rynkach grupy jest trochę słabiej, poinformował prezes Krzysztof Bajołek.
Myślę, że najtrudniejszy okres mamy za sobą, złotówka wydaje się już solidnie wzmocniona, koszty marketingowe się ustabilizowały, logistyka nawet tanieje, tak więc trudniejszy okres dla ecommerce chyba już za nami. Jeśli chodzi o konsumpcję to widzimy pewne różnice odnośnie popytu na 12 rynkach, na których jesteśmy. W Polsce wydaję się, że już widać pozytywne symptomy, natomiast nie jest to jeszcze sytuacja występująca na każdym z naszych rynków. – powiedział Bajołek dziennikarzom.
Wśród tegorocznych priorytetów Answear wymienił powrót do wcześniejszej dynamiki wzrostów i jak najszybszy breakeven PRM.
Będzie dobrze jak się to uda, a reszta wydaje się pod kontrolą. – wskazał prezes.
Dodał, że Answear czuje się komfortowo z kapitałem obrotowym.
Tradycyjnie podchodzimy konserwatywnie, może nawet za bardzo bo w IV kw. 2023 dość mocno przykręciliśmy zakupy. Ale przez to mamy komfortową sytuację gotówkową. – wskazał Bajołek.