IFS uzyska miliard dolarów rocznych powtarzalnych przychodów (ARR), opierając się na swoim dotychczasowym podejściu: wartości, innowacjach i sukcesie klienta. Wsparcie inwestycji w Industrial AI ma stać się kolejnym wyróżnikiem firmy na globalnym rynku, poinformował Simon Niesler, Chief Revenue Officer IFS.
„Kiedy myślę o zmianach w IFS, opisuję je jako ewolucję, a nie rewolucję. Fundamenty naszej działalności pozostają niezmienne. Nadal koncentrujemy się na trzech kluczowych filarach. Pierwszy z nich, postęp technologiczny, to to, co przyciągnęło mnie do IFS. Mamy jasność co do kierunku, w którym zmierzamy i tego, co nasze rozwiązania mogą przynieść z perspektywy wartości dodanej dla naszych klientów. To jest absolutnie kluczowe. W połączeniu z naszą specjalizacją branżową, nadal jest to nasz silny wyróżnik. Gdy połączymy to z podejściem skoncentrowanym na kliencie, jesteśmy w doskonałej pozycji rynkowej” – powiedział Niesler w rozmowie z Markiem Głazowskim, Managing Director Poland & EE IFS, podczas konferencji IFS Connect.
Dodał, że IFS kontynuuje strategię inwestycji w AI, czego efektem jest udostępnienie ponad 100 nowych zastosowań, skoncentrowanych na przemyśle i propozycjach wartości (value propositions).
„Opisujemy to jako przemysłową sztuczną inteligencję (Industrial AI) i jest to nasz prawdziwy rynkowy wyróżnik, który mocno rozwinęliśmy w naszej organizacji. Dzięki temu rozwijamy się, więc w tym roku z niecierpliwością czekamy na przekroczenie miliarda dolarów rocznych powtarzalnych przychodów. Wyprzedzamy rynek, rośniemy w tempie trzykrotnie wyższym niż nasi konkurenci, co oznacza, że nasi klienci i potencjalni klienci ufają nam w tej podróży dzięki naszym wiodącym rozwiązaniom w zakresie ERP i zarządzania aktywami, zarządzania usługami. Jesteśmy nowym trendem, a w zarządzaniu usługami i zarządzaniu aktywami absolutnie liderem tych segmentów, biorąc pod uwagę niedawny raport Gartnera. Kontynuujemy nasze technologiczne odróżnienie się od rynku bardzo unikalnym rozwiązaniem, które dostarczamy poprzez niezrównane podejście Customer Success i dalsze wsparcie. Bardzo mocno konkurujemy rynkowo i wygrywamy” – stwierdził Chief Revenue Officer IFS.
IFS jest bardzo skoncentrowany na adopcji AI w perspektywie jej praktycznego wykorzystania.
„Zadajemy sobie pytanie, jaką rzeczywistą wartość uzyskują firmy z każdej używanej aplikacji AI? Nie mówię tu o rozwiązaniach kognitywnych, co-pilotach, zaawansowanych, ale ogólnych rozwiązaniach. Już każdy z nich korzysta. Są na naszych laptopach, w zasadzie są już zaszyte. Jesteśmy bardzo podekscytowani implementacją przemysłowej sztucznej inteligencji. To koresponduje z tym, co słyszę od naszych klientów na temat tego, jak zamierzają uzyskać prawdziwą wartość biznesową z AI” – dodał Niesler.
Dla IFS sposobem na osiągnięcie wartości jest budowanie konkretnych zastosowań.
„Pracowaliśmy z naszymi klientami i partnerami branżowymi, aby opracować specyficzne dla branży zastosowania przemysłowej sztucznej inteligencji. Dużo współpracujemy z firmą badawczą IDC. Okazało się, że nasi klienci szukają praktycznych zastosowań AI, ale martwią się o warstwę danych i sposób ich pozyskiwania. Kluczem do każdej aplikacji jest zbudowanie warstwy właściwych danych bezpośrednio pod Industrial AI, aby wydobyć pełną wartość z technologii i potencjału biznesu klienta” – zaznaczył CRO IFS.
Pomimo ekspansji AI, Niesler podkreślił tradycyjne trzy główne filary IFS – wartość, innowacje i sukces klienta. „Wartość jest dla nas naprawdę ważna i zawsze była częścią naszego DNA, aby nasi klienci czerpali ją nie tylko z naszych rozwiązań, ale także z naszego zaangażowania. Bardzo ważne jest, aby nasi klienci i potencjalni klienci rozumieli, jaką wartość otrzymają dzięki naszej technologii. Dotyczy to wszystkich naszych działań, niezależnie od tego, czy mówimy o początkowym ćwiczeniu inżynierii wartości biznesowej, które wykonujemy z naszymi klientami i potencjalnymi klientami, uzasadnieniu biznesowym, wdrożeniu produktu, czy wsparciu posprzedażowym” – zaznaczył Niesler.
W jego ocenie, tworzenie wartości w przeciwieństwie do zwykłej sprzedaży technologii zawsze było dużym rynkowym wyróżnikiem IFS.
„Myślę, że innowacje, które mamy w naszym DNA, zgodnie z tymi 100 przemysłowymi zastosowaniami AI, które obecnie wdrażamy, są dla nas prawdziwym wyróżnikiem. Mówimy o PSOE, harmonogramowaniu, zarządzaniu aktywami lub ERP z programami lub projektami. Ta innowacja technologiczna jest dla nas bardzo silnym wyróżnikiem. Jeśli chodzi o nasze podejście skoncentrowane na kliencie, to kiedy patrzę na oceny klientów, które otrzymujemy w Polsce i Europie Wschodniej, są one zdecydowanie najlepsze spośród wszystkich naszych klientów. Wszystkie te trzy rzeczy są filarami naszej działalności i nadal będziemy je realizować” – wskazał CRO IFS.
Dodał, że IFS kontynuuje rozbudowę ekosystemu partnerów, aby dostarczać klientom większą wartość i realizować więcej projektów.
„Nie można rozwijać się w takiej skali i tempie jak my, odbierając udział w rynku dużym, monolitycznym, starszym dostawcom, bez partnerów. Nasza koncentracja na produktach i rozwoju jest absolutnie otwarta i bezpieczna. Pomagamy klientom w budowaniu zrównoważonego biznesu” – podsumował Niesler.