W I kw. 2024 r., marka mPay kontynuowała efektywne wdrażanie strategii transformacji w superaplikację fintechową. W minionym kwartale Spółka wprowadziła liczne usprawnienia, poprawki oraz nowe funkcjonalności w aplikacji mobilnej mPay, a także poszerzyła portfel oferowanych towarów i usług, konsekwentnie realizując kierunek rozwoju w stronę multiplikacji do zarządzania finansami osobistymi oraz w partnera biznesowego.
I kwartał 2024 roku upłynął na konsekwentnej realizacji założeń strategii przemiany w FinTech. Te działania zaowocowały podpisaniem kilku ważnych umów np. z platformą do zarządzania finansami żłobków i przedszkoli LiveKid czy wdrożeniem przekazów pieniężnych z USA i Wielkiej Brytanii z US Money Espress i EasySend. mPay rozszerzył również portfolio usług w głównym biznesie, czyli wdrożył do aplikacji możliwość zakupu biletów POLREGIO. – opowiada Andrzej Basiak, Prezes Zarządu mPay.
Na koniec I kw. 2024r. liczba użytkowników aplikacji mPay wynosiła 1,51 mln. mPay zrealizował jedno z kluczowych założeń przyjętej strategii, czyli udostępnił wybranym użytkownikom kartę debetową mPay oraz udostępnił na specjalnych warunkach pakiety subskrypcyjne, które zostały opracowane z myślą o zapewnieniu naszym użytkownikom dodatkowych możliwości i usprawnień. Do spółki dołączył również były kapitan polskiej reprezentacji w piłce nożnej – Jakub Błaszczykowski, który został ambasadorem marki mPay. Jego obecność ma powiększyć rozpoznawalność marki mPay oraz zwiększyć zaufanie do mPay.
W pierwszym kwartale 2024 roku zachowaliśmy intensywne tempo rozwoju, które było zauważalne już w zeszłym roku. Co pozwala mi sądzić, że w kolejnych miesiącach mPay powtórzy imponujące wyniki z pierwszego kwartału, a nawet je powiększyć. Jednym z powodów takiego myślenia jest karta debetowa, która w najbliższym czasie zostanie udostępniona wszystkim użytkownikom. Karta sprawi, że aplikacja stanie się dobrą alternatywą dla aplikacji bankowych czy też innych jak PayPal opartych na koncie przedpłaconym, a tym samym zwiększy przychody samej spółki. – dodaje Andrzej Basiak.
mPay zanotował wzrost obrotu transakcyjnego TTV (Total Transaction Value) w I kw. 2024r. na poziomie 17,5 mln zł co oznacza wzrost o 19,9 % w stosunku do I kw. 2023r. Przychód księgowy wyniósł 8,6 mln zł w I kw. 2024 r., wobec 8,96 mln zł w analogicznym okresie zeszłego roku. Zysk EBIT wyniósł 0,21 mln zł i był wyższy o 89,34% od wyniku w analogicznym okresie zeszłego roku, a EBITDA wyniosła 0,39 mln zł co stanowi wzrost o 40,9% kw./kw.
mPay dalej sukcesywnie będzie rozwijać portfolio produktów zarówno dla użytkowników aplikacji, jak i partnerów B2B oraz aktywnie realizować strategię budowania świadomości marki wśród użytkowników.