Dzięki ostatnim osiągnięciom spółki, w tym udanemu pierwszemu kwartałowi i pozyskaniu kluczowych klientów, inwestorzy wyrazili duże zainteresowanie inwestycją w DataWalk. Zarząd zdecydował się na pozyskanie dodatkowych środków na rozwój obszarów go-to-market poprzez emisję nowych akcji. W wyniku zakończonych negocjacji dotyczących udziału inwestorów w kolejnej subskrypcji ustalono cenę emisyjną w wysokości 55 zł za akcję oraz emisję do 500 000 sztuk akcji w ramach kapitału docelowego spółki.
Po wyzwaniach 2023 roku realizowaliśmy plan finansowy oparty o rozwój organiczny, który komunikowaliśmy inwestorom jako suboptymalny w średnim i dłuższym terminie. Inwestorzy instytucjonalni docenili powrót na ścieżkę wzrostu, potwierdzonym silnym pierwszym kwartałem z ważnymi kontraktami tj. z Barclays czy Ally Bank. Mając na uwadze możliwości stojące przed spółką, to dobry moment na inwestycje. – mówi Łukasz Socha, CFO i członek zarządu DataWalk S.A.
Zarząd planuje przeznaczyć pozyskane środki głównie na operacje w szeroko omawianym obszarze tzw. go-to-market m.in. w marketingu, szczególnie w kontekście budowania potencjału wzrostowego w kolejnych latach.
Emisje tego typu zamykamy zwykle w bardzo wąskim, klubowym gronie. Naszym celem było sprawne przeprowadzenie procesu, ograniczając ryzyka, jednocześnie wykorzystując szansę na dofinansowanie i rozwój. Otrzymaliśmy deklarację udziału w nowej emisji od kilku inwestorów, którzy zadeklarowali objęcie wszystkich akcji objętych kapitałem docelowym. Planujemy zakończenie procesu zawierania umów objęcia akcji nowej emisji i ich opłacenia przez inwestorów w ciągu tygodnia. – mówi Paweł Wieczyński, prezes DataWalk S.A.