epoint

Spór o polski sport narodowy możemy uznać za zakończony. Według badań Klarny, globalnej sieci płatności odroczonych wspieranej przez sztuczną inteligencję, to piłka nożna jest najpopularniejszą dyscypliną wśród polskich kibiców. Zainteresowanie futbolem deklaruje aż 74 proc. Polaków, podczas gdy siatkówkę, plasującą się na drugim miejscu, śledzi „tylko” 59 proc. sympatyków sportu.

Przed nami najważniejsze wydarzenia ze świata piłki nożnej – finał Ligi Mistrzów, a także turniej Euro 2024 w Niemczech. Przy okazji tych wydarzeń, Klarna dowodzi, że futbol jest dalej polskim sportem numer jeden. Badania dostarczają informacji o tym, jak wielu biało-czerwonych planuje pojechać na mecze na żywo, a ile osób będzie śledzić zmagania piłkarzy w telewizji?

Duże turnieje w centrum uwagi

Jak wynika z badania Klarny, aż 52 proc. polskich sympatyków sportu planuje oglądać 1. czerwca Finał Ligi Mistrzów w telewizji lub internecie. Tyle samo osób jest zainteresowanych śledzeniem na żywo rozgrywek zaczynających się tydzień później Mistrzostw Europy. Dla porównania, znacznie mniej (31 proc. badanych) chce siąść przed telewizorami w trakcie zmagań lokalnej piłkarskiej Ekstraklasy.

Choć rodzima liga od lat rośnie w siłę, Polacy nadal najchętniej skupiają się na największych międzynarodowych piłkarskich świętach. Część polskich kibiców chce także na własnej skórze zaznać atmosfery tych wydarzeń, odwiedzając stadiony. Wśród badanych, 8 proc. było zdecydowanych na wyjazd do Londynu na tegorocznych Finał Championship, a 10 proc. chciało odwiedzić Niemcy podczas tegorocznego Euro.

Nie tylko piłka nożna

Mimo że to futbol wiedzie prym popularności, nie można zapominać także o innych sportach, które w Polsce gromadzą ogromne ilości fanów. Od wielu lat, siatkarskie turnieje pojawiają się w centrum zainteresowania polskiego świata sportu. Potwierdzają to także wyniki badań, gdzie aż 59 proc. osób zadeklarowało, że regularnie śledzi poczynania siatkarzy.

Duża uwaga jest także poświęcana lekkoatletom, blisko połowa (43 proc.) fanów sportu przyznaje, że chętnie ogląda zawody tej dyscypliny. To nie jedyne sporty, którym Polacy poświęcają swój czas. Za sprawą sukcesów Igi Świątek, tenis w ostatnim czasie znacznie zyskał na popularności. Obecnie ponad 40 proc. kibiców śledzi rozgrywki tej dyscypliny.

Kobiecy futbol z sukcesami

Na tak wysoką popularność piłki nożnej zdecydowanie wpływają jej proste zasady, dzięki czemu praktycznie każdy może amatorsko grać w futbol. Zainteresowaniu profesjonalnymi rozgrywkami dodatkowo sprzyjają sukcesy, które Polacy odnoszą w rozgrywkach klubowych. Warto jednak zwrócić uwagę nie tylko na piłkarzy, ale także piłkarki. Kobiecy futbol w Polsce rośnie w siłę, co pokazują ostatnie dokonania młodych Polek, które na majowych Mistrzostwach Europy Kobiet do lat 17 zajęły 3. miejsce. Tym samym zapewniły sobie również awans na Mistrzostwa Świata, gdzie jako debiutantki wystąpią już w październiku 2024 roku.

W działania na rzecz rozwoju i promocji kobiecego futbolu włączyła się także Klarna, która już drugi sezon jest partnerem pierwszoligowej drużyny Legii Ladies. Wspólne działania marek pozwalają zawodniczkom stale rozwijać się i dążyć do swoich sportowych marzeń, popularyzują kobiecą piłkę wśród fanów oraz ułatwiają kibicom dostęp do ukochanych drużyn.

Spojrzenie w przyszłość

Wraz ze stale rosnącym zainteresowaniem kibiców piłką nożną, ta dyscyplina będzie się rozwijać dynamicznie nie tylko w segmencie męskiego, ale również żeńskiego sportu. Współpraca taka jak Klarny z Legią Ladies, przyczynia się do wyrównywania szans chłopców i dziewczynek w piłkarskiej karierze. Dzięki temu w niedalekiej przyszłości na europejskich i światowych boiskach z pewnością będą grali następcy Roberta Lewandowskiego i Ewy Pajor. – mówi Łukasz Dwulit, Head of Klarna Poland.

Nie ulega wątpliwości, że piłka nożna pozostaje najważniejszym sportem w Polsce, a rozgrywki przyciągają rzesze kibiców. Dlatego też nadchodzący czerwiec w Polsce z pewnością zostanie zdominowany ogromnymi emocjami fanów, dzięki rozgrywkom na najwyższym światowym poziomie.

O Badaniu:

Badania konsumenckie Sports & Travel Report 2024 Klarny zostały przeprowadzone we współpracy z agencją badawczą Dynata w 10 krajach (Francja, Niemcy, Grecja, Włochy, Polska, Portugalia, Hiszpania, Szwecja, Wielka Brytania i USA). Badanie zostało przeprowadzone w kwietniu 2024 r. i objęło co najmniej 1000 respondentów w każdym kraju, 2000 w przypadku USA. Łącznie w badaniu wzięło udział 11 231 konsumentów. Wielkość próby jest reprezentatywna dla całego kraju i została wybrana przez agencję badawczą Dynata.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments