epoint
Marcin Jaśkiewicz, prezes Simteract, w rozmowie z ISBtech o postępach, rozwoju i wynikach gry „Taxi Life”. 
  • Opublikowaliście właśnie raport roczny – nie ma tam żadnego zaskoczenia, gdyż dane były już podane w raporcie za IV kwartał 2023, ale może chciałbyś podsumować ubiegły rok kilkoma słowami?
Marcin Jaskiewicz, Simteract
Marcin Jaskiewicz, Simteract

Tak, obecny raport nie jest żadnym zaskoczeniem 😉 Przychody ze sprzedaży wyniosły w 2023 r. ok  8,34 mln zł, co stanowi nieznaczny spadek w porównaniu z 2022 r. Zysk netto zaś wyniósł ok  230 tys. zł i jest wyższy niż w poprzednim roku. Jesteśmy zadowoleni z miejsca, w którym jesteśmy. Mimo kryzysu na rynku nie zwalniamy ani tempa, ani nie myślimy o zwolnieniach w załodze. Mamy nadzieję, że wyniki w każdym roku będą tylko coraz lepsze.

  • Wchodząc w ten rok, w pierwszym kwartale odbyła się premiera Taxi Life, która zyskała na początku słabe oceny. Jak to wygląda obecnie i co do tej pory zrobiliście? 
To prawda, początek jeśli chodzi o oceny nie był najlepszy. Zarzuty pojawiały się głównie co do trzech rzeczy – niepełnego wsparcia kierownic na komputerach i konsolach, problemy z fizyką AI dotyczące samochodów, oraz logiką NPC, które wpływały na płynność ruchu. Do tej pory dodaliśmy już dwa patche, które naprawiły te najbardziej palące błędy. W planach mamy jeszcze trzy, nad którymi pracujemy.
Obecnie nasze ostatnie oceny znacznie wzrosły i wynoszą już ok 65% pozytywnych recenzji na Steam. Myślę, że będą one nadal się poprawiać. Cały czas mamy w dobrą ilość osób grających jednocześnie i kilka ważnych aktualizacji przed sobą, zarówno na PC jak i konsole.
  • Czy jesteście zadowoleni ze sprzedaży? Kiedy będzie widać przychody z Taxi Life? 
Zarówno my, jak i nasz wydawca NACON, jesteśmy zadowoleni ze sprzedaży. Według naszych szacunków gra powinna się zwrócić niemal dwukrotnie szybciej niż zakładaliśmy. To co nas zaskoczyło, to tak duży udział konsol w całości sprzedaży.
Jeśli zaś chodzi o przychody – jesteśmy współwłaścicielem IP i zarabiamy już od pierwszej sprzedanej kopii, ale ze względów rozliczeniowych główne wpływy z premiery będą widoczne na naszym koncie dopiero w III kwartale. Także te kwoty pojawią się dopiero w raporcie za III kwartał.
  • Jakie macie plany na drugą połowę roku?
Przede wszystkim dalej chcemy wspierać i pracować nad Taxi Life. Pracujemy nad możliwością grania na kierownicach na konsolach, a także rozmawiamy z NACON o DLC. Oprócz tego pełną parą idą prace nad naszym drugim projektem – niezapowiedzianą jeszcze grą z Astragon. Zajmuje to w tym momencie czas zdecydowanej większości naszego zespołu i nie możemy się doczekać, kiedy będziemy mogli ujawnić pierwsze szczegóły.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments