TCL zakłada, że rynek telewizorów w Polsce w ujęciu ilościowym będzie utrzymywał się na poziomie 1,5 mln sztuk rocznie, poinformował marketing manager TCL Poland Rafał Zadara. TCL jest obecnie marką numer 2 w segmencie TV w Polsce.
Rynek TV spada ilościowo w ciągu ostatnich kilku lat do 1,5 mln sztuk rocznie. Spodziewamy się, że ten rynek będzie nadal utrzymywał się w tych okolicach. To oznacza, że dziennie w Polsce sprzedaje się aktualnie prawie 4200 telewizorów. Marka A sprzedaje ok. 1310 telewizorów dziennie, a TCL sprzedaje 610 TV dziennie. To oznacza, że jesteśmy aktualnie marką nr 2 w Polsce. To się dzieje niezmiennie od października ubiegłego roku. – powiedział Zadara podczas konferencji prasowej.
Jak zaznaczył, historia pokazała, że nabywcy TV w Polsce nie chcieli technologii 3D, zakrzywionych ekranów, nie zakceptowali też 8K.
Natomiast absolutnie wszyscy kupują smartTV, które stały się standardem. Polacy decydują się też na coraz większe telewizory. W tej chwili kupuje się 55,65 cali, ale rośnie też kategoria powyżej 70 cali. Klienci kupują 'duże calarze’ ponieważ coraz więcej używają tzw. multi-screening’u. Ciekawostką jest, że aktualnie w Polsce dwie osoby dziennie kupują 98-calowe TV od TCL. – dodał marketing manager TCL Poland.
Wskazał ponadto że TCL Poland prowadzi aktualnie intensywne działania marketingowe w Polsce i planuje ich coraz więcej.
Chcemy żeby polscy klienci poznawali nas, nie tylko jak producenta, ale też jako markę. Sport w tym jest bardzo ważny. Stąd współpraca z PZPN, jako oficjalny partner reprezentacji Polski w piłce nożnej. Piłka nożna to sport, który przyciąga największe liczby polskich fanów. Stąd też nasza współpraca ze znanym międzynarodowym sędzią piłkarskim Szymonem Marciniakiem. – podsumował Zadara.