epoint

Continental dostarcza ważne komponenty i produkty do nowego Mercedesa Klasy E. Dzięki rozwiązaniu dostępu opartemu na inteligentnych urządzeniach (Continental’s smart device-based access; CoSmA) firma technologiczna Continental oferuje system dostępu, który zamienia urządzenia mobilne, takie jak smartfony lub smartwatche, w kluczyki do samochodu.

Technologia ta zapewnia wygodę użytkowania dostosowaną do ery cyfrowej. Po raz pierwszy Continental dostarcza kompletny system, który zapewnia kompleksową interakcję między cyfrowymi ekosystemami pojazdu, inteligentnymi urządzeniami i chmurą.

Inteligentne urządzenia umożliwiają wygodny i bezpieczny dostęp

Wbudowany w inteligentne urządzenie system dostępu CoSmA jest głównym elementem cyfrowego kluczyka samochodowego. Zastosowana technologia ultraszerokopasmowa (ultra-wideband; UWB) umożliwia urządzeniom mobilnym, takim jak smartfony lub inteligentne zegarki, automatyczne otwieranie i uruchamianie pojazdu bez użycia rąk.

Jesteśmy siłą napędową dla naszych klientów, aby skutecznie i holistycznie rozwijać złożone tematy, takie jak zrównoważona cyfryzacja pojazdów za pomocą odpowiednich produktów. Dzięki systemowi bezkluczykowego dostępu CoSmA po raz pierwszy dostarczamy kompletny system obejmujący wszystkie komponenty sprzętowe i programowe. – wyjaśnia Philipp von Hirschheydt, członek zarządu odpowiedzialny za sektor Automotive w Continental.

Właściciele pojazdów mogą tworzyć i zarządzać kilkoma kluczami cyfrowymi jednocześnie, bez konieczności przekazywania fizycznego kluczyka. Oznacza to, że pojazd można wygodnie udostępniać członkom rodziny i znajomym, przekazując wirtualny klucz innym osobom. Właściciel pojazdu może przypisać różne prawa, a tym samym określić, na przykład, że dana osoba może tylko otworzyć pojazd, ale nie może go prowadzić.
System rozpoznaje prawidłowe klucze wirtualne przechowywane na urządzeniu i inicjuje uwierzytelnianie za pośrednictwem Bluetooth Low Energy, energooszczędnego wariantu standardu Bluetooth, który może być stale aktywny w tle.

Jeśli to się powiedzie, pozycja inteligentnego urządzenia jest następnie określana z dokładnością do centymetra za pomocą technologii UWB. Samochód odblokowuje się tylko wtedy, gdy urządzenie znajduje się w określonym obszarze pojazdu. Niezwykle dokładna lokalizacja zapobiega przechwyceniu sygnału radiowego w celu nadużycia. Uruchomienie silnika jest również możliwe dopiero po rozpoznaniu zweryfikowanego urządzenia końcowego w pojeździe.

System CoSmA jest w pełni zgodny ze specyfikacjami międzybranżowego konsorcjum Car Connectivity Consortium (CCC), w ramach którego producenci samochodów, inteligentnych urządzeń oraz firmy technologiczne połączyły siły w celu usprawnienia komunikacji i integracji urządzeń mobilnych i pojazdów.

Po raz pierwszy Continental dostarcza Mercedes-Benz AG kompletny system CoSmA składający się z centralnej jednostki sterującej, nadajników-odbiorników wykorzystujących ultraszerokopasmową technologię radiową oraz inteligentnego oprogramowania.
Inteligentne technologie Continental dla najwyższego poziomu bezpieczeństwa
Inteligentne systemy pomagają z wyprzedzeniem zapobiegać wypadkom i zwiększają komfort jazdy. W Mercedesie Klasy E potężny radar dalekiego zasięgu firmy Continental wykorzystywany jest do niezawodnego dostarczania zaawansowanym systemom wspomagania kierowcy, takim jak adaptacyjny tempomat i wspomaganie hamowania awaryjnego, danych o pojazdach i przeszkodach znajdujących się przed samochodem.

Kolejnym elektronicznym elementem bezpieczeństwa firmy Continental jest zainstalowana w pojeździe jednostka sterująca telematyki, która zapewnia płynną wymianę danych z sieciami telefonii komórkowej, a także umożliwia korzystanie z funkcji istotnych dla bezpieczeństwa, takich jak automatyczne połączenie alarmowe (eCall).

Inteligentne sterowanie adaptacyjnym zawieszeniem pneumatycznym odbywa się za pośrednictwem systemu Continental Air Supply (CAirS), wysoce zintegrowanej jednostki sterującej, łączącej sprężarkę, blok zaworów i elektroniczną jednostkę sterującą w jednym module. Oprogramowanie systemu zostało specjalnie przystosowane do użytku w Mercedesie Klasy E i umożliwia optymalną regulację zawieszenia pneumatycznego w każdej sytuacji, aby zapewnić idealne połączenie komfortu i wyjątkowej stabilności jazdy niezależnie od sytuacji na drodze.

Wygodne i bezpieczne manewrowanie jest gwarantowane przez cały czas, nawet w sytuacjach o słabej widoczności, dzięki płynnemu panoramicznemu widokowi zapewnianemu przez kamery surround z portfolio Continental. Co więcej, jednostki sterujące oświetleniem zapewniają doskonałe oświetlenie drogi dzięki inteligentnemu sterowaniu reflektorami full-LED.

Bezpieczeństwo na drodze dzięki fabrycznie montowanym oponom Continental
Aby zapewnić bezpieczną, cichą i energooszczędną jazdę, producent klasy premium dostarcza pojazd fabrycznie wyposażony w opony Continental EcoContact 6 Q. Ogumienie to punktuje dzięki wysokiemu przebiegowi i niskiemu zużyciu energii. Jest to możliwe za sprawą specjalnej mieszanki gumowej, zmniejszającej pochłanianie energii przez oponę podczas jazdy, a tym samym redukującej tarcie i opory toczenia. Ponadto EcoContact 6 Q imponuje niskim poziomem hałasu toczenia, niezawodną przyczepnością i doskonałą stabilnością na zakrętach, nawet przy dużych prędkościach. Na sezon zimowy dostępna jest również opona Continental WinterContact TS 860 S, zapewniająca precyzyjne prowadzenie w niskich temperaturach na suchej i mokrej nawierzchni.

Trwałe piękno: innowacyjne materiały powierzchniowe sprawiają, że wnętrze jest wyjątkowo łatwe do czyszczenia i trwałe

Wnętrze charakteryzują innowacyjne i trwałe materiały powierzchniowe z portfolio Continental. W siedzeniach zastosowano syntetyczną skórę Acella z technologią staynu – zaawansowaną technologią, która sprawia, że materiał powierzchniowy jest prawie całkowicie odporny na zabrudzenia. Zrównoważony materiał tapicerski Acella na drzwi i panele sterowania jest wykonany w 30% z przetworzonych plastikowych butelek PET.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments