epoint

Wiodąca, napędzana technologią platforma do zarządzania wysyłkami i dostawami zamknęła ostatni, kluczowy etap transformacji firmy, jednocząc wszystkie podmioty ze swojego portfolio pod jedną, parasolową marką Alsendo. To krok w celu ujednolicenia struktury, która odpowie na potrzeby całego rynku.

Czas na zmiany

W branży logistycznej, aby odpowiedzieć na potrzeby wszystkich klientów, konieczne jest uwzględnienie zarówno perspektywy globalnej, jak i regionalnej. Takie podejście chce odzwierciedlać Alsendo, które od dziś jest marką parasolową dla wszystkich podmiotów w swoim portfolio.

Nowa struktura to przede wszystkim większy nacisk na klientów firmowych. Alsendo Business i Alsendo Business PRO to rozwiązania dla SOHO i MŚP. Alsendo Business koncentruje się na technologii zarządzania procesami wysyłkowymi dla biznesu i oferuje szeroki wachlarz usług, w tym przesyłki krajowe i międzynarodowe, spersonalizowaną komunikację dla klientów sklepów internetowych, a także zautomatyzowane zwroty paczek. Alsendo Business PRO odpowiada na potrzeby e-commerce, oferując rozwiązania, takie jak: spersonalizowana komunikacja z klientami, usprawnione zarządzanie zwrotami, dedykowana obsługa klienta i integracja z głównymi firmami kurierskimi.

Marka oferuje również rozwiązania dla sektora enterprise – Alsendo Innoship zapewnia gotową do wdrożenia platformę, oferującą narzędzia do zarządzania zamówieniami i ich wysyłkami oraz dostawami, wybór przewoźnika, drukowanie etykiet i aktualizacje śledzenia. Natomiast Alsendo Enterprise to odpowiedź na wszystkie indywidualne potrzeby największych klientów, którzy potrzebują niestandardowych, opartych na technologii oraz dostosowanych do ich potrzeb rozwiązań.

Alsendo ma także ofertę dla klientów indywidualnych, którzy mogą nadawać paczki lokalnie lub za granicę w ramach Alsendo Go, licząc przy tym na szeroką ofertę czy różnorodność opcji do wyboru.

Alsendo to siła, na którą przede wszystkim składają się marki regionalne, które przez lata budowały swoje pozycje – Apaczka, Sendit, Ecolet czy Zaslat wspierają klientów biznesowych i indywidualnych na każdym etapie ścieżki zakupowej. Aktywne działanie Alsendo w obszarze akwizycji firm (ponad 20 przejęć na rynku lokalnym i europejskim), dzięki którym Grupa osiąga synergię oraz ma dostęp do unikalnego know-how technologicznego, przekłada się na budowę silnej pozycji na arenie międzynarodowej, szczególnie w regionie CEE. – komentuje Magdalena Magnuszewska, CEO Alsendo.

Magdalena Magnuszewska, CEO Alsendo

Z dbałością o potrzeby i doświadczenia

Nowa strategia firmy ma zagwarantować zwiększoną obecność na globalnych rynkach, która sprawi, że klienci Alsendo będą mogli znaleźć markę i korzystać z jej usług gdziekolwiek się znajdują. Jeszcze lepszą komunikację dostosowaną do potrzeb klientów – będą oni otrzymywać jeszcze bardziej spersonalizowane oferty odpowiadające ich zainteresowaniom i preferencjom. Uproszczone doświadczenie marki tj. płynniejsze operacje, prowadzące do lepszej obsługi i niższych kosztów w dłuższej perspektywie. Ujednoliconą siłę, a w ramach niej jakość i niezawodność za każdym razem, gdy klient współpracuje z marką.

Stworzenie marki parasolowej jeszcze mocniej podkreśla nasze indywidualne podejście do rynku i konsumentów. Dzięki nowej strukturze, jesteśmy w stanie jeszcze skuteczniej dostosować produkty i usługi do unikalnych potrzeb naszych klientów. Ta elastyczność pozwoli nam także odpowiednio reagować na trendy, co jest kluczowe w dynamicznie zmieniającym się środowisku. Dodatkowo, nowy brand zostawia przestrzeń na dołączanie do niego kolejnych, nowych podmiotów, które odpowiedzą na potrzeby biznesów, zaspokoją ich oczekiwania, lub nawet je wyprzedzą. – dodaje Dawid Olszta, International Marketing Director, Alsendo.

Dawid Olszta, International Marketing Director, Alsendo

15-lecie Apaczka by Alsendo

Potwierdzeniem mocnej pozycji na rynku jest fakt, że serwis Apaczka by Alsendo świętuje w tym roku swoje 15-lecie. W ciągu kilkunastu lat liczba przewoźników dostępnych na tej popularnej platformie logistycznej stale rosła. Dziś marka współpracuje z kilkunastoma najpopularniejszymi przewoźnikami – niektórzy, jak UPS są z nią od samego początku, czyli 2009 roku. Aktualnie Apaczka by Alsendo współpracuje z 17 firmami kurierskimi – tylko w 2023 roku pojawiły się ich trzy kolejne. Szeroka oferta – w tym usługi międzynarodowe oraz paletowe – pozwala na zaspokojenie potrzeb każdego segmentu klientów biznesowych (małych, średnich i typu enterprise).

Na uwagę zasługują także produkty w modelu SaaS. To innowacyjne usługi na polskim rynku związane z dostawami przesyłek dedykowane dla branży e-commerce. Należą do nich m.in. usługa umożliwiająca zmianę maili o statusie przesyłki i strony śledzenia w kanałach komunikacji marketingowej zwiększające sprzedaż w e-sklepie na etapie post-checkout, czy usługa automatyzująca proces zwrotu produktów. Na przestrzeni 15 lat serwis rósł organicznie, a dzięki licznym akwizycjom zbudował rolę lidera na rynku integratorów rozwiązań kurierskich.

Siła marki Alsendo 

Dzięki nieustannie rozwijanej technologii i zawieraniu strategicznych partnerstw grupa Alsendo obsługuje co roku średnio 60 mln paczek. Obecnie baza wszystkich aktywnych klientów biznesowych wynosi ponad 300 tysięcy, a na terenie Europy działa 6 biur, m.in. w Polsce, Czechach oraz Rumunii. W zasięgu usług pozostaje ponad 150 krajów, a Alsendo oferuje dostęp do ponad 190 integracji z najpopularniejszymi platformami e-commerce, ERP, WMS, firmami kurierskimi oraz podmiotami świadczącymi usługi dla firm.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments