OPPO ogłosiło dziś swoje zaangażowanie w udostępnianie telefonów AI każdemu użytkownikowi. Firma zaznaczyła jednocześnie, że stawia na pełną transformację technologiczną i restrukturyzację ekosystemu telefonów AI w przyszłości. Ponadto OPPO wskazało korzyści dla użytkowników związane z rozwojem sztucznej inteligencji, nad którymi będzie pracować wraz ze swoimi partnerami: Google, MediaTek i IDC.
OPPO demokratyzuje dostęp do AI
Dzięki dużemu globalnemu zasięgowi, zaawansowanej łączności i różnorodnym możliwościom wykorzystania smartfony są dobrze przygotowane do bycia najważniejszym osobistymi urządzeniami AI. OPPO dokłada do tych funkcji swoją cegiełkę, chcąc, aby AI nie była wykorzystywana jedynie we flagowych modelach i dostępna dla wybranych użytkowników. Ma stać się technologią dostępną dla wszystkich.
Dzięki naszym nieustannym staraniom i zaangażowaniu OPPO dąży do udostępnienia telefonów AI każdemu. Po raz pierwszy w branży OPPO wprowadza generatywną AI do wszystkich linii produktowych. Do końca tego roku planujemy udostępnić funkcje generatywnej AI około 50 milionom użytkowników. – powiedział Billy Zhang, prezes ds. sprzedaży i obsługi rynków zagranicznych w OPPO.
Generatywna sztuczna inteligencja coraz bardziej wkracza w codzienne życie za pośrednictwem telefonów, polepszając doświadczenia użytkowników w takich obszarach, jak rozrywka czy mobilna praca biurowa. Najnowszy raport badawczy IDC „Czas na demokratyzację wpływu technologii AI” potwierdza znaczący potencjał tego rynku. Czytamy w nim m.in., że dostawy telefonów AI w segmencie poniżej 1000 USD mają wzrosnąć o 250% w 2024 roku, osiągając 35 milionów sztuk.
Rola innowacji i współpracy
W ciągu ostatniej dekady OPPO złożyło ponad 5000 patentów związanych z AI, z czego około 70% dotyczy obrazowania AI. Od 2020 roku OPPO jest pionierem w rozwijaniu własnych modeli językowych (LLM) i aktywnie działa w dziedzinie dużych modeli wizyjnych oraz technologii multimodalnej (stosującej dane różnego typu). Co istotne, OPPO jest pierwszą firmą produkującą smartfony, która wdrożyła model LLM z 7 miliardami parametrów bezpośrednio na urządzeniu. Dzięki rozwijaniu technologii AI, OPPO wprowadziło w tym roku ponad 100 funkcji generatywnej AI do swoich telefonów.
Oprócz własnych innowacji, OPPO ściśle współpracuje z innymi podmiotami branży, aby zapewnić lepsze wrażenia z korzystania z telefonów AI w oparciu o hybrydową architekturę AI na urządzeniu i w chmurze. We współpracy z Google seria OPPO Reno12 oraz następna generacja flagowego modelu Find X będą wyposażone w LLM z rodziny Google Gemini, zapewniając użytkownikom jeszcze bardziej innowacyjne i wygodne funkcje AI, takie jak AI Toolbox, w tym funkcje AI Writer i AI Recording Summary.
Współpraca z MediaTek zaowocowała dostosowaniem chipów w celu zwiększenia pamięci masowej i wydajności obliczeniowej w przyszłych flagowych modelach OPPO. Z kolei dzięki partnerstwu z Microsoft następne generacje telefonów OPPO zapewnią bardziej wydajną, dokładną i naturalną konwersję głosu i tekstu oraz lepszą łączność między komputerową sztuczną inteligencją a telefonami.
Podczas panelu dyskusyjnego OPPO eksperci branżowi, w tym Susara van den Heever, Dyrektor ds. AI, Customer Engineering EMEA w Google Cloud, Philipp Ennen, Główny Menedżer ds. Badań w MediaTek, oraz Francisco Jeronimo, Wiceprezes ds. Urządzeń EMEA w IDC, rozmawiali o tym, w jaki sposób telefony AI pozwolą większej liczbie osób czerpać korzyści z tej technologii.
Telefony AI zapewnią nowe możliwości
OPPO zintegrowało wiele innowacyjnych funkcji w swoich telefonach AI, aby zwiększyć produktywność i rozbudzić kreatywność użytkowników. Jeśli chodzi o produktywność, dzięki połączeniu modelu LLM i technologii takich jak szybka transkrypcja, użytkownicy mogą przetwarzać więcej informacji i cieszyć się tłumaczeniami w czasie rzeczywistym. Współpraca między AI na komputerze stacjonarnym a telefonami doprowadziła do dalszej poprawy produktywności.
Zwiększona kreatywność polega z kolei na ulepszeniu edycji zdjęć i możliwości tworzenia spersonalizowanych treści dzięki technologii generacji multimodalnej i generacji ruchu. Przykładowo, funkcja OPPO AI Eraser pomaga użytkownikom płynnie usuwać niechciane obiekty i szybko generować brakujące treści. Obecnie stosowana jest średnio 15 razy dziennie. Z kolei technologia multimodalna pomaga użytkownikom łatwo generować kreatywne treści wizualne i tekstowe w mediach społecznościowych.
Przejście od smartfonów do telefonów ze sztuczną inteligencją będzie długoterminową ewolucją, która nieustannie zmienia doświadczenia mobilne.
Wierzymy, że inteligentny system operacyjny będzie osadzony w agentach AI, wspierając interakcję multimodalną, a usługi innych firm będą dostarczane w bardziej elastyczny sposób. Doprowadzi to do pełnej transformacji i restrukturyzacji ekosystemu telefonów AI. – stwierdził Darren Chen, dyrektor ds. strategii technologii AI w OPPO.