Wojciech Kuśpik, prezes zarządu PTWP, w rozmowie z ISBtech o dotychczasowej działalności zwieńczonej przeniesieniem notowań akcji na rynek główny GPW i planach dalszego rozwoju.

Po ponad 11 latach obecności przenosicie się z NewConnect na rynek regulowany. Jakie są Wasze cele i oczekiwania względem głównego rynku?

Gdy debiutowaliśmy na NewConnect wiedzieliśmy, że jest to przystanek w drodze na główny rynek. Przez te lata nauczyliśmy się zasad funkcjonowania spółek giełdowych, a co ważne, na tyle wyskalowaliśmy nasz biznes, aby zainteresować większych inwestorów. Teraz z naszej perspektywy jest optymalny moment na przeniesienie notowań.

Mamy bardzo dobrą sytuację finansową, rozwinięte segmenty działalności oraz konkretne plany. Dostawaliśmy wcześniej sygnały, od inwestorów instytucjonalnych, że nasz biznes jest interesujący, ale kluczowa jest obecność na głównym rynku. Wychodzimy zatem naprzeciw tym oczekiwaniom, licząc na większe zainteresowanie spółką ze strony instytucji oraz poprawę płynności na akcjach spółki.

Jakie są segmenty działalności Grupy PTWP? Jak wygląda udział poszczególnych segmentów w przychodach Grupy?

Działalność biznesową Grupy PTWP prowadzimy w oparciu o trzy segmenty. Sukcesywnie rozwijamy działalność w segmencie wydawniczym. Koncentrujemy się na branżowych portalach dostarczających czytelnikom specjalistyczne treści. Nasze wszystkie serwisy internetowe – a mamy już ich 18 – przyciągają średnio miesięcznie około 20 milionów unikalnych użytkowników, co po maju br. plasuje Grupę PTWP jako wicelidera wśród mediów biznesowych w Polsce.

Drugim naszym segmentem jest działalność związana z organizowaniem różnego rodzaju eventów własnych zarówno biznesowych jak i branżowych. W 2023 r. zrealizowaliśmy prestiżowe wydarzenia, na czele z Europejskim Kongresem gospodarczym. Natomiast już wiemy, że tegoroczny EKG uzyskał rekordową frekwencję. Stacjonarnie na wydarzenie zapisało się 12 tys. gości, a łącznie z widzami online 17 tys. uczestników.
W ramach ostatniego segmentu zajmujemy się zarządzaniem dwoma obiektami, czyli katowickim Spodkiem i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Corocznie obiekty odnotowują wysoki poziom obłożenia wydarzeniami o różnych formatach.

Jeśli chodzi o udział segmentów w przychodach, to w ubiegłym roku segment online odpowiadał za ponad połowę zysków całej Grupy, pozostałe segmenty generują pozostałą cześć przychodów. Jesteśmy zdywersyfikowani pod tym względem, przez co bardziej odporni równe zawirowania rynkowe.

Jakie są plany rozwojowe segmentów Grupy na kolejne lata?

W ostatnich latach znacząco rozwinęliśmy działalność praktycznie w każdym segmencie. Naszą intencją jest utrzymać obraną ścieżkę rozwoju. Pozwoli nam to w ciągu najbliższych dwóch lat nawet podwoić skalę działalności. Uważam, że zwłaszcza w segmencie online uzyskamy największy wzrost. W ostatnim czasie wielu doświadczonych i utalentowanych redaktorów dołączyło do Grupy. To wszystko ma się przełożyć na wzrost zasięgów oraz jeszcze bardziej podnieść jakość publikowanych treści. W naszych segmentach mamy plany rozwoju organicznego poprzez kreowanie nowych produktów i przychodów na bazie dotychczasowej działalności.

W którym segmencie działalności widzicie największy potencjał wzrostu?

Największy potencjał wzrostu zauważyliśmy w segmencie online, zwłaszcza w obszarze specjalistycznych portali internetowych. Grupa już teraz osiąga znaczący sukces, przyciągając miesięcznie około 20 milionów unikalnych użytkowników na swoje portale, co umacnia naszą pozycję jako jednego z czołowych graczy w polskim rynku mediów biznesowych. Rozwój w segmencie online jest kluczowy, ponieważ zapewnia możliwość dalszej monetyzacji ruchu internetowego i użytkowników, co może znacząco wpłynąć na wyniki finansowe spółki.

Czy planujecie akwizycję innych podmiotów z branży medialnej lub eventowej?

Do tej pory stawialiśmy nacisk głównie na tworzenie własnych projektów i dalszy organiczny rozwój. Jednak widzimy, że na rynku nie brakuje ciekawych inwestycji. Nasze działania koncentrują się na poszukiwaniu interesujących możliwości zarówno w sektorze mediów, gdzie nasze specjalistyczne portale internetowe odgrywają kluczową rolę, jak i w organizacji wydarzeń biznesowych, które są nieodłącznym elementem naszej działalności. Jesteśmy w procesach akwizycyjnych i mam nadzieję, że już niedługo będziemy mogli pochwalić się kolejnymi przejęciami, które wzmocnią i uzupełnią portfolio Grupy.

Czy w kolejnych latach planujecie pozostać spółką dywidendową? Czy planujecie ogłosić politykę dywidendową?

Pozostaniemy wierni swojej strategii dywidendowej, która jest fundamentem naszej działalności i kluczowym elementem budowania zaufania naszych inwestorów. Od lat systematycznie dzielimy się zyskami z naszymi akcjonariuszami, odgrywa to istotną rolę w umacnianiu stabilności i atrakcyjności naszej firmy na rynku kapitałowym. Nasze zaangażowanie w wypłatę dywidend jest także świadectwem solidnej kondycji finansowej spółki.

Regularne wypłaty dywidend stanowią dowód na to, że nasze działania przynoszą realne i wymierne korzyści. Zaufanie to jest dla nas nieocenione, gdyż stanowi fundament długoterminowej współpracy i lojalności inwestorów. Przypomnę, że za 2023 r. Zarząd zarekomendował przeznaczenie 5,8 mln zł zysku na wypłatę dywidendy. Oznacza to, że do akcjonariuszy trafi 4,69 zł brutto na jedną akcję.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments