Przeniesienie do Google Cloud 17 własnych centrów danych, 40 000 serwerów, oraz 50 petabajtów pamięci masowej – to tylko niektóre współczynniki, które opisują trwającą od 2020 roku transformację technologiczną Sabre Corporation, wiodącego dostawcy oprogramowania i technologii w branży turystycznej.

Sabre w bliskiej współpracy z Google Cloud już w 2020 roku rozpoczęło transformację technologiczną. To właśnie od wtedy dostawca oprogramowania dla branży turystycznej realizuje pięć nowych procesów strategicznych: redukcję prywatnych centrów danych, optymalizację operacji w środowisku chmurowym, integrację narzędzi do przetwarzania danych, wdrożenie standardu innowacyjności oraz program rozwijania kompetencji pracowników w obszarze technologii chmurowych. Część projektów związanych z procesami transformacji zarządzana była przez polski oddział Sabre z siedzibą w Krakowie.

W Sabre rozwój technologiczny jest procesem ciągłym o szerokimi zakresie działań mających na celu zarówno ulepszanie aplikacji, jak i doskonalenie całego cyklu wytwarzania oprogramowania. Trwająca od 2020 roku transformacja to jeden z jego najbardziej złożonych etapów. Postrzegamy go jako przełomowy, ponieważ oznacza on usprawnienie wszystkich aspektów naszej działalności. Dzięki migracji do Google Cloud rozpoczynamy budowę otwartego rynku detalicznego, zwiększamy wartość dodaną i wykorzystujemy posiadane zasoby w zupełnie nowy sposób. – mówi Cezary Żminkowski, VP Software Development w Sabre Poland.

Optymalizacja infrastruktury i rozwój kluczowych kompetencji

Wszystkie procesy składające się na transformację Sabre wspierał zespół ekspertów Google Cloud. Odpowiadał on zarówno za wsparcie wdrożeń, jak i za rozwój pracowników Sabre w zakresie kompetencji chmurowych. Łącznie przeszkolono 3900 inżynierów zatrudnionych w oddziałach Sabre na całym świecie. Czyni to tę firmę największym zewnętrznym użytkownikiem kursów technicznych Google Cloud Platform na rynku.

Już w drugim kwartale 2020 roku nastąpiła integracja pierwszego regionu Google Cloud z infrastrukturą Sabre, a także przygotowanie środowisk opartych na Google Kubernetes Engine dla migracji systemów i danych. Stopniowe wdrożenie odpowiednich narzędzi sprawiło, że Sabre skróciło czas potrzebny na wprowadzanie swoich produktów na rynek.

Nieodzownym elementem budowania efektywności i innowacyjności Sabre stały się także narzędzia takie jak BigQuery czy Vertex AI. W 2021 roku nastąpiła migracja pierwszej farmy danych w ramach integracji platform analitycznych z Big Query. W kolejnych latach integracja objęła łącznie kilkanaście platform i wiązała się ze stworzeniem ponad 50 000 kontenerów Google Kubernetes Engine, których użycie pozwoliło na łatwiejsze zarządzanie życiem aplikacji od rozwoju po produkcję, a także zwiększenie ich przenaszalności i skalowalności.

Co więcej, zastosowanie takich rozwiązań jak architektury mikroserwisowe i konteneryzacja pozwoliło Sabre wyraźnie zwiększyć stabilność operacyjną. Dzięki zmniejszeniu liczby awarii skrócił się także realny czas odpowiedzi na zgłoszenia klientów.

Przyszłość to dalsze zmiany

Sabre zapowiada dalsze rozwijanie możliwości AI w ramach strategii Retail Intelligence. Wynika to z udanej współpracy z Google Cloud w ramach Sabre Travel AI™, która pozwoliła na implementację zaawansowanych modeli uczenia maszynowego. Firma już teraz wykorzystuje sztuczną inteligencję do rozwijania produktów takich jak Sabre Ancillary IQ czy Sabre Air Price IQ.

Sabre Ancillary IQ umożliwia tworzenie dynamicznych i inteligentnie spersonalizowanych ofert usług dodatkowych do lotów. Sabre Air Price IQ zwiększa elastyczność i precyzję w ustalaniu cen biletów lotniczych na podstawie kontekstu rynkowego i potrzeb podróżnych. Te innowacje pozwalają na tworzenie skuteczniejszych strategii cenowych, które z kolei przekładają się na wzrost przychodów klientów Sabre. Planowana jest więc pełna integracja AI w celu dalszego usprawnienia procesu tworzenia ofert oraz zarządzania nimi w czasie rzeczywistym.

Technologie chmurowe rozwinięte we współpracy z Google Cloud dają nam możliwość wykorzystywania generatywnej sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. To przełom w produkcji oprogramowania. Uruchomiliśmy już zaawansowane produkty, które wspierają linie lotnicze w czerpaniu z rzeczywistych danych i zaawansowanych modeli uczenia maszynowego. Jesteśmy przekonani, że zrewolucjonizuje to procesy po stronie naszych klientów. – mówi Łukasz Żmudziński, Director Software Engineering w Sabre Poland.

Dotychczasowa transformacja technologiczna Sabre – kluczowe dane:

  • migracja do Google Cloud Platform:
  • przeniesione własne centra danych: 17
  • przeniesione serwery: 40 000
  • migracja pamięci masowej: 50 PB

pozostałe dane związane z transformacją:

  • redukcja kosztów utrzymania infrastruktury obsługującej systemy: 50%
  • utworzone kontenery Google Kubernetes Engine: 50 000
  • inżynierowie Sabre i Google Cloud zaangażowani w transformację: 600 osób

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments