Eurosport i platforma Max obiecują pełną relację z Olimpiady w Paryżu. Marki koncernu Warner Bros. Discovery mają pokazać 3800 godzin transmisji z igrzysk.
Widzowie będą mogli wracać do przegapionych momentów, odbierać alerty medalowe i śledzić dedykowany kanał Team PL, skupiający się na startach Polaków.
Warner Bros. Discovery traktuje IO Paryż 2024 bardzo serio. Około 3 tys. pracowników koncernu będzie obsługiwać turniej, w tym 250 z Polski, będzie zaangażowanych w obsługę Igrzysk. Eurosport i Max zaoferują nawet 30 jednoczesnych transmisji.
„Igrzyska olimpijskie to największe wydarzenie sportowe na świecie, ale także jedno z największych przedsięwzięć mediowych. W Paryżu wystąpi 10500 sportowców z ponad 200 narodowych komitetów olimpijskich. Będzie tam 20 tys. akredytowanych dziennikarzy. Ponad 45 tys. wolontariuszy. Igrzyska rozgrywane są na 35 arenach – od Paryża, przez Wersal, Lyon, Marsylię aż po Tahiti. Warner Bros. Discovery pokazuje igrzyska olimpijskie na 47 rynkach, w 19 wersjach językowych” – wskazała Group senior vice President – Revenue WBD w Polsce Dorota Żurkowska.
Kluczowe dane o Igrzyskach:
- 10,500 sportowców z ponad 200 krajów
- 20,000 dziennikarzy
- 45,000 wolontariuszy
- 35 aren w różnych miastach, od Paryża po Tahiti
- Transmisje na 47 rynkach w 19 językach
- Blisko 100 ekspertów, w tym olimpijczycy z 132 medalami
W studiu koncernu w Paryżu będzie pracować ok. 700 osób, w tym ponad 30 z Polski. Transmisje będą realizowane z 43 reżyserek w Paryżu i Londynie.
Eurosport i platforma Max zaoferują sport na żywo, w tradycyjnej formule telewizyjnej, a także na platformie streamingowej Max. Podczas Igrzysk będzie dostępnych jednocześnie blisko 30 kanałów, co pozwoli na pełne pokrycie wszystkich dyscyplin sportowych.
„Transmitowanie wielkich wydarzeń sportowych na platformie streamingowej to nadal stosunkowo nowe rozwiązanie, a więc i duże wyzwanie. Są jednak wydarzenia jakby stworzone pod streaming, takie, których w całości nie da się pokazać w telewizji linearnej, bo po prostu nie ma na to miejsca i czasu. To choćby turnieje Wielkiego Szlema czy właśnie igrzyska olimpijskie. Podczas igrzysk momentami będziemy mieć jednocześnie blisko 30 feedów. W telewizji nie da się tego pokazać bez straty dla niektórych dyscyplin, a więc i części kibiców. W Max możemy spełnić oczekiwania wszystkich – wskazywał Group vice president – streaming WBD w Polsce Maciej Gozdowski.