W lipcu zakończył się proces kluczowych zmian w spółce GRY-OnLine SA. Od teraz spółka funkcjonuje pod nazwą Webedia Polska SA. Zarządzanie przejmuje nowy zarząd. Z pozycji dotychczasowego prezesa, po ponad dwóch dekadach, ustępuje Mariusz Klamra. Stery polskiego oddziału Webedii przejmują Przemysław Bartula i Michał Bobrowski w równoległych rolach Joint CEO. W pierwszej połowie roku krakowska redakcja przeniosła się do nowoczesnego biura w Korona Office Complex, przy ulicy Przybyszewskiego w Krakowie.
W nowych strukturach Michał Bobrowski będzie odpowiedzialny za biznesową stronę funkcjonowania spółki ze szczególnym uwzględnieniem obszarów marketingowych, finansowych i korporacyjnych. Przemysław Bartula, jako Joint CEO, odpowiada za zarządzanie kierunkiem rozwoju wszystkich redakcji, a także bieżące wsparcie redaktorów naczelnych oraz koordynację projektów międzynarodowych w ramach Webedia Group.
Nowa nazwa, nowa siedziba i nowe władze wpisują się w planowane zmiany w długoterminowej strategii naszej spółki, jakie będziemy wprowadzać w najbliższych miesiącach i latach. Coraz szybciej globalizujący się rynek gier wideo wymaga całkowicie odmiennego podejścia niż to, które skutecznie realizowaliśmy lokalnie przez ostatnie dwie dekady – komentuje Michał Bobrowski, nowy Joint CEO spółki.
Nowa strategia Webedia Polska i ważne miejsce w globalnych strukturach Webedia
Webedia Polska posiada szerokie portfolio portali tematycznych związanych z tematyką cyfrowej rozrywki, dzięki któremu jest mediowym hubem informacji skupionym na różnych aspektach popkultury – grach, filmach, gadżetach i technologii.
Od ponad dekady prasa internetowa coraz bardziej staje się zakładnikiem algorytmów, bardzo niedoskonałych i łatwych do oszukania przez sztuczki SEO, przez co spada jakość wyników wyszukiwania i generalnie treści, jaką otrzymują czytelnicy. Wierzę, że jesteśmy w przededniu wielkich globalnych zmian w tej dziedzinie, wynikiem których będzie powrót do czasów, kiedy liczy się jakość, a czytelnicy nie muszą przebijać się przez dziesięć stron udawanych artykułów w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące ich pytanie. Dlatego rozpoczęliśmy szereg zmian w strukturach naszej spółki – ich głównym celem jest satysfakcja użytkowników wysokiej jakości treścią – mówi Przemysław Bartula, który w nowej strukturze będzie nadzorować kierunki redakcyjne.
Obecnie trwają zmiany w funkcjonowaniu naszego głównego kanału YouTube tvgry, a w niedalekiej przyszłości zarówno serwis GRYOnline.pl, jak i jego anglojęzyczny odpowiednik gamepressure.com otrzymają nowoczesny design. W tle cały czas trwają również prace związane z naszym serwisem technologicznym Futurebeat.pl, który ma szansę być powiewem świeżości na lokalnym rynku. Na dodatek nasze zespoły redakcyjne zacieśniają współpracę z kolegami z grupy Webedia z Niemiec i Francji dotyczącą produkcji treści i dalszego rozwoju marki gamepressure. Celem jest serwis w absolutnym TOP 10 anglojęzycznych, growych serwisów na świecie – dodaje Bartula, precyzując kierunki rozwoju poszczególnych redakcji.
Dzięki obecności w międzynarodowych strukturach Grupy Webedia, która pod swoimi skrzydłami ma nie tylko największe europejskie agencje influencerskie, ale i największe nieanglojęzyczne media gamingowe we Francji, Niemczech czy Hiszpanii możemy skuteczniej realizować nasze cele na poziomie całej Europy. Wszystkich fanów rozrywki serdecznie zapraszam do odwiedzenia naszej 250-metrowej strefy podczas najbliższej edycji największych europejskich targów gier gamescom w Kolonii, które współorganizujemy. Tam w najpełniejszym stopniu będzie można się osobiście przekonać, jakie możliwości stoją za globalną marką Webedii – mówi Michał Bobrowski.
Zespół redakcyjny Webedia Polska liczy blisko 180 redaktorów i redaktorek. W ramach europejskich struktur Webedia Group zajmuje się m.in. produkcją treści, zdjęć, wideo oraz niestandardowymi projektami produkcyjnymi zarówno off- jak i online.