epoint

UiPath, firma zajmująca się automatyzacją przedsiębiorstw i oprogramowaniem AI, zorganizowała w Warszawie UiPath AI-Powered Automation Summit z udziałem przedstawicieli polskich firm oraz instytucji publicznych. Na szczycie prelegenci dyskutowali o drodze polskich organizacji do wykorzystania AI i automatyzacji oraz o przyszłości tych rozwiązań w naszym kraju.

UiPath AI-Powered Automation Summit to jedno z największych spotkań praktyków sztucznej inteligencji i robotyzacji w tym roku, na którym zaprezentowano najlepsze  innowacje z wykorzystaniem UiPath Business Automation Platform.

Wydarzenie zapoczątkowały prelekcje ekspertów firmy UiPath i przedstawicieli jej klientów. Wśród prelegentów z zebranych instytucji znaleźli się m.in.: Agnieszka Wilczek, dyrektorka Departamentu Transformacji Cyfrowej w Ministerstwie Finansów; Arkadiusz Szot, dyrektor Departamentu Hiperautomatyzacji Procesów w PKO Banku Polskim; dr Karolina Mitraszewska, wiceprezeska Nest Banku.

Jednym z kluczowych elementów spotkania był panel dyskusyjny pt. „Liderzy transformacji cyfrowej i automatyzacji”, w którym udział wzięli: Agata Mielcarek, Liderka Business Process Excellence, InPost; Alicja Rybczyńska, Chief Information Officer, Veolia Polska; Agnieszka Wrońska, dyrektorka Pionu Transformacji Usług, PKO Bank Polski. Uczestniczki dyskusji opisały, jak ważnym elementem były systemy wsparcia, które poprawiły doskonałość operacyjną ich organizacji, zaprezentowały rozwiązania w zakresie wdrażania automatyzacji i AI oraz przedstawiły zastosowane metody.

Aby tworzyć realną wartość dla klientów, potrzebujemy efektywnych operacji i sprawnych zespołów pracowników. W PKO Banku Polskim kontynuujemy transformację cyfrową procesów i wykorzystujemy do tego coraz bardziej zaawansowane narzędzia. Cały czas widzimy potencjał w technologii RPA, która w połączeniu z rozwiązaniami OCR, low code, no code i sztuczną inteligencją wspiera automatyzację coraz bardziej złożonych zadań. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii możemy obsługiwać większą liczbę transakcji w krótszym czasie, efektywniej zarządzać zespołami i lepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów – mówi Agnieszka Wrońska, dyrektor Pionu Transformacji Usług, Obszar Operacji i Bankowości Międzynarodowej w PKO Banku Polskim.

Z kolei przedstawiciel organizatora, Mateusz Majewski, Area Vice President UiPath, pochwalił dojrzałość polskiego ekosystemu automatyzacji i AI, a także jego rosnący wpływ na cały region.

Polska ma energiczną, pracowitą i wysoce elastyczną kadrę pracowniczą, która chętnie korzysta z postępu technologicznego. Dzięki rozwiązaniom automatyzacji i sztucznej inteligencji, które klienci w Polsce opracowali przy użyciu UiPath Business Automation Platform, budowana jest baza wiedzy na przyszłość. To nie przypadek, że wiele międzynarodowych firm tworzy w Polsce swoje globalne centra doskonalenia automatyzacji i AI, wykorzystując nasze światowej klasy umiejętności – stwierdził Majewski. 

Podczas szczytu UiPath wręczono także wyróżnienie za wybitne sukcesy we wdrażaniu rozwiązań automatyzacji i sztucznej inteligencji w polskich spółkach. Nagroda wręczona została firmie Orange za wyjątkowe osiągnięcie, jakim jest stworzenie 500 software’owych robotów w 500 dni.

Najważniejszymi czynnikami, które pozwoliły naszemu programowi odnieść sukces, było zaangażowanie pracowników, którzy chcą się rozwijać, oraz demokratyczny model robotyzacji. Każdy obszar biznesowy w Orange Polska zbudował własne centrum kompetencyjne, które współpracowało z ogólnofirmowym zespołem koordynującym. Praca w tym modelu pomogła nam osiągnąć ambitny cel „500 robotów w 500 dni”. Warto też podkreślić, że w tym samym czasie przeszkoliliśmy już ponad 800 pracowników, którzy są teraz gotowi do dalszych działań w zakresie wdrażania i rozwoju automatyzacji i sztucznej inteligencji w naszej firmie – mówi Dorota Kondej, South Africa Leader z Orange Polska.

Aleksander Kania, Regional Vice President UiPath, był pod wrażeniem tego, jak użytkownicy platformy UiPath, zarówno ze sfery komercyjnej, jak i spośród instytucji publicznych, podnieśli efektywność i ułatwili życie swoich pracowników i klientów poprzez wykorzystanie automatyzacji i AI.

Nasi klienci nieprzerwanie dążą do wprowadzania innowacji i przesuwania granic tego, co możliwe dzięki AI i automatyzacji. Jestem pod ogromnym wrażeniem historii cyfrowych transformacji zrealizowanych przez naszych klientów. Jesteśmy świadkami olbrzymiej zmiany sposobu pracy, który zaowocuje zwiększeniem produktywności w organizacjach i cieszymy się, że możemy wspierać w tym naszych klientów w Polsce i umożliwić im jak najlepsze wykorzystanie tej szansy – oznajmił Aleksander Kania.

AI-Powered Automation Summit było spotkaniem stanowiącym przykład istnienia wielu sposobów wykorzystania transformacyjnej mocy automatyzacji i AI, w celu uwolnienia nieograniczonego potencjału ludzkiego. Po spotkaniu eksperci UiPath i ich goście byli zgodni, że w najbliższych latach kluczowe będzie zwiększanie możliwości tych rozwiązań, integracji, działań biznesowych, kontekstowych oraz zarządzania danymi, aby sprostać unikalnym potrzebom klientów.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments