ALEET, polski start-up, światowy ekspert w dziedzinie Artificial Intelligence (AI), wprowadza na rynek rewolucyjne narzędzia dla transportu drogowego – Aseem i Route2. Te innowacyjne rozwiązania zwiększają rentowność firm transportowych i kurierskich, redukując ich koszty operacyjne nawet o 25%. Dostosowane są one również do wdrażania pojazdów elektrycznych i autonomicznych, co zmienia całkowicie sposób zarządzania dostawami drogowymi.

ALEET wykorzystuje wysoce zaawansowane technologie AI, uczenie maszynowe i analizę danych. W oparciu o algorytmy tworzy moduły do optymalizacji tras i prognozowania zapotrzebowania na usługi transportowe. Co ważne, rozwiązania te łatwo integrują się z innymi systemami operacyjnymi oraz implementują w środowisku rzeczywistym.

Rewolucja na rynku – cyfrowy bliźniak flot i AI planer

ALEET wprowadza na rynek transportowy dwa narzędzia, przeznaczone w szczególności dla dostaw kurierskich oraz transportów specjalnych, takich jak np. dostawy medyczne, transporty części zamiennych, transporty na produkcję just-on-time, dostawy produktów świeżych i mrożonych, innych.

Pierwsze z nich to Aseem – cyfrowy bliźniak floty, a drugie to Route2 – platforma do dynamicznej optymalizacji tras pojazdów i przydziału ładunków, zwana też AI planerem.

Narzędzie Aseem oparte na sztucznej inteligencji, pozwala na odzwierciedlenie warunków operacyjnych floty w rzeczywistości wirtualnej. Analizuje tysiące scenariuszy i umożliwia optymalizację dowolnej floty pojazdów. Na podstawie big data analysis o historycznej realizacji zleceń, danych telematycznych oraz modelu działalności operacyjnej floty Aseem pomaga podjąć strategiczne decyzje bez ponoszenia ryzyka operacyjnego wdrożenia.

Każdorazowo na podstawie zebranych danych historycznych i rzeczywistych (big data analysis) wykrywamy trendy i zależności, tak aby odpowiedzieć na najtrudniejsze operacyjne pytania – jaki wpływ będzie miało nowe centrum dystrybucyjne na cały łańcuch dostaw, jak rebalansować pojazdy w celu minimalizacji obsługi zleceń transportowych, jak dynamicznie dostosowywać rejony operacyjne aby minimalizować szczyty operacyjne itp.  Nasze algorytmy AI, na których opiera się Aseem, pomagają „szkolić” rozwiązania zarządzania flotą pojazdów w dynamicznym środowisku w celu maksymalizacji wydajności pojazdów, przy uwzględnieniu wszelkich preferencji operacyjnych operatora. Dzięki temu można podejmować bardziej świadome decyzje i unikać nieoczekiwanych zdarzeń – wyjaśnia Katarzyna Marczuk, prezeska i założycielka ALEET.

Katarzyna Marczuk, prezeska i założycielka ALEET

Jak działa Route2?

Route2 to platforma operacyjna ALEET, która służy do dynamicznej optymalizacji przydziału pojazdów do zleceń i wyznaczania najbardziej optymalnych tras oraz automatyzacji procesów transportowych w oparciu o AI.

Platforma działa jak spedytor albo planista, z tą różnicą, że rozwiązuje złożone problemy związane z wyznaczaniem tras dla pojazdów w ciągu kilku sekund / minut. Moduły sztucznej inteligencji (podobnie jak planiści flotowi) tworzą harmonogramy dostaw oraz planowania tras na podstawie przychodzących zleceń. Dzięki efektywnemu przetwarzaniu tak zwanych big data i automatycznej analizie danych, Route2 minimalizuje całkowite koszty transportu przy zachowaniu określonego poziomu wydajności i oszczędności czasu potrzebnego na zapewnienie terminowej dostawy.

Route2, co warto podkreślić, może się zintegrować z dowolnym istniejącym systemem TMS, który ma możliwość współpracy poprzez API. Narzędzie to umożliwia wyznaczanie tras dla wielkoskalowych flot transportowych (liczących tysiące pojazdów, ale też małych flot kilku pojazdowych) w czasie rzeczywistym, dostosowując się do zmieniających się warunków (nowe zlecenia, zmiany warunków na drodze, itp.).

Wysoka skuteczność naszych optymalizacji i prognoz pozwala przedsiębiorstwom transportowym i logistycznym lepiej planować swoje operacje, minimalizować opóźnienia i zwiększać wydajność. Rozwiązania ALEET wykorzystują zaawansowane modele predykcyjne, są też elastyczne i skalowalne, co oznacza, że mogą być dostosowywane do różnych wymagań i ograniczeń operacyjnych. Bez względu na to, czy firma obsługuje doręczenia ostatniej mili, transport osobowy, przesyłki specjalne, czy duże międzynarodowe przewozy – zapewnia Katarzyna Marczuk.

Docelowo Route2 będzie też w stanie obsłużyć konto spedytora na dowolnej giełdzie ładunków, co umożliwi automatyczne pobieranie informacji o ładunkach (np. w określonej odległości od miejsca lokalizacji pojazdu, w wybranym regionie). Na podstawie zbieranych z giełd informacji moduł Route2 dostarczy rekomendacje, które ładunki są dla naszego zestawu tras najbardziej optymalne do podjęcia.

Rozwiązania Route2 i Aseem dostosowane są też do wdrażania pojazdów elektrycznych i autonomicznych, co sprawia, że stanowią one kluczowe narzędzie dla przyszłości zrównoważonego i innowacyjnego transportu.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments