Biuro firmy Coca-Cola HBC w warszawskim budynku Business Garden rozlokowane zostało na 3 piętrach o łącznej powierzchni 5,5 tys. m2. Inwestorowi zależało, by było ono nie tylko funkcjonalne i dopasowane do stylu pracy korporacji, ale też zaprojektowane zgodnie z brandbookiem firmy. Do współpracy przy projekcie wnętrza zaprosili więc architektów z pracowni BIT CREATIVE, których projekty doskonale oddają ducha marek, dla których są realizowane, zachowując przy tym swój indywidualny charakter.
Stąd we wnętrzach warszawskiej siedziby Coca-Cola HBC jej czołowe produkty zostały użyte jako elementy wystroju wnętrza – znaczące detale, które identyfikują przestrzeń. Ten flow możemy poczuć już na wejściu, gdzie znajduje się lada recepcyjna w charakterystycznym dla brandu kształcie „Wave”, który został powtórzony w formie dekoracyjnego oświetlenia i na podłodze. Lada eksponuje także czołowy napój firmy poprzez wkomponowane w nie butelki Coca-Coli. Jest również zapowiedzią aranżacyjnych smaków i smaczków, które odnajdziemy na przestrzeni całego biura. Ściany wykończone kapslami ułożonymi w kształt butelek oraz logo Coca-Cola, szafki z uchwytami w kształcie butelek czy też użyte kolory i liczne naklejki nie pozostawiają wątpliwości, gdzie jesteśmy.
Coca-Cola HBC to globalna marka, napoje tej firmy są znane na całym świecie. Wyzwaniem było zaprojektowanie przestrzeni, która będzie wyróżniać się na tle biur z innych krajów. Kreatywne podejście do procesu projektowego pozwoliło nam na wypracowanie oryginalnych rozwiązań z zachowaniem balansu. Wystrój wnętrza pobudza pracowników do kreowania innowacyjnych pomysłów – opowiada architekt Jakub Bubel.
Zachęcający do twórczej pracy jest też sam układ funkcjonalny biura, któremu architekci z BIT CREATIVE poświecili sporo czasu i uwagi. Dzięki temu przestrzeń biurowa typu open space została zaprojektowane nie tylko zgodnie z bieżącymi potrzebami firmy i jej filozofią pracy, ale też tak, by mogła zmieniać się w przyszłości wraz z jej rozwojem i aktualnymi tendencjami. Poszczególne przestrzenie, w tym miejsca pracy zarządu, zostały rozlokowane tak, by zachować ideę otwartości, przy jednoczesnym zapewnieniu komfortu, także akustycznego. Stanowiska pracy są więc podzielone z myślą o maksymalnie 12-osobowych zespołach i oddzielone od siebie za pomocą wysokich przepierzeń. Podobnie jak wykładziny z podkładem bitumicznym, ścianki oraz meble, pomagają one utrzymać odpowiednią akustykę, podnosząc przy tym walory estetyczne przestrzeni.
Konkretne rozwiązania funkcjonalne, ergonomiczne i akustyczne pozwalają na poprawę jakości i komfortu stanowisk pracy. Element wystroju jest ważnym czynnikiem i pobudza walory kreatywne, ale pracownicy potrzebują odpowiedniego balansu między kreatywnymi a funkcjonalno-ergonomicznymi rozwiązaniami. Nowe biuro Coca-Cola HBC jest potwierdzeniem i odpowiedzią, jak powinien wyglądać dialog w biurze między funkcją a designem – mówi architektka Anna Margoła.
Pracownicy do swojej dyspozycji mają także wiele stref mniej formalnych, które czynią przestrzeń biurową bardziej przyjazną. Huśtawki czy żywa zieleń sprzyjają relaksowi i pozwalają zaczerpnąć głębszego oddechu w trakcie pracy. Nie brakuje również przestrzeni do szybkich i luźnych spotkań sprzyjających integracji zespołów. Należą do nich małe i duże salki konferencyjne, kuchnie wraz z jadalnią oraz taras, który w sezonie letnim staje się wartością dodaną biura. Uwagę przyciągają budki w formie domków i kontenerów, gdzie można się wyciszyć w samotności.
Wystrój salek konferencyjnych nawiązuje wystrojem do danego produktu marki Coca-Cola HBC. Większe sale konferencyjne, które znajdują się na każdym z trzech pięter są nazwane i zaprojektowane w nawiązaniu do flagowych produktów takich jak Cola-Cola, Coca-Cola Zero, Coca-Cola Cherry, Fanta, Sprite, Adez, Monster, Power Rade, Cappy, Kropla Delice, Kropla Beskidu czy Burn. Każda z nich urządzona została zgodnie z archetypem danego napoju. Stąd w sali „Monster” architekci postawili na dynamiczny wystrój. Stół zespawano z dwóch silników, do tego fotele dla graczy, charakterystyczne logo oraz grafiki na ścianach podkreślają jej odważny charakter. W pomieszczeniu „Horeca” na ścianach znajdują się historyczne wycinki z gazet czy grafiki na blachach. Salka „Adez”, dzięki zamocowaniu stołu do sufitu tworzy efekt lewitowania. W sali „Kropla Delice” wykonano stół z naturalnego drewna i żywicy, zaś salka „Kraków” ma stół z charakterystyczną grafiką „Jesteśmy Stąd”. Detale to bowiem jeden z mocniejszych punktów tego projektu.