Yesha jest gotowa na gotowanie w całej Polsce. Platformę ready-to-cook wspiera VH Invest.

Obrane, posiekane, perfekcyjnie odmierzone – by każdy mógł się poczuć szefem zdrowej, domowej kuchni. Wszystko dostarczone pod drzwi, bez zobowiązań znanych z diety pudełkowej.

„Yesha – jesz fresh”, stworzona w Polsce marka działająca na pograniczu e-grocery i food delivery, ruszyła z dostawami w całym kraju. Rozwijana dzięki wsparciu inwestora, VH Invest AG, do końca 2025 roku chce osiągnąć sprzedaż na poziomie 50 tysięcy dań rocznie, a rentowność do końca 2026 roku.

Firma „Yesha – jesz fresh” powstała w lockdownie i dostarczała artykuły spożywcze do klientów na terenie całej polski. Po korekcie rynkowego boomu na e-grocery, spółka zaczęła poszukiwać nowych kierunków rozwoju. Gdy handel internetowy produktami pierwszej potrzeby wyhamował, rynek food delivery nadal prężnie idzie do przodu. Na styku obu tych segmentów e-commerce rozwija się Yesha.

Przygotowania do stworzenia nowej odsłony marki Yesha rozpoczęto w lipcu 2023 r. Już w sierpniu ubiegłego roku powstał koncept, miesiąc później komplet przepisów kulinarnych, a przed końcem zeszłego roku powstał serwis i uruchomiono sprzedaż testową.

Korzystając z budowanej od czterech lat bazy klientów, a także wypracowanej siatki dostawców, zaplecza logistycznego oraz technologicznego Megasam24 i Polskikoszyk.pl, wiosną 2024 r. sprzedaż dań pod hasłem ‘jesz fresh’ ruszyła pełną parą. Dziś Yesha jest w stanie dostarczyć swoje produkty w całej Polsce.

Do tej pory przeznaczyliśmy na rozwój tego projektu około 1 mln zł, a w planie inwestycyjnym mamy jeszcze trzykrotność tej kwoty. Do końca tego roku chcemy
osiągnąć sprzedaż 3 tysięcy posiłków miesięcznie, do grudnia 2025: 5 tysięcy zestawów miesięcznie. To powinien być dla nas moment prowadzący do uzyskania rentowności do końca 2026 roku, przy szacowanych rocznych przychodach na poziomie 3-4 mln zł
podsumowuje Kamil Broda, prezes zarządu Yesha i twórca marki „Yesha – jesz fresh”.

Autorem przepisów jest szef kuchni Yesha, który jest jednocześnie szefem kuchni jednej z najlepszych restauracji w Polsce. Oprócz świetnego smaku dań, receptury muszą uwzględniać proces logistyczny, łatwość pakowania oraz prostotę przygotowania ich w domu przez klienta.

„Zakupy w Yesha to pyszne dania ze świeżych składników, radość przygotowania ich w domu, bez korzystania z mikrofalówki, bez subskrypcji obowiązującej w diecie pudełkowej, a do tego atrakcyjna cena w porównaniu do cateringów. Za średnią kwotę, w której w food delivery kupuje się jedno danie, my dostarczamy produkty do przygotowania posiłku dla dwóch osób. Aktualnie dania Yesha można zamówić za pośrednictwem e-sklepów Megasam24 oraz Polskikoszyk.pl i jednocześnie zrobić zakupy spożywcze w ramach jednej ceny dostawy. Oprócz tego w bieżącym roku powstanie dedykowana platforma w serwisie Yesha – podkreśla Kamil Broda.

Menu Yesha przez cały czas się rozwija. Obecnie to około 90 pozycji, obejmujących dania kuchni polskiej, kuchni świata, wegańskiej, makarony inspirowane kuchnią włoską oraz zupy. Na przełomie maja-czerwca w karcie pojawiły się nowe potrawy do samodzielnego przygotowania: sushi, ‘fit’ oraz kuchni wschodniosłowiańskiej. W planie jest także specjalne menu dla dzieci.

Co najczęściej kupują klienci? To burger wołowy z boczkiem i serem cheddar, pulpeciki wieprzowe z puree ziemniaczanym i marchewką, kotlet mielony z ziemniakami i buraczkami, gai pad med mamuang z kuchni tajskiej, a z dań wege: chili sin carne.

„Chcemy mieć w menu takie dania, które są naprawdę dobre, o powtarzalnej jakości, dostępne także dla osób, które nie potrafią gotować i przede wszystkim zdrowe, bo nie odgrzewane. Do przygotowania posiłku nie zabraknie nigdy oleju czy jajka, a po skończonym gotowaniu nie zostają żadne resztki – podkreśla Kamil Broda.

Yesha została założona przez prezesa, Kamila Brodę w maju 2021 roku. Współwłaścicielem firmy jest VH Invest AG – spółka inwestycyjna działająca w formule zbliżonej do Family Office, zakorzeniona w sektorze energetyki wiatrowej, w którym zaczęła działać pod marką Vortex Energy (sprzedana w 2022 r.). Obok energetyki wiatrowej prowadzi inwestycje w rolnictwie i energetyce. Spółka jest aktywna na polskim rynku od 18 lat i do tej pory zainwestowała w Polsce około 15 mln euro. Obecnie oprócz Yesha, VH Invest rozwija w Polsce takie projekty, jak BioVege (rolnictwo), ProdMa (maszyny dla rolnictwa), VH Aviation (logistyka) oraz Fabryka Energii (fotowoltaika).

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments