epoint

Hertz Polska oraz PepsiCo Polska podjęły współpracę na rzecz elektryfikacji floty w polskim oddziale amerykańskiego koncernu spożywczego. Polski przedstawiciel światowego lidera w wynajmie samochodów zorganizował testy aut elektrycznych dla pracowników najnowocześniejszego pod względem środowiskowym zakładu produkcyjnego PepsiCo w UE.

Hertz Polska, który wspiera firmy stojące przed wyzwaniami wdrażania samochodów elektrycznych do swoich flot, umożliwił pracownikom PepsiCo przetestowanie we własnym środowisku firmowym aut zasilanych prądem. Test odbył się w fabryce PepsiCo w Świętem k. Środy Śląskiej – najbardziej zrównoważonym środowiskowo zakładzie PepsiCo w UE. Działa on na zasadzie gospodarki obiegu zamkniętego nie tylko w procesie produkcji, ale także w zakresie funkcjonowania całego obiektu, dlatego też do ładowania pojazdów wykorzystano zieloną energię wytworzoną na miejscu w PepsiCo, m.in. dzięki zainstalowanym panelom fotowoltaicznym.

W związku z planami PepsiCo w kierunku rozwoju elektromobilności w firmie współpraca z Hertz zakładała zapoznanie pracowników z wszelkimi praktycznymi aspektami posiadania i użytkowania samochodu elektrycznego, a także przybliżenie im zagadnień związanych z przemieszczaniem się pojazdami zasilanymi prądem. Testowanie obejmowało zatem sferę praktyczną, w ramach której uczestnicy przesiedli się do elektryków podczas standardowych obowiązków służbowych, jak też zostali przeszkoleni przez ekspertów Hertz z takich czynności jak podłączanie ładowarki czy otwieranie auta. Zadbano także o sferę teoretyczną, podczas której słuchacze dowiedzieli się o rozwoju infrastruktury EV w Polsce i na świecie, o rozwoju samochodów elektrycznych i ich rynku, o najnowszych rozwiązaniach w dziedzinie elektromobilności i tych mogących pojawić się w najbliższej przyszłości, a także o benefitach miejskich dla posiadaczy elektryków.

W jazdach testowych wzięło udział 25 pracowników, m.in. menedżerowie wyższego szczebla, którzy mieli do dyspozycji 3 samochody elektryczne, w tym auto z możliwością skorzystania z aplikacji Hertz Corporate Car Sharing (CCS) do współdzielenia pojazdów służbowych. Testowane przez Pepsico elektryki w ciągu 6 tygodni pokonały łącznie 16 tysięcy kilometrów ze średnim zużyciem prądu na poziomie 16 kWh.

Program „Gotowi na elektryka z Hertz” był dla naszych pracowników świetną okazją do oswojenia się z elektromobilnością. To właśnie elektryfikacja naszej floty stanowi kolejny etap wdrażania rozwiązań prośrodowiskowych w PepsiCo Polska. Są one wpisane w strategię PepsiCo Positive, która wskazuje drogę do uzyskania pozycji światowego lidera w naszej branży poprzez dalszy rozwój przedsiębiorstwa, bazujący na działaniach zbudowanych na szacunku do planety i lokalnych społeczności – powiedziała Agata Ordon, Indirects Assoc Supervisor Energy.

Hertz pomaga firmom sprostać wymaganiom elektryfikacji, która zakłada, że coraz większą część flot firmowych będą stanowiły samochody elektryczne. Poprzez umożliwienie testowania elektryków zaznajamiamy przedsiębiorców i menedżerów z tą technologią w taki sposób, by mogli poznać ją w praktyce, a także określić potrzeby techniczne i organizacyjne firmy związane z elektryfikacją floty, co jest niezbędne do późniejszego płynnego przeprowadzenia całego procesu. Cieszymy się, że mogliśmy towarzyszyć PepsiCo w wejściu w świat elektromobilności – skomentował Jacek Sosnowski, Retail & New Business Manager w Hertz Polska.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments