epoint

Paweł Kapłon przy wsparciu funduszu AMC V, któremu doradza Accession Capital Partners (ACP), przejął pełną kontrolę nad Grupą KAN, będącą właścicielem marki odzieżowej Tatuum, podała spółka. Łączna wartość transakcji podlegających wykupom opiewa na 100 mln zł.

„Tatuum to polska marka slow fashion, z kategorii affordable premium, obecna już na 30 europejskich rynkach, stawiająca mocno na zrównoważony i omnichannelowy rozwój. Wraz z inwestycją nastąpi istotne przyspieszenie rozwoju we wszystkich kanałach sprzedaży. Za ponad 90% przyszłego wzrostu będzie odpowiadać zagranica, która przynosi Grupie również wyższą marżę we wszystkich kanałach. Aktualnie ok. 30% przychodów pochodzi z zagranicy, z czego połowa ze sklepów stacjonarnych, a połowa ze sprzedaży online” – czytamy w komunikacie.

„Mam wrażenie, że nabierająca na sile globalna zmiana na rynku fashion została jakby uszyta pod nas. Musimy jedynie konsekwentnie być sobą. Jestem podekscytowany niezwykłym potencjałem, jaki ma przed sobą Tatuum. Bardzo się cieszę, że fundusz ACP zaufał mojej wizji rozwoju i wspiera zainicjowany przeze mnie wykup części wspólników, w tym między innymi założycieli Tatuum oraz moich partnerów z Paan Capital” – powiedział prezes i inwestor Tatuum Paweł Kapłon, cytowany w komunikacie.

Obecnie sieć Tatuum to 121 placówek w 4 państwach, w tym 100 sklepów na rodzimym rynku. Strategia na kolejne lata zakłada powiększanie sieci o 20-30 salonów rocznie. W 2025 r. marka zadebiutuje w Rumunii z pierwszymi salonami, gdzie widzi potencjał na co najmniej 40 salonów. W dalszej kolejności planowane są otwarcia na Bałkanach oraz w krajach bałtyckich.

„Grupa obecnie pracuje również intensywnie nad przyspieszeniem rozwoju zagranicznej sprzedaży online – zarówno poprzez własne sklepy online, jak i zewnętrzne platformy marketplace. Łączna sprzedaż w kanałach online stanowi już jedną trzecią całkowitej sprzedaży. Obecnie trwają zaawansowane prace nad wdrożeniem nowego sklepu online, z nowym silnikiem oraz wyglądem dla użytkowników, którego uruchomienie jest zaplanowane na pierwszy kwartał 2025 r. Kolejnym krokiem będzie zbudowanie mobilnej aplikacji sprzedażowej i jej rozwój w Polsce i za granicą” – czytamy dalej.

W II połowie 2025 r. w Łodzi otwarte zostanie nowe centrum logistyczne, które dzięki zastosowanym technologiom istotnie usprawni i przyspieszy procesy i umożliwi również efektywną obsługę zamówień w modelu dropshippingowym dla nowych kanałów marketplace. Grupa również pracuje nad rozwojem kanału B2B.

„W najbliższych latach zamierzam skupić się wyłącznie na Tatuum. Tak więc będzie to jedyna inwestycja w portfelu Paan Capital. Dzisiaj czuję, że wyszedłem już z roli inwestora i bardzo dobrze mi się w skórze przedsiębiorcy. Chcę, by Tatuum stał się marką rozpoznawalną nie tylko w naszym regionie, ale w całej Europie, z co najmniej połową biznesu prowadzoną poza Polską, którą za 3-5 lat zainteresuje się duży europejski albo globalny inwestor branżowy, dostrzegając wyjątkowy potencjał i unikalność marki” – dodał Kapłon.

Równolegle do transakcji wykupu, w ostatnich dniach bank BNP Paribas dokonał refinansowania dotychczasowego finansowania dłużnego Grupy i zapewnił jej dodatkowe finansowanie rozwoju na najbliższe lata, podano także.

W 2023 r. skonsolidowane przychody spółki ze sprzedaży osiągnęły niespełna 330 mln zł, a EBITDA na poziomie 35 mln zł (73 mln zł przy zastosowaniu IFRS 16, analogicznie do standardów raportowania dla spółek giełdowych).

(ISBnews)

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments