epoint

Na skutek postępu technologicznego, zmian w preferencjach klientów i rosnących wymagań związanych z ochroną klimatu, przyszłość będzie wymagała od firm branży motoryzacyjnej niezwykłej elastyczności. Badanie Deloitte „Future of Automotive Mobility to 2035” przewiduje dekadę transformacji cyfrowej dla sektora, który jest na wiele sposobów uzależniony od nowych technologii oraz innowacji.

Jednocześnie raport KPMG „Global Automotive Executive Survey” podkreśla, że firmy motoryzacyjne nie są przygotowane do zachodzących zmian. Mimo wysokiej świadomości wyzwań, które stawia przed nimi szybki rozwój technologiczny, liczba badanych firm, które zadeklarowały dobrą i świetną gotowość do adopcji nowych rozwiązań spadła w 2023 r. o 23 p.p. rok do roku (z 63 proc. do 40 proc.). Korzystanie z przełomowych rozwiązań wymaga ogromnych inwestycji w kadrę, know-how i narzędzia IT. Tylko 17 proc. badanych firm zamierza podjąć współczesne wyzwania technologiczne korzystając wyłącznie z wewnętrznych zasobów.

W celu wypełnienia luki technologicznej 84 proc. ankietowanych menedżerów zamierza budować partnerstwa z firmami z sektora IT. W ten sposób, we współpracy z Transition Technologies PSC, globalnym integratorem rozwiązań IT, Grupa Liebherr zrealizowała migrację systemów ERP i danych z różnych systemów PDM (Modelmanager i Intralink) w ponad 14 lokalizacjach do Windchill PLM. Globalna firma znana jest jako jeden z największych na świecie producentów maszyn budowlanych i górniczych, żurawi samojezdnych, wieżowych i morskich, a także komponentów i technologii dla sektora motoryzacyjnego. Maszyny Liebherr są obecne na polskim rynku od 1985 roku, a w 2005 roku Liebherr-Polska otworzyła swoją siedzibę w Rudzie Śląskiej.

„Polski sektor motoryzacji jest dopiero na początku transformacji cyfrowej i wkrótce coraz częściej będziemy świadkami digitalizacji przedstawicieli tej branży w partnerstwie z firmami IT. Aby szybko i efektywnie przejść przez ten proces, warto wzorować się na doświadczeniach naszych zachodnich sąsiadów i firm działających globalnie, gdyż są one na dużo bardziej zaawansowanym etapie cyfryzacji. Od 2022 roku TT PSC z sukcesem zrealizowało prawie 50 projektów związanych z digitalizacją dla 19 globalnych firm z branży motoryzacyjnej w takich obszarach, jak Product Lifecycle Manatement, IoT czy AR. Dlatego widzimy ogromny potencjał rodzimych firm sektora motoryzacyjnego, który może zostać uwolniony poprzez systematyczne wdrażanie narzędzi cyfrowych. Jestem przekonany, że nasze doświadczenia z realizacji projektów dla branży motoryzacyjnej na Zachodzie będziemy mogli przenieść na rynek w Polsce – mówi Konrad Dróżka, członek zarządu TT PSC.

W ramach procesu migracji TT PSC opracowało procedury dotyczące normalizacji, synchronizacji i korekty danych z różnych systemów źródłowych oraz w następnym kroku ich migracji do Windchill. Wdrożenie opracowanych procedur zwiększyło wydajność migracji i uprościło przepływ realizowanych robót. Komponenty takie jak zarządzanie zmianą, danymi CAD i zarządzanie BOM zostały poddane obszernym dostosowaniom do nowoczesnego oprogramowania PLM – Windchill, co umożliwiło optymalizację procesów związanych z zarządzaniem cyklem życia produktu.

Cyfrowa transformacja Liebherr usprawniła międzynarodową współpracę w ramach grupy przy opracowywaniu produktów, uprościła wewnętrzne procesy zarządzania dostawcami i w efekcie – skróciła czas oraz koszty rozwoju firmy. Wsparcie TT PSC w ramach migracji i personalizacji Windchill umożliwiło integrację dodatkowych lokalizacji ze środowiskiem PLM i jego ewolucję w celu zaspokojenia zmieniających się potrzeb biznesowych firmy.

„Poprzez wdrożenie dedykowanych rozwiązań oraz zapewnienie możliwości aktualizacji Windchill umożliwiliśmy ciągłą adaptację systemów cyfrowych do bieżących potrzeb Grupy Liebherr. Uzyskana elastyczność jest niezwykle ważnym aspektem transformacji cyfrowej, dzięki której firma może w zwinny sposób zarządzać procesami w ramach wszystkich podmiotów grupy, zachowując bezpieczeństwo wymiany danych – dodaje Konrad Dróżka.

Wśród firm sektora motoryzacji, dla których TT PSC zrealizowało projekty związane z cyfrową transformacją są m.in. globalni dostawcy komponentów SEG Automotive i Webasto SE, a także włoski producent motocykli Aprilia.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments