epoint

Odbiór w salonach Empik to najchętniej wybierana metoda dostawy przez klientów Empik.com – odpowiada już za ok. 70% wszystkich zamówień z oferty własnej. Teraz firma jeszcze mocniej stawia na rozwój omnikanału i rozszerza tę formę dostawy na ofertę sprzedawców zewnętrznych, prowadzących swoje sklepy na Empik.com.

Tym samym Empik staje się jedyną multikategoryjną platformą marketplace na polskim rynku z tak mocnym pierwiastkiem omnichannel. Spółka zapowiada także kolejne innowacje w logistyce ostatniej mili.

Salony stacjonarne stanowią kluczowy element omnichannelowego ekosystemu Empiku – ok. 70% zamówień z oferty własnej Empik.com odbieranych jest właśnie tam. Klienci preferują tę formę dostawy i najwyżej ją oceniają w badaniach satysfakcji nie tylko dlatego, że pozostaje ona bezpłatna, niezależnie od wartości zamówienia i mogą wybrać miejsce odbioru spośród ponad 350 salonów w całej Polsce. Jest to także metoda przyjazna środowisku – już 90% zamówień z odbiorem w sklepie trafia do klienta bez opakowania i dodatkowych wypełniaczy, co pozwala ograniczyć zużycie folii i kartonów o setki ton rocznie. Kupujący chętnie odwiedzają także salony, ponieważ przy okazji mogą zrobić dodatkowe zakupy.

Do tej pory odbiór w sklepie stacjonarnym możliwy był wyłącznie dla zamówień z oferty Empiku. Teraz firma stawia kolejny ważny krok w omnichannelowym rozwoju i rozszerza tę metodę dostawy na zamówienia od sprzedawców zewnętrznych, wystawiających swoją ofertę na Empik.com.

To duży rynkowy wyróżnik dla platformy Empiku.

Odkąd otworzyliśmy Empik.com na zewnętrznych sprzedawców, naszym priorytetem było zapewnienie klientowi spójności doświadczenia zakupowego. Możliwość odbioru zamówień z Empik marketplace w salonach stacjonarnych jest więc dla nas kolejnym kamieniem milowym, a pomyślnie przeprowadzony pilotaż tylko potwierdził, że tego właśnie oczekują klienci. Korzystają na tym również sprzedawcy – sklepy, których oferta objęta jest nową usługą, notują nawet 100% wzrost sprzedaży. Dziś możemy powiedzieć, że jesteśmy jedynym prawdziwie omnikanałowym marketplacem w Polsce i mamy w tym obszarze kolejne ambitne plany – tłumaczy Mirek Drab, dyrektor marketplace w Empiku.

Najkorzystniejsza metoda dostawy

Klienci mogą odbierać zamówienia z marketplace w ponad 350 salonach Empik i Papiernik by Empik. Nową formą dostawy objęte są wszystkie kategorie dostępne na Empik.com, takie jak Dom i Ogród, Zabawki, Zdrowie i Uroda, Moda, Elektronika, AGD, Supermarket i wiele innych. Do udziału w programie zaproszeni zostali sprzedawcy z najwyższymi wskaźnikami jakości obsługi. Na ten moment opcja „odbierz w salonie” dostępna jest dla ponad 100 tys. produktów z oferty marketplace i liczba ta rośnie z tygodnia na tydzień. Dostawa do sklepów nie dotyczy jednak zamówień wielkogabarytowych.

Zależało nam, aby stworzyć możliwie najbardziej intuicyjne rozwiązanie zarówno dla naszych klientów, jak i dla sprzedawców. Dlatego nasz system sam weryfikuje, które produkty powinny być wyłączone z tej formy dostawy, bazując na ich atrybutach – mówi Mateusz Rokita, B2C Logistics And Customer Experience Director w Empiku.

Odbiór przesyłki w salonie jest bezpłatny, jeżeli zarówno klient, jak i sprzedawca należą do programu Empik Premium. W innym przypadku koszt tej usługi to 8,99 zł, co i tak pozostaje jedną z najtańszych opcji spośród wszystkich dostępnych metod dostawy. Klienci, którzy odbierają w salonach paczki marketplace, otrzymują także dodatkowy rabat 20% na zakupy stacjonarne w Empiku.

Widzimy, że klienci pozytywnie przyjęli tę nową usługę – już teraz 1/3 kupujących na marketplace decyduje się na odbiór w salonie, jeśli tylko ma taką opcję w koszyku. Na start w ramach pilotażu obsłużyliśmy ponad 10 tys. testowych przesyłek, a naszym celem na ten rok jest przekroczenie progu 300 tys. zamówień marketplace odebranych w stacjonarnym Empiku – dodaje Mateusz Rokita.

Kolejne inwestycje w logistykę

Na tym nie koniec innowacji. Empik stawia na dalszy rozwój tej ulubionej formy dostawy klientów i testuje własne automaty paczkowe. Empikomaty pozwalające na jeszcze szybszy i bezkontaktowy odbiór zamówień stanęły w 4 wybranych salonach: Legionowo Piłsudskiego, Warszawa Wola Park, Grudziądz Alfa i Włocławek City.

Na ten moment pilotażem objęta jest oferta własna Empiku. W obecnej fazie testów klient nie ma jeszcze możliwości wyboru dostawy do automatu paczkowego na ścieżce zakupowej. Jednakże, jeśli zamówienie z odbiorem w salonie spełnia podstawowe kryteria, takie jak wymiary, liczba sztuk czy forma płatności, zostanie ono umieszczone w skrytce Empikomatu. Pierwsze efekty testów wyglądają obiecująco – jak wynika z danych Empiku, ponad 75% klientów, którzy skorzystali z tej formy odbioru, pozytywnie oceniło to doświadczenie i preferuje odbiór z automatu od tradycyjnej wizyty przy kasie.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments