epoint

Zarząd Digital Network SA podał prognozę wyników finansowych na pierwsze półrocze 2024. Zakłada ona przychody na poziomie 28,8 mln zł (wzrost o 17% r/r/), EBIT w wysokości 9,8 mln zł (wzrost o 29% r/r/), EBITDA wartą 15,7 mln zł (wzrost o 24% r/r/) i zysk netto w kwocie 9,6 mln zł.

Oznacza to, iż spółka zamierza wypracować w tym okresie zysk o 43% wyższy niż rok wcześniej. Rentowność operacyjna ma wzrosnąć do 34%, a rentowność na poziomie EBITDA do rekordowych 54%.

Prognozowane wyniki finansowe potwierdzają wysoką rentowność naszego modelu biznesowego, który charakteryzuje się stałymi kosztami bezpośrednimi utrzymania sieci, efektywnym zarządzaniem kampaniami (online) oraz stałym wzrostem wykorzystania pętli emisyjnej bez ponoszenia dodatkowych nakładów. Największe zasięgi reklamowe w segmencie reklamy cyfrowej (DOOH) pozwalają osiągać efekt skali oraz gwarantują naszym reklamodawcom realizację najbardziej spektakularnych kampanii w branży. Niewątpliwie sprzyja nam także otoczenie rynkowe, mające źródło swoich wzrostów w transformacji cyfrowej. Stymuluje ona migrację budżetów reklamowych z nośników tradycyjnych na bardziej efektywne, przyciągające uwagę i lepiej zapamiętywane treści emitowane na nośnikach cyfrowych – komentuje wyniki Agnieszka Godlewska, prezes zarządu Digital Network SA.

Rynek cyfrowej reklamy zewnętrznej (DOOH) jest obecnie najszybciej rozwijającym się  rynkiem reklamowym (obok Internetu), notującym każdego roku dwucyfrowe wzrosty. Według firm badających rynek, trend wzrostowy powinien utrzymywać się przez kolejne lata, wsparty stabilnym wzrostem cen usług reklamowych” – dodaje Agnieszka Godlewska.

Warto przypomnieć, że w połowie czerwca Screen Network (wiodąca spółka zależna grupy kapitałowej) ogłosiła uruchomienie drugiego wielkoformatowego ekranu w Katowicach. Ekran ma 153m2 i każdego dnia generuje ponad 90 000 kontaktów. Nowoczesny, cyfrowy nośnik został zainstalowany nad głównym wejściem do Galerii Katowickiej w samym centrum Katowic. Uruchomienie nowego ekranu w Katowicach to kolejna duża inwestycja spółki w 2024 roku. W maju Screen Network uruchomił również Super Screen w łódzkiej Manufakturze. Następnie pod koniec czerwca Screen Network przedłużyła na kolejne 3 lata umowę brokerską z Polsat Media.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments