PKO Bank Polski we współpracy z partnerem technologicznym DXC Technology wprowadzają nową funkcję w aplikacji IKO, która umożliwia użytkownikom Android szybką i bezpieczną płatność za parking bezpośrednio z poziomu ekranu auta. To jedno z pierwszych tego typu rozwiązań na polskim rynku.
W ramach integracji IKO z Android Auto użytkownicy zyskują nowe możliwości płatności za parkowanie na ekranie auta, w tym rozpoczęcie i zakończenie nowego parkowania czy przeglądanie ostatnich opłat. Z tej innowacyjnej opcji skorzystać mogą wszyscy posiadacze aktywnej aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego. Rozwiązanie maksymalnie upraszcza i przyspiesza proces płatności.
Obecnie usługa dostępna jest dla użytkowników Android Auto od wersji Android 8.
Cieszymy się z zaufania, jakim od wielu lat darzy nas PKO Bank Polski, oraz możliwości wykorzystania wiedzy i doświadczenia naszych inżynierów w pracy nad kolejnymi innowacyjnymi funkcjami IKO. Opcja uruchamiania opłat za parkowanie z poziomu interfejsu Android Auto bez konieczności uruchamiania aplikacji IKO to kolejny krok w kierunku zapewnienia kompleksowej obsługi klienta i jeszcze bardziej spersonalizowanych usług bankowych – komentuje Robert Taras, Account Delivery Leader, DXC Technology Polska.
Aplikacja IKO została uruchomiona w 2013 roku i jest najpopularniejszą aplikacją bankową w Polsce. Liczba aktywnych użytkowników IKO przekroczyła już 8 mln. Rozwiązanie PKO Banku Polskiego ma ponad 100 funkcji, w tym m.in. opcję sprawdzanie salda i historii konta, dokonania przelewu bankowego, spłaty karty kredytowej czy doładowania telefonów na kartę. Użytkownicy mają także możliwość m.in.: przelewu split payment, skorzystania z BLIKA zbliżeniowego czy usługi odroczonej płatności PKO „zapłać później”, płacenia za autostrady, zakupu biletów komunikacji miejskiej, założenia konta z wykorzystaniem „selfie”, wymiany walut online i wiele innych.
DXC Technology od początku wspiera PKO Bank Polski w rozwoju aplikacji IKO.