G City Europe zamknęło pierwszą połowę 2024 roku z doskonałym wynikiem finansowym. Według raportu dochód z najmu netto (NRI) wzrósł o 14,6% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Jest to zasługa dobrych wyników obiektów handlowych w portfelu spółki, których wskaźnik obłożenia plasuje się na poziomie 95,5% (na dzień 30 czerwca), a ich odwiedzalność wzrosła o 3,8% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.
Centra handlowe G City sukcesywnie wzmacniają swoje portfolia, przyciągając nowych najemców. Tylko w pierwszych ośmiu miesiącach tego roku firma podpisała 227 umów najmu (57 400 m2 powierzchni najmu) i pochwaliła się 53 otwarciami we wszystkich swoich obiektach. Część marek otworzyła swoje sklepy po gruntownych remontach i w powiększonych nowych formatach. Przychody wygenerowane przez najemców w pierwszej połowie roku wzrosły o 5,8% r/r.
Spółka G City potwierdziła, że jest otwarta na rozmowy na temat swojej jednej z najbardziej kultowych przestrzeni handlowych w Warszawie – Wars Sawa Junior.
Nie ma w Polsce lokalizacji o tak dużym natężeniu ruchu jak WSJ na Marszałkowskiej. Blisko 70 milionów pieszych rocznie przechodzących przed każdą witryną sklepową oraz absolutnie oszałamiająca widoczność marki w centrum stolicy sprawiają, że jest to najlepszy adres w mieście do prowadzenia biznesu. Biorąc pod uwagę wszystkie pozytywne zmiany, które zachodzą w Warszawie, otwarcie nowego muzeum przed naszym budynkiem i plany modernizacji obszaru wokół niego, przewidujemy, że w najbliższych latach Wars Sawa Junior stanie się jeszcze silniejszą lokalizacją. Jesteśmy otwarci na rozmowy z nowymi markami, gotowymi wykorzystać tę wyjątkową okazję, która, jak wszyscy wiemy, zdarza się raz na 10 lub więcej lat. W dalszym ciągu zamierzamy także wzmacniać nasze inne warszawskie centra – Promenadę, Targówek, Redutę, i pozostałe w całej Polsce – Galerię Dominikańską we Wrocławiu, Focus Mall w Bydgoszczy, Białą w Białymstoku, Kasztanową w Pile i Plejadę w Bytomiu – mówi Szymon Mińczuk, Retail Director G City.
W II kwartale br. warszawskie centrum handlowe Targówek urozmaiciło swoją ofertę modową. Pod koniec kwietnia swój sklep o powierzchni 406 m2 otworzyła inspirowana popkulturą młodzieżowa marka Cropp. Do grona najemców dołączyły także między innymi salon Kamalion i zachwycający sklep Lilou.
Promenada na warszawskiej Pradze Południe także nieustająco poszerza swoją ofertę o nowe marki. W połowie czerwca do grona najemców dołączył niekwestionowany lider w segmencie bagażu premium – marka Samsonite, zajmując salon o powierzchni 100 m2. KODANO Optyk urozmaicił segment zdrowia i urody, otwierając salon w najnowszym koncepcie i zajmując powierzchnię 75 m2. W czerwcu Kamalion otworzył tu swój pierwszy w stolicy sklep, a w lipcu pojawił się punkt z orientalną żywnością – Asian House. Po gruntownym remoncie powrócił także salon marki Kruk, tym razem na większej powierzchni 136 m2.
Z kolei Reduta na warszawskiej Ochocie odnotowała w pierwszych ośmiu miesiącach roku wzrost footfallu na poziomie 7%. Jest to zasługa nowych najemców – w marcu marka Hebe otworzyła tu swój 316-metrowy sklep, a we wrześniu dołączył punkt Bubble Tea & Crazy Dog. W najbliższych miesiącach nastąpią kolejne otwarcia, a lokale są już w trakcie przygotowań.
Wśród znaczących otwarć w bydgoskim Focusie warto odnotować powrót kultowej restauracji Pizza Hut (279 m2). Gruntowny remont przeszła również perfumeria Sephora, która otworzyła sklep w najnowszym koncepcie marki o powierzchni 322 m2. Otwarty w pierwszej połowie roku salon marki Yupi (242 m2) uzupełnił ofertę bydgoskiego centrum w segmencie kreatywnych i edukacyjnych zabawek dla dzieci. Do grona najemców Focusa w ostatnim czasie dołączyły także Coral Travel, KODANO Optyk. W sierpniu marka Rituals otworzyła tu drugi w Bydgoszczy salon, a marka O La Voga swój pierwszy stacjonarny sklep. Kultowa burgerownia Pasibus także wybrała Focus na swoją drugą lokalizację w mieście i kontynuuje rozmowy na ekspansję do innych lokalizacji G City.
Wśród spektakularnych otwarć w białostockim centrum handlowym Biała jest sierpniowe otwarcie salonu Medicine na ponad 500 m2 oraz powrót marki Homla, która po remoncie zajęła znacznie większą powierzchnię (364 m2), zyskując tym samym więcej miejsca na dodatkowy asortyment. Segment gastronomiczny uzupełnił punkt BuBu Bubble Tea (53 m2).
Ostatnie miesiące obfitowały w nowości także w centrum handlowym Kasztanowa. Grono najemców pilskiego centrum wzbogaciły otwarcia nowoczesnych salonów Hebe (360 m2) i polskiej marki Leger z odzieżą męską (70 m2). Otwarty został także kameralny punkt TUI (34 m2). To już trzecie biuro podróży w galerii z ofertą wczasów i wycieczek.
Galeria Dominikańska we Wrocławiu również odświeżyła swoje portfolio. Rok 2024 rozpoczęło otwarcie pięknej i świetnie prosperującej restauracji Wagożercy (243 m2). W kwietniu ponownie otworzył się tu po remoncie salon polskiej sieci Five o’clock (266 m2) oferujący najwyższej jakości herbaty i kawy oraz akcesoria do ich parzenia. Po raz pierwszy w galerii pojawił się salon Time for Wax (69 m2), a w czerwcu ofertę drogeryjną wzbogaciła marka Hebe o powierzchni 305 m2.