epoint

Partnerplace.io, system PRM (Partner Relationship Management) ułatwiający biznesom online zarządzanie relacjami z zewnętrznymi partnerami B2B, wszedł właśnie na rynek i już może pochwalić się pierwszymi klientami z Polski i zagranicy. Wcześniej projekt pozyskał 1,5 mln zł finansowania od funduszu Tar Heel Capital Pathfinder, który uwierzył w potencjał produktu, realną potrzebę użytkowników oraz perspektywy rozwoju rynku partnerstw.

Użytkownikami Partnerplace są najczęściej firmy oferujące produkty lub usługi IT, które wykorzystują zewnętrznych partnerów i programy poleceń jako źródło pozyskiwania klientów. W tym gronie znajdują się m.in. dostawcy platform e-commerce i systemów do zarządzania przedsiębiorstwem, rozwiązania z obszaru MarTech, hostingu, płatności i cyberbezpieczeństwa, a także wszelkiego typu agencje.

Przy kilkudziesięciu partnerach systemy CRM oraz proste arkusze kalkulacyjne przestają wystarczać. Do tej pory segment MŚP nie miał zbyt dużego wyboru – ze względu na swoją cenę systemy PRM były stosowane głównie w międzynarodowych korporacjach i zazwyczaj nie były w ogóle dostępne dla mniejszych przedsiębiorstw. Stworzyliśmy więc rozwiązanie dopasowane do potrzeb takich firm, które pozwala zaoszczędzić nawet 1,5 etatu na każdych 100 partnerów – mówi Kacper Gugała, zarządzający platformą Partnerplace, wcześniej odpowiedzialny za obszar rozwoju polskiego rynku partnerstw w popularnej platformie e-commerce.

Partnerplace ułatwia budowanie i zarządzanie relacjami z polecającymi partnerami: zbiera dane, śledzi historię współpracy i komunikacji, wylicza wysokość prowizji i pozwala łatwo zarządzać jej wypłatami, a partnerom daje transparentny wgląd w to, co dzieje się z dostarczonymi przez nich poleceniami (tzw. leadami). Narzędzie zbudowane jest w formule white-label, czyli umożliwia całkowite dostosowanie wyglądu do identyfikacji wizualnej klienta oraz korzystanie z własnej domeny i adresów mailowych.

Wdrażamy po kilka nowych funkcji co miesiąc, a w perspektywie dwóch miesięcy zamierzamy uruchomić „marketplace partnerstw”, czyli mechanizm pozwalający na łatwe pozyskiwanie nowych partnerów z naszej sieci. Dla użytkowników to będzie ogromne wsparcie w rozwoju biznesu, w szczególności dla mniejszych firm, gdzie często za pozyskanie, utrzymanie relacji i rozwój partnerstwa odpowiada jedna, maksymalnie dwie osoby – mówi Simon Baradziej, CTO Partnerplace.

Wśród klientów platformy znajdują się zarówno podmioty z Polski, jak i zagranicy, w tym z USA i Holandii.

Jesteśmy pod dużym wrażeniem sprawności operacyjnej założycieli i entuzjastycznej reakcji klientów na pierwsze wersje produktów Partnerplace. W naszej ocenie projekt ma duże szanse na osiągnięcie globalnego sukcesu i cieszymy się, że możemy wesprzeć w tym zespół – komentuje Michał Wrzołek, Senior Investment Director w funduszu Tar Heel Capital Pathfinder, który na początku tego roku wsparł projekt Partnerplace finansowaniem w wysokości 1,5 mln zł.

Globalnie wartość rynku zarządzania partnerstwami szacowana jest obecnie na 3 mld USD i przewiduje się, że jej CAGR w ciągu najbliższych 8 lat wyniesie 5,2%.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments