AliExpress, międzynarodowy marketplace należący do Alibaba International Digital Commerce Group, wprowadza nową możliwość sprzedaży dla polskich firm. Nowa inicjatywa ma na celu wsparcie rodzimych przedsiębiorstw poprzez umożliwienie im dotarcia do zróżnicowanej bazy klientów w Polsce i na świecie za pośrednictwem AliExpress. Globalna platforma zaoferuje lokalnym sprzedawcom dostęp do rozległej sieci sprzedaży oraz szereg udogodnień.
Sprzedawcy będą mogli otworzyć własny sklep na platformie, umożliwiając dostęp do swojego asortymentu międzynarodowej bazie klientów. Nowa inicjatywa może być również atrakcyjna dla przedsiębiorców ze względu na proste zasady i elastyczność: brak opłaty początkowej za otwarcie i zamknięcie konta oraz brak obowiązku pozostania na platformie. Platforma odnotowała duży popyt ze strony polskich konsumentów w następujących kategoriach: towary szybkozbywalne (FMCG), artykuły gospodarstwa domowego, sprzęt AGD, uroda, higiena osobista, artykuły dla matki i dziecka, zwierzęta domowe, dom i ogród, motoryzacja oraz elektronika użytkowa.
Dotychczas AliExpress stanowił dla Polaków miejsce dostępu do szerokiego asortymentu produktów z całego świata, stale rozwijając zaplecze logistyczne w kraju. Ważnym momentem rozwoju było otwarcie w 2021 r. polskiego magazynu we współpracy z Cainiao, logistycznym ramieniem Alibaba Group, co przyspieszyło czas dostaw i podniosło jakość obsługi klientów. Platforma nawiązała również współpracę z InPost, zapewniając wygodne opcje dostawy. Teraz AliExpress rozszerza swoją lokalną działalność, oferując polskim firmom nowe możliwości rozwoju i ekspansji na rynki globalne.
Zaproszenie dla polskich firm
W ramach promocji nowej usługi AliExpress zachęca zarówno rozwijające się, jak i ugruntowane polskie firmy do dołączenia do swojej globalnej sieci.
Jak podkreśla Gary Topp, European commercial director AliExpress: Polska nadal jest strategicznym rynkiem dla AliExpress – i cieszymy się, że możemy zapewnić polskim przedsiębiorcom możliwość rozwoju oraz dotarcia do nowej i zróżnicowanej bazy klientów na całym świecie.
AliExpress zaoferuje polskim sprzedawcom również wsparcie marketingowe i biznesowe. Funkcjonalności dostępne na platformie pomogą im w prowadzeniu sklepu, m.in. optymalizując opisy produktów i automatycznie tłumacząc je na 15 języków. Intuicyjny system pozwoli także na przejrzyste śledzenie i zarządzanie cenami oraz promocjami.
Polskie historie, które usłyszy świat
AliExpress, dostrzegając ogromny potencjał polskich produktów i firm, chce zaprezentować je globalnej społeczności jako wyjątkowe i godne uwagi. Platforma wierzy, że polscy sprzedawcy mają wiele do zaoferowania, a ich wyjątkowe historie mogą inspirować klientów na całym świecie.
Ważnym elementem tej strategii jest prezentowanie prawdziwych historii sukcesu lokalnych firm, które dzięki AliExpress znacząco poszerzyły swój zasięg. Takie opowieści nie tylko wspierają polskich przedsiębiorców, ale także budują wizerunek Polski jako kraju pełnego innowacyjnych i atrakcyjnych marek. AliExpress jest przekonany, że polskie produkty oraz lokalne historie zyskają uznanie na globalnym rynku, przyciągając uwagę konsumentów na całym świecie.
Brand Distribution Group jest przykładem firmy, która już skorzystała z możliwości oferowanych przez AliExpress.
AliExpress to jedna z największych platform marketplace w Polsce, a nasza decyzja o współpracy zapadła bez wahania, zwłaszcza że platforma mocno wspiera kategorie FMCG, które są zgodne z naszym asortymentem. Jesteśmy zadowoleni z elastycznego podejścia AliExpress, który aktywnie słucha i rozumie specyfikę polskiego rynku. Wierzę, że sprzedaż będzie systematycznie rosła, a współpraca przyniesie wymierne efekty – podkreśla Sławomir Siergiejczyk, head of ecommerce firmy.
Globalny lider wśród platform e-commerce
Jak podkreśla Gary Topp, dyrektor handlowy na Europę: AliExpress jest niezawodnym partnerem dla globalnego handlu online – każdego dnia umożliwiamy miliony transakcji, tworząc przestrzeń, w której firmy mogą rozwijać swoją działalność i docierać do szerokiego grona klientów na całym świecie.
Na przestrzeni lat AliExpress stał się jedną z największych platform e-commerce, obsługującą klientów na całym świecie. Obecnie działa w ponad 100 krajach i regionach, przyciągając ponad 150 milionów kupujących. Platforma stale rozwija swoją sieć logistyczną i współpracuje z lokalnymi partnerami, co przekłada się na szybkie dostawy. W Polsce konsumenci mogą otrzymać zamówienia transgraniczne w ciągu 7-11 dni roboczych, a zakupy lokalne w ciągu pięciu dni roboczych.