epoint

Coraz szybszy ecommerce i agenci AI pomagający w ścieżce zakupowej to kluczowe trendy w handlu elektronicznym, ocenił Senior VP of International Consumer w Amazon Russell Grandinetti.

Senior VP of International Consumer w Amazon Russell Grandinetti podczas wystąpienia na gali 10-lecia Amazon w Polsce

„Jeśli chodzi o najważniejsze trendy w e-commerce, chciałbym powiedzieć jedną rzecz -może trochę proste, ale kiedy po raz pierwszy dołączyłem do Amazon w 1998 roku, ludzie myśleli, że to magia, że robisz coś na komputerze w domu, a tydzień później książka przychodzi pocztą. Oczywiście, przez kolejne 25 lat doszliśmy do etapu w którym ludzie zamawiają, a już następnego dnia dopytują się gdzie jest ich zamówienie. Jeśli się nad tym zastanowić, oczekiwania klientów, że proces który wydawał na początku magiczny, za rok będzie wydawać się zwyczajny, a za dwa lata będzie wydawać się wręcz stary i nieaktualny. Spodziewam się, że to przyzwyczajanie się klientów do szybkiej dostawy będzie się utrzymywać. Będziemy więc musieli nadal przyspieszać nasze usługi, ponieważ tego właśnie oczekują klienci. I to właśnie będzie robić też konkurencja, co uważam bardzo zdrowe” – powiedział Grandinetti podczas briefingu.

Wskazał, że w Japonii, w tym tygodniu ok. 17% zamówień Amazon zostanie dostarczonych klientom w ciągu dnia.

„Oznacza to, że jeden na sześć, jeden na siedem produktów może zostać dostarczony w ciągu tego samego dnia. Japonia jest unikalna, ponieważ jest tam 150 mln ludzi na bardzo małym obszarze. Można tam robić rzeczy, które zazwyczaj są trudniejsze w krajach bardziej rozproszonych. Ale 10 lat temu, gdybyś ktoś mi powiedział, że tak będzie to trudno byłoby mi uwierzyć, że to możliwe. Spodziewam się więc, że handel elektroniczny będzie coraz szybszy” – stwierdził Senior VP of International Consumer w Amazon.

Dodał, że już teraz widzimy sposoby jak sztuczna inteligencja pozwala zapewnić klientom lepszą obsługę.

„Mamy agenta, przewodnika klienta – Rufus, którego wprowadziliśmy w Stanach Zjednoczonych i spodziewamy się, że wprowadzimy go w innych krajach na całym świecie w najbliższej przyszłości. Pomagają użytkownikowi robić zakupy w jeszcze bardziej inteligentny sposób. Dla mnie jedną z interesujących rzeczy jest to, że częścią wytężonej pracy jest zbudowanie modelu, który pozwala nam dostarczać inteligentne sugestie i pomoc klientowi w sklepie” – wskazał Grandinetti.

Kolejną częścią tego procesu jest nauczenie klientów, że jest to możliwe, dodał.

„Ludzie są tak przyzwyczajeni do wpisywania zapytań w polach wyszukiwania, że posiadanie czegoś, co może zrobić więcej w Twoim imieniu, jest czymś, czego klienci będą musieli się nauczyć. W rzeczywistości jedną z ważnych rzeczy, które robimy z Rufusem, jest lista sugerowanych zapytań, ponieważ ludzie będą musieli się nauczyć, aby agent zaczął nas w tym wyręczać. Zawsze staraliśmy się w sklepie, aby faktycznie móc działać w imieniu klienta i sugerować w oparciu o jego potrzeby. Niektóre z tych technologii pozwalają nam już teraz robić to na nowe sposoby. Myślę, że będzie to coś, co zacznie się pojawiać coraz częściej w nadchodzących latach” – podsumował Senior VP of International Consumer w Amazon.

 

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments