epoint

Od poprawy doświadczeń klienta, po analizę półek sklepowych. Od inteligentnych usług płatniczych, po inteligentne boty. Asseco zaprezentowało innowacyjne projekty z obszaru chmury i sztucznej inteligencji realizowane dla klientów m.in. w Polsce, Hiszpanii, Serbii i na Słowacji.

Grupa Asseco jest federacją spółek działających w 62 krajach na całym świecie. Na czele Grupy stoi Asseco Poland, które jest liderem cyfryzacji w Polsce. Początki ekspansji międzynarodowej sięgają 2004 roku, kiedy spółka zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych, a pozyskane środki zainwestowała na rynkach Europy Centralnej.

Następnie Asseco Group rozwijało działalność w Europie Zachodniej, Południowo-Wschodniej i Skandynawii. W 2010 Grupa rozpoczęła pracę w Izraelu i Stanach Zjednoczonych, co miało związek z akwizycją Grupy Formula Systems. Kolejne lata to wejście m.in. na rynki w Afryce i krajach portugalskojęzycznych.

Od 2004 roku Asseco dokonało ponad 140 akwizycji umacniając swoją pozycję wśród producentów oprogramowania obsługującego najważniejsze procesy biznesowe firm z kluczowych sektorów gospodarki. Dziś firma koncentruje się na bieżących projektach oraz rozwoju innowacji, w których ważną rolę odgrywają sztuczna inteligencja i chmura.

„Obecnie cały świat mówi o sztucznej inteligencji. W Grupie Asseco implementujemy AI do rozwiązań oferowanych naszym klientom, ale też stale szukamy nowych pomysłów na wykorzystanie tej technologii. Realizowane przez nas projekty są przykładem tego, że  istnieje wiele obszarów, w których AI może przynieść wymierne korzyści. Rozwiązania, które spotykają się z dobrym odbiorem na rynkach lokalnych są następnie oferowane firmom w innych krajach. Współpraca spółek z Grupy Asseco, wymiana wiedzy i doświadczeń sprawiają, że nasze oprogramowanie wspiera organizacje w 62 państwach na 6 kontynentach, z czego jesteśmy ogromnie dumni” – mówi Adam Góral, Prezes Zarządu Asseco Poland.

„Sztuczna inteligencja pozwala usprawnić wykonywanie wielu zadań, eliminować błędy czy usuwać wąskie gardła. Nie musi to oznaczać rewolucyjnych zmian w organizacji. Inteligentne algorytmy warto wykorzystać w pierwszej kolejności do optymalizacji poszczególnych procesów biznesowych. Może to być np. usprawnienie pracy z dokumentami elektronicznymi albo poprawa wydajności handlowców w sektorze retail” – tłumaczy Rafał Kozłowski, Prezes Zarządu Asseco Enterprise Solutions.

„Rozpoczynamy nową rewolucję przemysłową, napędzaną przez AI. Jako Asseco Spain wciąż rozwijamy innowacyjne narzędzia, a także poszukujemy rozwiązań technologicznych, które nie tylko odpowiadają na obecne potrzeby, ale również pozwolą sprostać wymaganiom przyszłości. Grupa Asseco Spain jest gotowa umocnić swoją pozycję lidera na rynku hiszpańskim, poszerzając kompetencje w strategicznych obszarach, takich jak: sztuczna inteligencja, cyberbezpieczeństwo i cyfrowa transformacja” – mówi José Antonio Pinilla Pérez, CEO Asseco Spain Group.

AI analizuje półkę sklepową

Rozwiązanie Asseco Business Solutions to przykład wykorzystania technologii rozpoznawania obrazu w branży retail, która istotnie skraca czas pracy handlowców. Narzędzie pozwala upewnić się, że ułożenie, zawartość towaru na półce sklepowej i wszystko, co się na niej znajduje (w tym etykiety z cenami), spełnia wytyczne ustalone przez sklep i producenta. Dodatkowo aplikacja Asseco Business Solutions przygotowuje sugestie dla handlowca dotyczące m.in. ekspozycji towaru czy zamówień konkretnego asortymentu. Wyniki są generowane w czasie rzeczywistym, a użytkownik może je odczytać z poziomu smartfonu czy tabletu podczas wizyty kontrolnej w sklepie.

System informatyczny dla Urzędu Zdrowia Publicznego w chmurze 

Zespół Asseco Central Europe był odpowiedzialny za wdrożenie pierwszego na Słowacji rządowego systemu informatycznego, od samego początku działającego w oparciu o infrastrukturę chmurową w tak szerokim zakresie. Projekt integrował platformy Urzędu Zdrowia Publicznego Republiki Słowackiej (ÚVZ SR) oraz 36 Regionalnych Urzędów Zdrowia Publicznego (RÚVZ), świadczących scentralizowane usługi dla obywateli Słowacji. Nowe rozwiązanie posiada 15 zintegrowanych modułów obejmujących każdy aspekt usług zdrowia publicznego, w tym epidemiologię, państwowy nadzór zdrowotny, ochronę radiologiczną, zdrowe odżywianie, weryfikację kompetencji zawodowych personelu medycznego, produkty kosmetyczne, higienę i inne.

Asystent do zadań specjalnych

Asseco AI Assistant to rozbudowana platforma, która wspiera procesy m.in. w obszarze obsługi klienta, windykacji, reklamacji, sprzedaży czy zarządzania projektami i harmonogramami. Rozwiązanie można wdrożyć w aplikacji mobilnej, komunikatorze, na stronie www oraz w contact center. Wykorzystanie sztucznej inteligencji w Asseco AI Assistant umożliwia naturalny kontakt za pośrednictwem kanału głosowego i tekstowego oraz przygotowywanie kontekstowych odpowiedzi.

Rozwiązanie umożliwia tworzenie złożonych scenariuszy przy użyciu intuicyjnego graficznego kreatora. Platforma generuje szczegółowe raporty dotyczące rozmów, efektywności procesów oraz interakcji użytkowników, umożliwiające analizę i optymalizację działań biznesowych. Narzędzie z powodzeniem wykorzystują firmy z branży finansowej oraz medycznej.

Sztuczna inteligencja sprawdzi zgodność z DORA w bankach spółdzielczych

Rozporządzenie DORA nakłada na banki obowiązek zapewnienia kompleksowej odporności operacyjnej. To oznacza, że muszą one mieć zdolność do przewidywania, zapobiegania i reagowania na wszelkie zakłócenia wpływające na ciągłość działania. Wymaga to od banków weryfikacji czy spełniają one wymogi nowej regulacji, co wiąże się z dużymi nakładami pracy. Aplikacja DORA.ai, wykorzystująca generatywną sztuczną inteligencję, pomaga bankom spółdzielczym w ustrukturyzowany sposób zweryfikować lukę pomiędzy wewnętrzną dokumentacją, a wymaganiami regulatora. Podstawą działania aplikacji DORA.ai są dokumenty banku analizowane przez silnik AI pod kontem zapisów potwierdzających spełnienie wymogów regulacyjnych. W przypadku wystąpienia braków organizacja może skorzystać z gotowych szablonów dokumentów oraz konsultacji z ekspertami Asseco.

Usługi płatnicze wspierane AI

AI wspiera usługi płatnicze na każdym etapie ich świadczenia. Projekty prowadzone przez zespół hiszpańskiej spółki Necomplus wchodzącej w skład Asseco South Eastern Europe (część Grupy Asseco) obejmują szeroki zakres rozwiązań poprawiających doświadczenia klienta, takie jak chatboty, wirtualnych asystentów czy inteligentne repozytoria.

Necomplus oferuje gotowe modele językowe dostosowane do potrzeb firm oferujących usługi płatnicze. Dzięki temu mogą one zaoszczędzić czas oraz zasoby potrzebne na wytrenowanie własnego modelu i skupić się na rozwoju aplikacji dla użytkownika końcowego.

Hiperpersonalizacja doświadczeń klientów

Things Solver (będący częścią Grupy ASEE) stworzył platformę do poprawy doświadczeń kupujących. Rozwiązanie AI Recommender opracowuje rekomendacje produktów dostosowane do potrzeb klientów, tworzy spersonalizowane kampanie marketingowe oraz przygotowuje informacje o klientach, które wspierają zespół sprzedażowy. Kluczowe funkcje obejmują segmentację opartą na sztucznej inteligencji, dynamiczne udostępnianie treści oraz możliwość sprzedaży dodatkowych dóbr i usług (cross-sell) we wszystkich punktach kontaktu.

AI Recommender nie tylko zwiększa współczynnik konwersji nawet o 30%, ale także znacząco poprawia zaangażowanie i poziom satysfakcji klientów. Koncentrując się na prostocie i skuteczności, Things Solver zapewnia firmom możliwość wykorzystania wiedzy zapisanej w danych w celu maksymalizacji sprzedaży i poprawy jakości obsługi.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments