epoint

Po rekordowej rundzie pre-seed o wartości 40 mln zł i spektakularnym sukcesie w Polsce CampusAI ogłasza wejście na rynek w Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Od teraz polski kandydat na jednorożca będzie skalować biznes za granicą. Do końca roku zapowiada ekspansję w kolejnych 10 krajach, ale apetyt ma na dużo więcej.

Unikatowa na globalną skalę platforma od CampusAI, która rewolucjonizuje współpracę człowieka z AI, nie zwalnia tempa i odnotowuje spektakularne wzrosty. W ciągu ostatnich trzech miesięcy do organizacji dołączyło 25 osób, które budowały sukcesy m.in. Oracle, Microsoft oraz EY. Startup generuje w Polsce 20% wzrost przychodów miesiąc do miesiąca, a teraz z impetem wchodzi do Wielkiej Brytanii i Hiszpanii, gdzie zapowiada między innymi budowę wirtualnych dzielnic oraz dalszy, dynamiczny rozwój społeczności napędzanej AI. Długofalowa wizja rozwoju spółki zakłada obecność na minimum 100 rynkach na całym świecie. Dzięki temu CampusAI ma szansę zostać globalnym liderem, demokratyzując dostęp do sztucznej inteligencji na niespotykaną dotąd skalę.

CampusAI rozwija się równolegle z ewolucją sztucznej inteligencji. Patrzymy daleko w przyszłość, planując stworzenie wirtualnych dzielnic, co pozwoli użytkownikom – zarówno indywidualnym, jak i organizacjom – na wizualizację, testowanie i doskonalenie swoich pomysłów oraz technologii w realistycznie odwzorowanych, interaktywnych warunkach. To innowacyjne podejście ma na celu zrewolucjonizowanie sposobu, w jaki prowadzone są badania i rozwój, umożliwiając symulowanie prawdziwych scenariuszy i podejmowanie lepszych decyzji na podstawie wirtualnych doświadczeń – mówi Aureliusz Górski, CEO CampusAI.

Human + AI Collaboration: uwolnienie ludzkiego potencjału dzięki sztucznej inteligencji

Potencjał rozwoju CampusAI wynika m.in. z ograniczonego dostępu do edukacji opartej na AI, która ma na celu zwiększenie produktywności człowieka, a także z rosnącej popularności samej platformy. W 2023 roku wartość globalnego rynku usług szkoleniowych AI wynosiła około 2,12 miliarda USD, a prognozy wskazują, że do 2030 roku osiągnie on nawet około 8,6 miliarda USD. Jednocześnie już teraz społeczność użytkowników CampusAI w samej tylko Polsce zrealizowała łącznie ponad 100 tys. godzin szkoleń.

Pozycję spółki na rodzimym rynku dodatkowo umacniają kolejne partnerstwa z gigantami m.in. sektora bankowego. Jak wynika z oficjalnych komunikatów w mediach społecznościowych, w CampusAI szkolą się m.in. Credit Agricole i Nationale-Nederlanden, które wprowadziły możliwość szkoleń AI dla swoich pracowników w ramach spersonalizowanych programów oferowanych przez startup.

Transformacja cyfrowa musi opierać się na wzmacnianiu kluczowego zasobu – ludzi, których potencjał może być znacząco podniesiony dzięki sztucznej inteligencji. Pandemia pokazała, jak technologia może zbliżać mimo fizycznych barier. To, w połączeniu z doświadczeniem zdobytym przy współtworzeniu BusinessLinków oraz Cambridge Innovation Center zainspirowało mnie do stworzenia CampusAI – wirtualnej przestrzeni, która umożliwia rozwój pomysłów i umiejętności z niespotykaną dotąd elastycznością i dostępnością. Dzięki AI możemy zwiększyć kreatywność i proaktywność, tworząc jednocześnie środowisko sprzyjające nauce i współpracy, co napędza rozwój organizacji – podkreśla Aureliusz Górski.

Od roku w Polsce działa szkoła w stylu „AI-native school”, w której kompetencje związane z AI są fundamentem procesu dydaktycznego. Pracę nad tym projektem rozpoczęliśmy w grudniu 2022 roku, a w fazę MVP weszliśmy w październiku 2023 roku. Chcemy pokazać, jak AI może rozwiązać problemy wynikające z nierównego dostępu do edukacji. W naszej szkole nauczanie prowadzą wirtualne awatary zasilane AI, co pozwala na obniżenie kosztów edukacji i dopasowanie jej do indywidualnych potrzeb uczniów – dodaje Aureliusz Górski.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments