epoint

UiPath, wiodąca firma zajmująca się automatyzacją przedsiębiorstw i oprogramowaniem AI, ogłosiła dziś swoją nową wizję oraz kierunek strategiczny zorientowany na kolejne stadium ewolucji tych technologii – agentic automation.

Firma, najbardziej znana z robotycznej automatyzacji procesów (RPA), wprowadza innowacje w zakresie rozwoju tej technologii dzięki agentom automatyzacji (z ang. agentic automation). To wielki krok naprzód w rozwoju RPA. Pozwala koordynować agentów AI, roboty, ludzi i modele w celu umożliwienia transformacji za pomocą sztucznej inteligencji w całym przedsiębiorstwie. Wartość tego narzędzia leży w jego potencjale do skutecznego mierzenia się z koncepcją długiego ogona, przy jednoczesnym oferowaniu niespotykanego wcześniej potencjału w zakresie personalizacji, zdolności adaptacyjnych i oszczędności kosztów.

Agentic automation będzie wykorzystywać zarówno roboty, jak i agentów do wykonywania zadań. Roboty najlepiej nadają się do automatyzacji powtarzalnych i określonych regułami zadań, poprawiając wydajność oraz zmniejszając wysiłek manualny. Z kolei agenci są najlepsi w dostosowywaniu się do zmian, podejmowaniu inteligentnych decyzji oraz obsłudze złożonych i dynamicznych procesów, co pozwala im realizować kluczowe procesy biznesowe i zadania, których wcześniej nie można było zautomatyzować. Połączenie tych dwóch technologii popycha firmy do rozwoju i umożliwia pracownikom skupienie się na ważniejszych zadaniach, dzięki rozszerzeniu zakresu i wpływu automatyzacji.

Agentic automation jest naturalną ewolucją RPA. Od momentu powstania pomagamy naszym klientom rewolucjonizować ich działalność poprzez naśladowanie ludzi za pomocą robotycznej automatyzacji procesów. Teraz rozwijamy automatyzację przedsiębiorstw przy wsparciu agentów, umożliwiając klientom automatyzację całych kompleksowych procesów i płynną koordynację zadań. Rezultatem są solidniejsze wyniki biznesowe, większa produktywność oraz więcej bezpośrednich korzyści dla klientów z tej technologii – mówi Daniel Dines, założyciel i CEO UiPath.

Agenci mogą korzystać z milionów automacji opracowanych przez klientów firmy i wykorzystywać ten sam ekosystem narzędzi, który umożliwia ich niezawodną integrację z tysiącami aplikacji używanych przez przedsiębiorstwa. Korzyści przynosi tutaj zarządzanie oraz kontrola zapewniana przez platformę UiPath, precyzyjne roboty, a także uwzględnienie człowieka w momencie podejmowania krytycznych decyzji.

Maksymalizacja wartości pracy agentów wymaga koordynacji ich samych, robotów, ludzi i modeli. Złożoność procesu integrowania często nieprzewidywalnych modeli z krytycznymi dla przedsiębiorstwa przepływami pracy może być dużym wyzwaniem. UiPath zamierza mu sprostać dzięki aranżacji zadań z pomocą agentów – procesowi, który umożliwia projektowanie, wdrażanie, obsługę, monitorowanie i optymalizację złożonych procesów biznesowych od początku do końca. Klienci mogą kontrolować go na każdym etapie: automatyzacji, inteligentnych analiz, modelowania, monitorowania czy zarządzania. Wszystko na jednej platformie, co umożliwia zgranie automatyzacji, agentów AI i ludzi w celu uzyskania lepszych wyników. Aranżacja zadań z pomocą agentów może ułatwić zrozumienie wszystkich ról i obowiązków w organizacji pracy, a tym samym zachowanie zgodności z przepisami, zapewnienie lepszych wyniki oraz dynamicznych zdolności adaptacji.

Agentic automation szybko stanie się podstawowym mechanizmem łączenia sztucznej inteligencji z technologiami opartymi na regułach, co umożliwi automatyzację i uzupełnianie pracy umysłowej. Połączenie agentów GenAI oraz AI oznacza, że pracownicy uzyskają znaczne korzyści płynące z automatyzacji biznesu w postaci pomocy w wykonywaniu ich pracy. To przenosi korzyści z tej technologii w przedsiębiorstwach na wyższy poziom – podsumowuje Maureen Fleming z IDC.

Nowe możliwości agentów

Podczas corocznej konferencji FORWARD w Las Vegas UiPath ogłosiła wstępny pokaz Agent Buildera – narzędzia dla programistów automatyzacji, służącego do rozwoju, oceny i dystrybucji agentów współpracujących z robotami w ramach platformy firmy. Agent Builder należy do rodziny narzędzi deweloperskich UiPath Studio. Oznacza to, że programiści mogą go używać do rozporządzania zadaniami i aplikacjami, z którymi mogą współdziałać agenci.

Agent Builder umożliwi swoim użytkownikom budowę agentów od podstaw lub z pomocą prefabrykowanych typów z UiPath Agent Catalog. Klienci będą mieli również możliwość uwzględnienia zewnętrznych agentów, wedle swoich upodobań.

Agenci pozwalają każdemu na radzenie sobie ze skomplikowanymi zadaniami, także tymi całkowicie nowymi. To stanowi dla naszych klientów olbrzymią wartość. De facto ułatwia im automatyzowanie według potrzeb, unikanie zbędnych kosztów i wyprzedzanie konkurencji. To wszystko poprzez zapewnienie zdolności budowy wyspecjalizowanych agentów w prostym, zintegrowanym środowisku programistycznym low-code lub w gotowym szablonie – mówi Graham Sheldon, Chief Product Officer w UiPath.

Agent Builder ma być dostępny w wersji zapoznawczej dla całej społeczności UiPath w grudniu 2024 roku.

Autopilot for everyone – dostępne i do włączenia za darmo

UiPath ogłosiła również uruchomienie Autopilot for everyone – wieloplatformowego agenta konwersacyjnego GenAI, który pomaga każdemu pracownikowi zwiększyć produktywność w pracy. To narzędzie pozwala użytkownikom końcowym w pełni korzystać z agentów UiPath i automatyzacji. Umożliwia ono każdemu pracownikowi, niezależnie od umiejętności technicznych, wykonywanie złożonych zadań: począwszy od uzyskiwania odpowiedzi na podstawie danych własnej organizacji, analizowania dokumentów, automatyzacji kopiowania i wklejania, a skończywszy na uruchamianiu automatyzacji. Autopilot zapewnia intuicyjną konwersację opartą na LLM, podpowiedzi, które można spersonalizować i które dostarczają obszerne biblioteki automacji. Wykorzystuje także specjalistyczne modele AI do wykonywania określonych zadań, takich jak przetwarzanie dokumentów i semantyczne kopiowanie oraz wklejanie. Jako korzyści tego rozwiązania można wymienić zabezpieczenia i zarządzanie: Autopilot jest oparty na UiPath AI Trust Layer, która umożliwia organizacjom łatwe zarządzanie, wdrażanie i wykorzystanie danych modeli AI. Jest to rozwiązanie wieloplatformowe, działające zarówno w systemie Windows, jak i Mac.

W UiPath mocno wierzymy w demokratyzację tego typu technologii, ponieważ widzieliśmy z pierwszej ręki, jak cenna jest ona dla naszych klientów. Cieszymy się, że możemy pomóc przełamać bariery w powszechnym wdrażaniu agentic automation tak, aby każdy mógł skorzystać z licznych korzyści, jakie Autopilot wnosi do codziennej pracy – dodaje Graham Sheldon.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments