epoint

Dassault Systèmes i VÆRIDION – startup z Monachium – w ramach programu
3DEXPERIENCE for Startups VÆRIDION wykorzystuje rozwiązania chmurowe dostępne na platformie 3DEXPERIENCE firmy Dassault Systèmes. Z ich pomocą startup chce przyspieszyć prace nad samolotem elektrycznym zdolnym pomieścić dziewięciu pasażerów.

Cechą szczególną maszyny jest to, że baterie są umiejscowione w jej skrzydłach, a wyglądem przypomina szybowiec.

Dzięki wykorzystaniu możliwości platformy 3DEXPERIENCE od Dassault Systèmes zespół VÆRIDION może bardziej efektywnie pracować nad projektem samolotu, określanym jako Microliner, a także szybciej przechodzić przez proces certyfikacji komponentów. Za cel startup stawia sobie umożliwienie odbywania lotów krótkodystansowych, które nie emitują dwutlenku węgla.

Vaeridion

Firma chce skierować ofertę do osób podróżujących służbowo i regularnie dojeżdżających do pracy, które szukają zrównoważonego i oszczędzającego czas sposobu przemieszczania się. Aktualnie startup jest w fazie rozwoju i testowania swoich komponentów. Pierwsza wersja demonstracyjna maszyny ma powstać do 2026 roku.

Cyfrowa spójność z rozwiązaniem „Reinvent the Sky”

W pracach nad projektem samolotu wykorzystywane jest chmurowe narzędzie branżowe „Reinvent the Sky”, dostępne na platformie 3DEXPERIENCE od Dassault Systèmes. Firma zaprojektowała je specjalnie z myślą o startupach z branży lotniczej. Dzięki cyfrowej spójności tych rozwiązań projektanci mają dostęp w dowolnym miejscu i czasie do wszystkich danych i dokumentów istotnych w procesie rozwoju maszyny.

Proces uzyskiwania certyfikacji w sektorze lotniczym cechuje się koniecznością spełnienia rygorystycznych zasad. W takich warunkach niezwykle ważne jest, by móc szczegółowo i bez większego wysiłku przedstawić przebieg organizacji produkcji. Platforma 3DEXPERIENCE pozwala zbierać i dokumentować wszystkie działania, tym samym znacząco upraszcza etap certyfikacji całego procesu produkcji.

Optymalizacja zużycia baterii i symulacja wydajności Microlinera

W przypadku samolotu elektrycznego, inaczej niż ma to miejsce w przypadku innych pojazdów, wyzwaniem jest przetestowanie równowagi pomiędzy wydajnością szczytową w momencie startu maszyny, a bardziej energooszczędną fazą lotu poziomego. Rozwiązania oferowane przez Dassault Systèmes pomagają lepiej ocenić specjalne wymagania samolotu w kontekście zużycia baterii. Pozwalają także na symulację różnych scenariuszy rozłożenia dużej masy własnej akumulatorów na skrzydłach, dzięki czemu możliwe jest skuteczne rozwiązywanie bieżących problemów.

Vaeridion

Partnerstwo między Dassault Systèmes i VÆRIDION rozpoczęło się w Laboratorium Sustainable Aero Lab i Centrum 3DEXPERIENCE w Hamburgu, a współpraca przyspieszyła w
ramach TUM Venture Labs.

Startup weźmie udział w organizowanej przez Dassault Systèmes konferencji 3DEXPERIENCE, która odbędzie się 16-17 października w Eisbach Studios w Monachium. Na miejscu odwiedzający będą mogli porozmawiać z pracownikami startupu i zobaczyć postępy w procesie rozwoju projektu Microliner.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments