epoint

XTB, globalny fintech oferujący aplikację i platformę inwestycyjną online, wzmocnił Dział Technologii i Produktu. Do kierowanego przez Adama Dubiela zespołu dołączyła Kinga Ćwiklińska, która będzie odpowiedzialna za platformę danych i analitykę produktową. Wcześniej była związana z m.in. Allegro i Santander Bank Polska.

XTB stawia na rozwój autorskiej technologii – platformy inwestycyjnej online i aplikacji mobilnej. Dział Technologii i Produktu, w którym pracuje już blisko 500 osób, jest jednym z kluczowych w strukturze spółki.

Naszym celem jest zbudowanie wiodącej platformy inwestycyjnej dostępnej dla każdego. Jesteśmy jednym z najszybciej rozwijających się fintechów w regionie i stawiamy sobie ambitne cele produktowe, które chcemy realizować w oparciu o wysokiej jakości dane. Budujemy rozwiązania oparte na machine learning oraz AI, ale nie zapominamy o podstawach. Chcemy zaoferować naszym klientom, od Ameryki Południowej po Azję, komfort codziennego używania naszej aplikacji do zarządzania swoimi inwestycjami. Wierzę, że Kinga, jako wysokiej klasy specjalistka, pomoże nam to osiągnąćmówi Adam Dubiel, Chief Product & Technology Officer XTB.

W XTB Kinga Ćwiklińska zajmuje się obszarem analityki produktowej i rozwojem platformy danych w kierunku rozwiązań chmurowych. W obu przypadkach będzie wykorzystywać rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję przygotowane przez zespół AI zarządzany przez dr. Tomasza Gawrona. Ma doświadczenie w pracy zarówno w sektorze finansowym, w Santander Bank Polska, jak i e-commerce. Ponad 10 lat pracowała w Allegro, w którym poza zarządzaniem zespołami analityków i inżynierów danych koordynowała inicjatywy technologiczne wspierające wysoką jakość danych platformy e-commerce.

Doceniam, że mogłam dołączyć do fintechu z tak ogromnymi ambicjami. Jestem przekonana, że zdobyte doświadczenia będę mogła wykorzystać w ulepszaniu platformy inwestycyjnej XTB. Obecnie skupiamy się na szerszym wykorzystaniu chmury w analizie danych. Dzięki wprowadzeniu nowych rozwiązań i technologii zyskamy możliwość przetwarzania i wykorzystania większej ilości danych. To pozwoli nam zoptymalizować szereg procesów wewnętrznych, decyzji biznesowych oraz wdrożeń produktów dopasowanych do potrzeb klientów – mówi Kinga Ćwiklińska, Head of Data Platform & Product Analytics w XTB.

2024 to rok nowości produktowych w XTB. W tym czasie oferta polskiego fintechu powiększyła się o zautomatyzowane Plany Inwestycyjne, swobodną wymianę walut pomiędzy kontami oraz rachunki IKE umożliwiające oszczędzanie środków na emeryturę. Do końca roku planowane jest jeszcze wdrożenie wirtualnego portfela z kartą wielowalutową na kolejnych europejskich rynkach oraz rachunku ISA w Wielkiej Brytanii.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments