Międzynarodowa platforma sprzedażowa online AliExpress ogłasza mocny start polskich sprzedawców, którzy po raz pierwszy wzięli udział w Światowym Festiwalu Zakupów. Wstępne dane od AliExpress pokazują, że odnotowali oni znaczący wzrost sprzedaży w pierwszym dniu, a 50 sprzedawców zgłosiło sprzedaż przekraczającą 10 000 USD.
Festiwal oficjalnie rozpoczął się 11 listopada, oferując polskim konsumentom szeroką gamę produktów, w tym sprzęt AGD, elektronikę użytkową, części samochodowe, telefony komórkowe i artykuły domowe, zapewniając jedne z najlepszych ofert roku.
Platforma poinformowała również, że całkowity GMV dla lokalnych sprzedawców wzrósł 12-krotnie w porównaniu z poprzednim miesiącem (miesiąc do miesiąca), ze znaczącym wzrostem w kategoriach produktów technologicznych i szybko rotujących dóbr konsumpcyjnych (FMCG). Do popularnych produktów należała konsola PlayStation 5, której ponad 200 sztuk sprzedano w pierwszej godzinie Festiwalu, a odkurzacz Laresar V7 osiągnął ponad 100 000 USD w sprzedaży.
Podczas Festiwalu AliExpress wprowadził nową interaktywną funkcję „Potrząśnij i wygraj”, która oferuje konsumentom możliwość odkrywania specjalnych nagród i ofert przy każdym kliknięciu, dodając element zaskoczenia do ich zakupów. W pierwszym dniu platforma odnotowała pozytywną reakcję na interaktywną funkcję, a niektórzy szczęśliwi konsumenci wygrali nagrody, takie jak PS5 i hulajnogi elektryczne.
Pierwszy dzień Światowego Festiwalu Zakupów zakończył się historycznym wynikiem dla naszego sklepu na AliExpress. Łączna liczba zamówień, otrzymanych na początku, w pierwszym dniu promocji, przekroczyła 1 500, podczas gdy średnia dzienna wynosi ponad 400. Spodziewamy się wzrostu tego trendu w nadchodzących dniach. Widzimy, że choć urządzenia elektroniczne są najbardziej pożądanymi produktami, polscy klienci coraz chętniej kupują także produkty z kategorii FMCG, które stanowią podstawę naszej oferty – powiedział Sławomir Sergiejczyk, dyrektor ds. e-commerce w Brand Distribution Group.
Światowy Festiwal Zakupów potrwa do 18 listopada, kiedy to rozpoczną się promocje z okazji Czarnego Tygodnia. Międzynarodowa platforma oferuje konsumentom miesiąc zniżek od 1 listopada do 3 grudnia.