Grupa Husqvarna ogłosiła wprowadzenie na rynek nowej platformy autonomicznych kosiarek automatycznych. Będzie ona uwzględniać m.in. takie możliwości, jak kompatybilność z nową ładowarką do paneli słonecznych dla zdalnych lokalizacji. Co więcej, jest gotowa do wdrożenia rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji, a jej pierwszym zastosowaniem ma być kamera zapewniająca widzenie w nocy i wyjątkowe możliwości unikania przeszkód.
Aplikacja kamery będzie dostępna w 2026 roku i ma być kompatybilna z trzema nowymi modelami robotów koszących – Automower 580L EPOS, Automower 580 EPOS i Automower 560 EPOS.
AI to narzędzie, które pomaga nam na każdym etapie naszej działalności od projektowania maszyn po finalizację zakupu. Oczywiście największy nacisk kładziemy na wykorzystanie sztucznej inteligencji w innowacjach, dlatego w nadchodzących latach chcemy wprowadzić kamerę wbudowaną w roboty koszące. Będzie ona nie tylko wychwytywać obraz, ale również go skanować i przetwarzać, aby podjąć decyzję o ominięciu obiektu – mówi Paweł Przywózki, Sales Manager Husqvarna Poland
Trzy nowe autonomiczne modele
Trzy nowe modele, które wprowadzamy, zostały od początku zaprojektowane z naciskiem na wydajność, moc i efektywność. Oferują zaawansowane funkcje autonomiczne, koszenie bez użycia przewodów i różne wzory cięcia. Funkcje te pozwalają bez wysiłku dbać o trawnik, oszczędzając czas, obniżając koszty i poprawiając jakość murawy – dodaje Paweł Przywózki.
Trio nowych zrobotyzowanych kosiarek zostało zaprojektowane w Szwecji i wyprodukowane w Europie. Sprzedaż nowych robotów koszących rozpocznie się w marcu 2025 roku. Nowe modele od Husqvarna zostały zaprojektowane w uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju.
Zrównoważony rozwój to nie tylko rozwój biznesu, ale też dbanie o planetę, dlatego w naszym portfolio znajdują się produkty oparte na rozwiązaniach akumulatorowych. Dzięki temu mamy możliwość minimalizowania naszego wpływu na środowisko bez rezygnowania ze znanej naszym konsumentom wydajności sprzętu. To właśnie rozszerzanie gamy tych produktów jest dla nas priorytetem w nadchodzących latach – wskazuje Joanna Tężycka, Marketing Manager Husqvarna Poland.