Klarna, globalna sieć płatności i asystent zakupów oparta na sztucznej inteligencji, ogłosiła dziś uruchomienie nowego centrum technologicznego w Warszawie. Ta strategiczna inwestycja podkreśla zaangażowanie Klarny w rozwój globalnych możliwości technologicznych i uznanie Polski za kluczowy rynek w europejskim krajobrazie innowacji.
Klarna obsługuje już ponad 85 milionów konsumentów i 600 000 sprzedawców na całym świecie, a od 2021 roku jest obecna w Polsce. W ostatnich tygodniach firma ogłosiła współpracę z Apple Pay i Google Pay, a od dawna współpracuje z OpenAI. Klarna zajęła pozycję lidera transformacji opartej na sztucznej inteligencji, a OpenAI uznał Klarnę za wiodącą firmę, jeśli chodzi o wykorzystanie AI do dostarczania rzeczywistych korzyści klientom.
Klarna zamierza zatrudnić w Polsce ponad 100 inżynierów do 2025 r., oferując im możliwość pracy w rozwijaniu najnowocześniejszych innowacji AI, bez konieczności przeprowadzki za granicę.
Polska będzie potęgą technologiczną w Europie. Wyjątkowy talent inżynierski, kwitnąca scena startupowa i strategiczna lokalizacja Warszawy sprawiają, że jest to idealny wybór dla naszego nowego centrum technologicznego. Nie chodzi tylko o rozwój Klarny – chodzi o uwolnienie potencjału Polski na arenie międzynarodowej. Jako osoba z polskimi korzeniami cieszę się, że Klarna inwestuje w lokalne talenty i wspólnie z nimi będzie kształtować przyszłość handlu wspieranego sztuczną inteligencją – mówi Sebastian Siemiątkowski, współzałożyciel i CEO Klarna.
Dlaczego Warszawa?
Polski sektor ICT i ekosystem startupów zyskały globalne uznanie, a Warszawa stała się ważnym miejscem dla międzynarodowych inwestycji technologicznych. Decyzja Klarny o utworzeniu centrum technologicznego w Warszawie odzwierciedla rosnącą reputację miasta jako centrum innowacji AI, rywalizującego z uznanymi stolicami, takimi jak Berlin czy Londyn.
Warszawski hub Klarny odegra kluczową rolę w szerszej strategii firmy, mającej na celu zwiększenie globalnego zasięgu i wiodącą rolę w zakresie wdrażania sztucznej inteligencji. Już 9 na 10 pracowników Klarny wykorzystuje sztuczną inteligencję w swojej codziennej pracy, wyznaczając branżowe standardy integracji AI, od obsługi klienta, po marketing i rozwój produktów. Centrum umożliwi inżynierom wprowadzanie innowacji, które kształtują przyszłość zakupów i płatności dla milionów konsumentów na całym świecie.
Inwestycja w Warszawie nie tylko wzmacnia lokalny wpływ Klarny, ale także podkreśla długoterminowe zaangażowanie firmy we wspieranie talentów w Polsce i pozycjonowanie kraju jako globalnego centrum innowacji fintech.