Grupa MCI podpisała umowę o zakupie 55% udziałów w Nice To Fit You, jednym z największych i najdłużej działających na polskim rynku dostawcy cateringów dietetycznych. W ostatniej dekadzie polski rynek diet pudełkowych doświadczył imponującego wzrostu – pisze w specjalnym komentarzu dla ISBtech Paweł Sikorski, partner w MCI Capital.
NTFY to historycznie największa inwestycja MCI o wartości zaangażowanego kapitału ok. 186 mln zł wspierana finansowaniem dłużnym w strukturze wykupu lewarowanego tzw. LBO. To już 4 transakcja w ostatnich 4 kwartałach po Webcon i Profitroom i Focusie. Jest to zgodne ze strategią funduszu, zakładającą 2-3 inwestycje rocznie. Wspólnie z naszymi partnerami oraz profesjonalnym zespołem NTFY planujemy wesprzeć spółkę w dalszym rozwoju jako wiodącej marki cyfrowej rynku food e-commerce w Polsce
Dla MCI będzie to kolejna transakcja w branży food e-commerce od czasu udanej inwestycji we Frisco.pl – krajowego lidera rynku zakupów spożywczych on-line, który w 2020 roku został sprzedany Grupie Eurocash.
Nice To Fit You jest jednym z najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych dostawców cateringów dietetycznych w Polsce, który jako pierwszy w branży stworzył opcję wyboru menu (NTFY Select). Znakiem rozpoznawczym marki jest wysoka jakość posiłków, opartych na starannie dobranych surowcach, dzięki której NTFY zbudowało dużą i lojalną bazę klientów, szczególnie w Warszawie i innych największych miastach w Polsce.
Spółka została założona w 2013 r. przez dwóch przyjaciół ze Szkoły Głównej Handlowej, Sebastiana Rabieja i Radosława Jeżaka, którzy prowadząc aktywny styl życia nie byli zadowoleni z oferty obecnej w tamtym czasie na rynku i zdecydowali się wypełnić tę lukę, samodzielnie przygotowując i sprzedając gotowe posiłki. Biznes szybko zaczął się rozkręcać, a właściciele dobrze wyczuli moment na rozpoczęcie jego dalszego skalowania. W tym roku z ich usług skorzystało łącznie ponad sto tysięcy klientów w całej Polsce.
W ostatniej dekadzie polski rynek diet pudełkowych doświadczył imponującego wzrostu i osiągnął wartość około 3 mld zł w 2023 r. Do tej pory przynajmniej raz w życiu z diet pudełkowych skorzystało ok. 1,5 miliona mieszkańców Polski. Szacujemy, że w ciągu najbliższych lat liczba ta może wzrosnąć nawet do 3 mln osób.
Zauważamy, że Polacy stają się coraz bardziej świadomi w zakresie wpływu diety na dobre samopoczucie i zdrowie, co przekłada się na rosnące zainteresowanie cateringami dietetycznymi. Obserwujemy ten rynek od dłuższego czasu i spodziewamy się kontynuacji jego wzrostu w kolejnych latach. Powinny temu sprzyjać liczne makrotrendy takie jak postępujący zwrot w stronę convenience, szczególnie silny wśród nowych pokoleń, migracja do największych miast czy bogacenie się społeczeństwa. Uważamy, że głównymi beneficjentami rosnącej popularności tej kategorii zdrowego żywienia będą najlepiej zarządzani gracze z odpowiednio dużą skalą operacji jak Nice To Fit You.