Liudmila Climoc, prezeska Orange Polska
epoint

Orange Polska „już nie jest jedynie telco, ale stał się bardziej techco”, oceniła prezeska operatora Liudmila Climoc.

„Innowacja dla Orange Polska to możliwość reagowania na zmieniające się potrzeby klientów. Eksplorujemy technologie, aby wprowadzać innowacje, które są przydatne dla klienta. Tak więc nie innowacja dla innowacji, ale innowacje, które przynoszą użyteczny wpływ i są istotne, konkurencyjne, utrzymują Orange jako preferowanego operatora. Uważam, że w Polsce jesteśmy już czymś znacznie więcej niż łącznością, ale zapewniamy zintegrowany zestaw usług cyfryzacji dla firm. Nie jesteśmy już telco, jesteśmy raczej 'techco’” – powiedziała Climoc podczas konferencji Orange Open Tech Day 2024.

Dodała, że innowacje dają Orange wyróżnienie rynkowe w „bardzo odpowiedzialnej roli w doradzaniu i partnerstwie z klientami i organami publicznymi w ich drodze do cyfryzacji”.

„[To] również ciągła praca nad dostarczaniem bezproblemowej łączności dla konsumentów i firm z dużymi prędkościami. Mamy już prawie 2 mln gospodarstw domowych w Polsce w zasięgu prędkości do 8 gigabitów na sekundę. Nadchodzi Wi-Fi 7 i planujemy również udostępnić je naszym klientom. Współpracujemy z Orange Business i Orange Cyber Defense nad cyfrową platformą. To nowy sposób na łączność dla biznesu i chodzi o doświadczenie i prostotę, którą zapewnimy naszym klientom, ze skalowalną chmurą, rozwiązaniami cyberbezpieczeństwa i elastycznością całej sieci. Dla mnie to o wiele więcej niż produkt i usługi” – stwierdziła prezeska Orange Polska.

Wskazała, że podczas Orange Open Tech Day 2024, przedstawiciele obszaru innowacji Orange Polska zaprezentowali m.in. bota GenAI dla marki Flex, Drone Data Vision we współpracy z polskim producentem dronów Farada Group, 5G GenAI Assistant – wsparcie dla programistów sieciowych, 5G Core Intent Manager – rozwiązanie automatyzujące bezpośrednią komunikację maszyn oraz Cloud Ransom Protection – chmurowe rozwiązanie cyberbezpieczeństwa.

Orange Polska planuje udostępnienie bota GenAI dla marki Flex na początku przyszłego roku, poinformował dyrektor Innowacji Orange Polska Marcin Ratkiewicz.

„W styczniu przyszłego roku planujemy udostępnienie użytkownikom Flexa bota GenAI. Czatbot będzie dostępny w aplikacji i wersji webowej. W pierwszej fazie będzie obsługiwał obszar zapytań (FAQ). Następnie będzie systematycznie rozszerzany o kolejne funkcjonalności. Plan zakłada skalowanie tego rozwiązania w innych produktach Orange w przyszłości” – powiedział Ratkiewicz dziennikarzom podczas Orange Open Tech Day 2024.

„Dla nas innowacja jest wówczas, gdy kreatywny pomysł jest wdrażany i skalowany. Przykładem jest właśnie Flex, produkt cyfrowy, który jest innowacyjny z założenia i z doświadczenia. Kiedy przyjechałam do Polski zajęło mi dosłownie 10 minut, aby stać się klientem Flex. Marka sięgnęła 400 tys. klientów w Polsce i ma najlepszy Net Promoter Score (NPS) ponad 60. Jest to nasz wewnętrzny punkt odniesienia, aby doprowadzić nasze inne marki i nasze produkty do NPS ponad 60” – powiedziała prezeska Orange Polska Liudmila Climoc podczas konferencji.

Orange Polska podtrzymuje zamiar publikacji nowego etapu strategii rozwoju w I kwartale przyszłego roku, poinformowała prezeska operatora Liudmila Climoc.

„Stanie się to w I kwartale. Będziemy najpierw publikować sprawozdanie z wyników finansowych bieżącego roku oraz efektów dotyczących .Grow, tego, co udało się osiągnąć dzięki tej strategii, a następnie przedstawimy założenia kolejnego etapu” – powiedziała Climoc dziennikarzom podczas konferencji Orange Open Tech Day 2024.

Dodała, że 2025 r. dla Orange Polska będzie stał pod znakiem skalowania „connectivity”.

„Chodzi o dostarczanie rozwiązań cyfrowych, czy dostępu światłowodowego do coraz większej liczby użytkowników w Polsce oraz wysokiej jakości, niezawodnej i zaufanej sieci. Będzie więc oczywiście wiele toczyć się wokół 5G. Będziemy dalej rozwijać tę technologię. 5G dociera do coraz większej liczby osób w Polsce, a kolejnym krokiem będzie wprowadzenie 5G Stand Alone (SA) z myślą o konsumentach i klientach firmowych. Ale prawdopodobnie nie stanie się to jeszcze w 2025 roku, ale nieco później. Ze Stand Alone będzie to bardziej równomiernie, bardziej smart i bardziej elastyczne” – wymieniła prezeska Orange Polska.

Zaznaczyła jednocześnie, że Orange Polska już prowadzi pilotaż Stand Alone.

Organizujemy proof of concept w Polsce i w innych krajach. Wdrożenie zostanie dokonane w zależności od dojrzałości rynku. Nie należy się jednak spodziewać tego jako nagłego wydarzenia, takiego jak inauguracja z dnia na dzień. Wspomniałam o sieciach kampusowych. W Polsce mamy wiele projektów, w których nasz zespół B2B dostarcza obecnie zaprojektowane i zoptymalizowane dla konkretnego klienta sieci kampusowe. Dla nas wprowadzenie Stand Alone będzie procesem ewolucyjnym” – podkreśliła Climoc.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments