Notowany na NewConnect producent gier i wydawca Ovid Works S.A. ogłasza zamiar przejęcia producenta laptopów dla graczy Hyperbook. Przejmie też prawa do portfolio już wydanych oraz obecnie produkowanych gier spółki. Finalizacja fuzji nastąpi w pierwszej połowie przyszłego roku.
W portfelu Hyperbook S.A. znajdują się prawa majątkowe (IP) do wydanej gry VR “Regenesis” oraz projekty w trakcie developmentu, jak ”Hyper Arena VR” oraz oparte na scenariuszach Łukasza Orbitowskiego (projekt „Veles”) i twórczości Stanisława Szukalskiego (projekt “Monumentum”). Podpisana wczoraj (21.11) umowa rozpoczyna proces przejęcia przez Ovid Works S.A. tego polskiego producenta wysokiej klasy laptopów dla graczy i profesjonalistów.
Celem opartego na obranej strategii przejęcia jest wykorzystanie doświadczenia Ovid Works w produkcji gier premium i VR do dynamicznego rozwoju IP nabytych od Hyperbook. Zwiększenie skali działalności obu podmiotów poprzez synergię know-how, technologii i finansowania projektów ma też pozwolić na osiąganie większej rentowności.
„Projekty w portfelu Hyperbook w pełni wpisują się w profil gier Ovid Works. Planujemy wykorzystać i rozwinąć nabyte IP w nowe gry o wysokim potencjale komercyjnym. Połączenie z Hyperbook daje też Ovid Works spore korzyści biznesowe. Dzięki środkom pozyskanym, m.in. od kontrolującego Hyperbook S.A. Roberta Dziubłowskiego, który wraz z grupą inwestorów finansowych, w ramach połączenia spółek zasili je kwotą ok. 1 miliona złotych, możemy myśleć o dalszym rozwoju tytułów tradycyjnych i VR. Fuzja i pozyskane w jej ramach nowe środki pozwolą umocnić Ovid Works na bardzo konkurencyjnym rynku. Mamy dobry portfel tytułów i solidny plan wydawniczy w nadchodzącym okresie – powiedział Jacek Dębowski, Prezes Zarządu Ovid Works S.A.
Ovid Works pracuje aktualnie nad sequelem do gry Metamorphosis, a w 2025 roku planuje premierę adaptacji VR gry “Everdream Valley”.
– Hyperbook jest doświadczonym producentem wysokiej klasy laptopów wybieranych przez graczy i profesjonalistów. Ich sprzedaż jest rentowna i daje spółce stabilne, kilkumilionowe obroty. Spółka reinwestuje środki w rozwój gier własnych. Dzięki znalezieniu odpowiedniego Partnera w tym obszarze możemy rozwijać tę działalność, nie rezygnując z rentownej i powiązanej z branżą gier produkcji sprzętu. Widzimy także synergie technologiczne i kosztowe – podkreśla Tomasz Jarka prezes Hyperbook S.A.
Po zastosowaniu parytetu wymiany akcji obecni Akcjonariusze Hyperbook S.A. i Ovid Works S.A. będą mieli taką samą liczbę akcji w kapitale zakładowym połączonej spółki, a aktualni członkowie zarządów łączących się spółek stworzą nowy zarząd podmiotu po fuzji. Umowa przewiduje również wdrożenie Programu Motywacyjnego dla członków zarządu oraz kluczowej kadry.
Pierwsza z zawartych w umowie dwóch emisji akcji gotówkowych wyniesie 0,75–1 mln zł. Nowe akcje w cenie 50 gr obejmą członkowie zarządu spółki, a także kilku inwestorów i interesariuszy. W drugiej emisji podmiot zależny od Roberta Dziubłowskiego, który jest największym akcjonariuszem Hyperbook S.A., wraz z grupą inwestorów finansowych obejmie akcje również po cenie emisyjnej 50 gr za wkład pieniężny w wysokości ok. 1 mln zł. Środki te posłużą do celów rozwojowych. Tym samym Robert Dziubłowski poprzez kontrolowany przez siebie podmiot będzie największym akcjonariuszem Ovid Works S.A. po zakończeniu procesu połączenia spółek.
Po fuzji spółka planuje być aktywnym podmiotem w procesie konsolidacji sektora AA gier wideo w Polsce.
– Dostrzegamy trendy konsolidacyjne w sektorze twórców oraz wydawców gier. Widzimy dla siebie miejsce w tym procesie jako aktywny jego uczestnik – podkreśla Jacek Dębowski.
Więcej szczegółów na temat dalszej strategii i długoterminowych celów spółka poda wkrótce.