Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 25-29 listopada.
Starward Industries: Przedstawiło graczom swój nowy projekt „Dante’s Ring”, którego premierę w formule early access planuje na 2025 r., podała spółka.
Gaming Factory: Odnotowało 0,8 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2024 r. wobec 0,27 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
CI Games: Odnotowało 2,11 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2024 r. wobec 1,56 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
SimFabric: Odnotowało 0,97 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I-III kw. 2024 r. wobec 3,37 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
PlayWay: Odnotował 45,71 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2024 r. wobec 27,37 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Bloober Team: Odnotował 1,04 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2024 r. wobec 0,43 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
CD Projekt: Akcjonariusze przegłosowali na nadzwyczajnym walnym zgromadzeniu wyznaczenie warunku wynikowego na lata 2025-2028 w programie motywacyjnym B w wysokości 4 mld zł wyniku netto za 4 lata, podano w uchwałach NWZ. Ponadto akcjonariusze dokonali zmian w radzie nadzorczej, w tym powołali do niej ex-prezesa Adama Kicińskiego.
11 bit studios: Ustalił premierę DLC „Forget Celebrations” do gry „This War of Mine” na Steam i GOG na 11 grudnia, podała spółka.
Dark Point Games: Zapowiedział na przyszły rok cztery aktualizacje związane ze światem produkcji „Achilles: Legends Untold”, podała spółka. Dodatkowo premiera „Achilles: Survivor” w trybie early access ostatecznie została przesunięta na I kwartał 2025 roku. Spółka zapowiedziała także wydanie „Achilles: Legends Untold” na konsolę Nintendo Switch w tym samym okresie.
3R Games: Odnotowało 0,12 mln zł jednostkowego zysku netto w okresie I-III kw. 2024 r. wobec 0,17 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Creepy Jar: Zakłada premierę early access gry „StarRupture” w III kw. przyszłego roku, poinformowali członkowie zarządu. Przekrojowy trailer gry zostanie opublikowany w styczniu.
CD Projekt: Przyznaje, że cel programu motywacyjnego 2023-2026 jest ambitny, ale spółka lubi takie wyzwania, poinformował CFO Piotr Nielubowicz.
CD Projekt: Zakłada podwojenie zespołu projektu „Sirius” do końca przyszłego roku, poinformowała vice president investor relations Karolina Gnaś.
CD Projekt: Ocenia, że obecny rozmiar zespołu projektu „Orion” jest dostosowany do potrzeb i planuje podwoić jego ekipę do końca przyszłego roku, poinformowała vice president investor relations Karolina Gnaś. „Orion” nie przeszedł jeszcze do fazy rozwojowej.
CD Projekt: Opiera swój biznes dla długowieczności produktów, aktywnym zarządzaniu franczyzami i wydawaniu nowego contentu i oczekuje, że następne dwa lata będą aktywne we wszystkich tych obszarach. Niektóre z aktywności mogą być zaskakujące, poinformował CFO Piotr Nielubowicz.
Creepy Jar: Podjął decyzję o wydłużeniu prac nad wersją early access gry „StarRupture” przynajmniej do połowy 2025 r., podała spółka. Łączna wartość nakładów poniesionych na produkcję gry wyniosła 23,5 mln zł według stanu na 30 września 2024 r.
CD Projekt: Nadal prowadzi rozmowy w sprawie licencjonowania gry mobilnej na bazie posiadanych IP. To jeden ze strategicznych celów, poinformował joint CEO Michał Nowakowski.
Creepy Jar: Odnotował 3,55 mln zł jednostkowego zysku netto w III kw. 2024 r. wobec 6,31 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
CD Projekt: Projekt „Polaris”, czyli gra otwierająca nową wiedźmińską trylogię, przeszedł do fazy pełnoskalowej produkcji, podał CD Projekt.
CD Projekt: Łączna sprzedaż „Cyberpunka 2077” od momentu premiery przekroczyła 30 mln kopii, z kolei dodatek „Widmo Wolności” sprzedał się w ponad 8 mln egzemplarzy według stanu na 26 listopada, podał CD Projekt.
PCF Group: Odnotowało 91 tys. zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2024 r. wobec 1,92 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
CD Projekt: Odnotował 78,11 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2024 r. wobec 202,86 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
BoomBit: Odnotował 2,63 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kw. 2024 r. wobec 1,48 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka. Skonsolidowany skorygowany zysk netto wyniósł odpowiednio: 2,69 mln zł wobec 2,84 mln zł zysku rok wcześniej.
Bloober Team: „Dla każdej spółki, a zwłaszcza w tak trudnej branży jak nasza, jedną z najważniejszych rzeczy jest stabilność finansowa. Cieszymy się nie tylko ze znakomitej sytuacji Bloober Team na rynku, ale również z rosnących przychodów naszych spółek zależnych. Czas wszystko weryfikuje. Od dawna powtarzaliśmy, że strategia specjalizacji i budowania fundamentów pod zdrowy biznes w dłuższym okresie da efekty lepsze od szerokiego rynku gier. Patrząc na światowy sukces 'Silent Hill 2′ oraz portfolio spółki na przyszły rok i kolejne lata, jestem o to całkowicie spokojny” – skomentował wyniki Piotr Babieno, prezes Bloober Team.
Bloober Team: Dobre rezultaty grupy kapitałowej to efekt m.in. dobrych wyników spółek zależnych Feardemic i Played With Fire. „2024 rok jest dla Feardemic rokiem jednoznacznie rekordowym. Wzrosła liczba premier, rozpoczęliśmy współpracę nad grami w wersji VR oraz mobilnej, rozwinęliśmy relacje z dystrybutorami fizycznymi. Mamy za sobą kluczowe premiery gier z serii 'Garten of Banban’. Przychody ze sprzedaży w porównaniu do poprzedniego roku wzrosły niemal trzykrotnie, a zysk netto wyniósł około 1,8 mln zł. To ogromny skok w rozwoju spółki” – powiedział Damian Pawlak, prezes Feardemic. „Miniony rok był dla naszej spółki czasem intensywnego rozwoju, który umocnił naszą pozycję na rynku VR. Trzykrotnie powiększyliśmy zespół, w tym o cenionych specjalistów VR. Wdrożyliśmy nowe technologie do procesów firmy i z powodzeniem rozwijamy kilka projektów jednocześnie, w tym tytuł oparty na znanym międzynarodowym IP oraz prototyp gry finansowany z grantu Kreatywna Europa. Nasze produkty wyszły na nowe platformy, w tym Sony PSVR2, osiągając jeszcze jeden historyczny kamień milowy – pierwsze wydanie pudełkowe naszej gry. Stabilne przychody i zysk netto na poziomie 0,6 mln zł, realizacja bieżących projektów, oraz znacznie wzmocniony zespół, otwierają przed spółką bardzo ciekawe perspektywy” – wskazał Bartłomiej Szydło, prezes Played With Fire.
Ovid Works: Meta Platforms Technologies zatwierdziło milestone’a Alpha Build gry „Everdream Valley” opracowywanej przez spółkę w wersji na VR. Alpha Build to kompletna kompilacja działająca na urządzeniu docelowym zgodnie z pełną tabelą specyfikacji. Wszystkie główne systemy/funkcje muszą być kompletne i działać (chociaż nie oczekuje się, że będą wolne od błędów).
PlayWay: Gra „Farm Renovator: Demo” została udostępniona na Steam.
Take IT Studio: Ogłosił grę „Electrician Simulator VR”. „Gra już od początku miała potencjał, by przenieść ją do wirtualnej rzeczywistości. Również gracze często pytali nas, czy kiedykolwiek będą mogli zagrać w ten tytuł w VR. Teraz, po miesiącach prototypowania i testów, jesteśmy gotowi, by pokazać fanom nową odsłonę Electrician Simulator” – powiedział Dorian Loewe, producent gry.
IR: Największe wyzwania dla zarządzających relacjami inwestorskimi w mijającym roku, prowadzenie IR w warunkach konfliktu w akcjonariacie, spotkanie z czołową szwedzką spółką z branży gamedev EG7, a także przyznanie nagród opartych na badaniu Extel (d. Institutional Investors), to tematy przewodnie IR Day 2024. Wydarzenie zorganizowane IR Society Poland przy współpracy z Giełdą Papierów Wartościowych w Warszawie i Uniwersytetem Ekonomicznym we Wrocławiu, odbędzie się 9 grudnia. „IR Day 2024 to wydarzenie, które na stałe wpisało się w kalendarze profesjonalistów zajmujących się relacjami inwestorskimi oraz osób zainteresowanych komunikacją spółek z rynkiem kapitałowym. Z każdym rokiem obserwujemy rosnące zainteresowanie tematyką IR, a rok 2024 nie jest wyjątkiem. Ważnym elementem naszych działań jest nadanie wydarzeniu międzynarodowego charakteru poprzez zapraszanie przedstawicieli innych stowarzyszeń i firm do Polski – tradycja, którą z dumą kontynuujemy.” – powiedział Michael Chojnacki z IR Society Poland. Na zaplanowanych panelach IR-owcy omówią wyzwania minionego roku, będą dyskutowali z przedstawicielami sell-side i buy-side. Inne punkty programu to prezentacja dotycząca dobrych praktyk w sytuacji konfliktu w spółce lub jej akcjonariacie. Organizatorzy postawili również na cieszący się ogromnym zainteresowaniem w poprzedniej edycji punkt programu a mianowicie na gościa z zagranicy. Tym razem strategię IR spółki Enad Global 7 notowanej na Nasdaq Stockholm przedstawi szef jej relacji inwestorskich Ludvig Andersson. W trakcie wydarzenia zostaną wręczone również nagrody dla spółek, których relacje inwestorskie zostały najlepiej ocenione w badaniu Extel (d. Institutional Investors). W poprzednich dwóch latach w tym rankingu najlepszy wynik osiągało PGE.
Live Motion Games: Rada nadzorcza notowanej na NewConnect spółki powołała Radosława Kaśkiewicza na stanowisko prezesa zarządu. Kaśkiewicz posiada wieloletnie doświadczenie w branży gier komputerowych, które zdobywał w polskich i zagranicznych firmach. W swojej karierze pełnił m.in. funkcję Game Directora w dubajskiej firmie Humaniz3D for Digital Media L.L.C., specjalizującej się w zaawansowanych rozwiązaniach z zakresu animacji i mediów cyfrowych. Na takim samym stanowisku pracował w krakowskiej spółce Ready4Player, koncentrującej się na tworzeniu i dystrybucji gier w ramach złożonego ekosystemu gamingowego. Był prezesem założonej przez siebie polskiej firmy The Epic Lore, zajmującej się produkcją gier komputerowych. Radosław Kaśkiewicz zastąpi Dorotę Osowską, która zarządzała Live Motion Games od października 2022 roku.
11 bit studios: Mapa drogowa dla „Frostpunk 2” zakłada w przyszłym roku dwa dodatki: „Spectrum” oraz „Aurora” (trzecie DLC zadebiutuje w 2026 r.). Studio wprowadza patch 1.2.0 z „kolejną porcją aktualizacji, a najważniejsze elementy obejmują zmiany na mapach Utopia Builder, nowe wydarzenia frakcji, aktualizacje historii powiększenia oraz niezliczone inne poprawki i ulepszenia”.
Check Point: Firma cyberbezpieczeństwo podała informację o wykorzystaniu przez hakerów silnika gier Godot Engine. Zagrożenie to ukazuje rosnący trend w cyberprzestępczości: atakowanie niszowych, ale podatnych społeczności. Gracze, którzy często priorytetowo traktują wydajność i wygodę ponad bezpieczeństwo, stają się idealnymi ofiarami takich podstępnych ataków. Potencjalnie zagrożonych może być ponad 1,2 mln użytkowników, wskazuje Check Point. Najbardziej narażeni są codzienni gracze, którzy chętnie pobierają modyfikacje i dodatki wzbogacające rozgrywkę. Z analizy CPR wynika: szeroka podatność (Gry oparte na Godot, dostępne na platformach takich jak Windows, macOS i Linux, stały się głównymi celami); wieloplatformowe zagrożenie (cyberprzestępcy wykorzystują zdolność Godot do wykonywania skryptów wieloplatformowych, co zwiększa zasięg ataku); eksploatacja zaufanych sieci (poprzez Stargazers Ghost Network, atakujący rozpowszechniają złośliwe oprogramowanie ukryte pod postacią aktualizacji gier, modów lub innych dodatków do pobrania, wprowadzając w błąd nawet doświadczonych użytkowników).
RedDeer.Games: Wraz z deweloperem Whiteboard Games ogłosił oficjalną datę premiery „I See Red” na Nintendo Switch w dniu 6 lutego. Data premiery „Maki: Paw of Fury” ustalona na 12 grudnia na Steam i Nintendo Switch.
Gaming Factory: Zespół przygotowuje się do wiosennej premiery swojego flagowego tytułu ’ „Japanese Drift Master” (JDM), który – według niej – ma szansę stać się jednym z najważniejszych wydarzeń na rynku gier wideo w 2025 roku.
PCF Group: Projekty „Bifrost” i „Victoria”, zgodnie z harmonogramem, planowane premiery EA bez zmian w 2026; a działania marketingowe od 2025. Projekt „Bison” (VR) będzie miał premierę w 2025.
CD Projekt: Wystartowała Jesienna Wyprzedaż na Steam, w której „Cyberpunk 2077” jest za 89 zł w wersji podstawowej oraz za 156 zł w przypadku edycji Ultimate, dzięki czemu wspiął ponownie na 3. miejsce pod względem sprzedaży na tej platformie. Wejście w fazę pełnej produkcji „Polaris” oznacza, że została wypracowana wizja gry, zespół wyprodukował grywalny fragment gry (VS) i studio wie jak będzie wyglądać gra. Z kolei projekt „live action” wciąż jest w fazie koncepcyjnej, jednak o wiele bardziej zaawansowanej niż przed rokiem. Jest jeszcze za wcześnie na poszukiwanie partnera w postaci platformy streaming’owej. Koszty produkcji mają być w przyszłości współdzielone z partnerem.
Źródła: depesze ISBnews, serwis ISBtech.pl, informacje ze spółek i organizacji
(ISBnews/ISBtech)