epoint

Zalando odnotowało silny wzrost w obu wektorach wzrostu Business-to-Consumer (B2C) i Business-to-Business (B2B) w trzecim kwartale, napędzany rosnącym popytem konsumenckim w obliczu silnego początku sezonu jesienno-zimowego w całej branży. Aby wykorzystać dalsze możliwości wzrostu, firma inwestuje w kluczowe obszary swojej strategii ekosystemu, takie jak zwiększanie lojalności klientów, rozszerzanie ofert dotyczących stylu życia, zwiększanie atrakcyjności odkrywania mody i dalsze wzmacnianie europejskiej sieci logistycznej.

Wolumen towarów brutto (GMV) Zalando w trzecim kwartale wzrósł o 7,8% do 3,5 mld euro w porównaniu z rokiem ubiegłym, przychody wzrosły o 5% do 2,4 mld euro, a skorygowany zysk przed odsetkami i opodatkowaniem (skorygowany EBIT) wzrósł z 23 mln euro do 93 mln euro. Skorygowana marża EBIT wzrosła o 2,9 punktu procentowego do 3,9%. Liczba aktywnych klientów wzrosła o około pół miliona kwartał do kwartału, zwiększając łączną liczbę aktywnych klientów do 50,3 miliona w trzecim kwartale.

Konsumenci uwielbiają marki wysokiej jakości, które dodajemy, spędzają czas z naszymi ekscytującymi doświadczeniami cyfrowymi i korzystają z naszej rozwijającej się oferty lifestyle’owej w obszarach takich jak sport, uroda oraz dzieci i rodzina” – . „Aby wykorzystać dalsze możliwości rozwoju, inwestujemy w inicjatywy, takie jak rozwój naszego programu lojalnościowego Plus, oferowanie bardziej inspirujących treści, rozwój naszego centrum technologicznego w Chinach i zapewnienie klientom wygody za pośrednictwem naszej europejskiej sieci logistycznej – powiedziała dyrektor finansowa Sandra Dembeck.

B2C: Nowe marki, nagradzanie lojalności i rozwój stylu życia

W ramach pierwszego filaru wzrostu B2C Zalando, mającego na celu wyróżnienie się jakością i oferowanie najlepszych możliwych doświadczeń zakupowych, firma dodała nowe marki, takie jak Remain, A-COLD-WALL* i Marine Serre do swojej wyselekcjonowanej oferty. Zalando przekształciło również swój program Plus z płatnego członkostwa w bezpłatny system oparty na punktach, mający na celu nagradzanie lojalności klientów.

We Francji nowe centrum realizacji zamówień Zalando pod Paryżem wysłało swoją pierwszą paczkę na początku października. Ten najnowszy dodatek do sieci logistycznej Zalando pomaga zapewnić klientom we Francji i krajach sąsiednich jeszcze lepiej zlokalizowaną ofertę i wygodę.

Drugi filar rozwoju Zalando B2C, polegający na uczynieniu Zalando miejscem docelowym stylu życia, odnotował silny wzrost w kategoriach Sport, Uroda oraz Dzieci i Rodzina. Firma pracuje nad przekształceniem tych kategorii w potężne propozycje lifestylowe z kompleksowym asortymentem, spersonalizowaną inspiracją i wygodą. Partnerzy Zalando nadal zwiększali własną sprzedaż generowaną za pośrednictwem platformy firmy, a działalność partnerska odnotowała dwucyfrowy wzrost w trzecim kwartale.

W ramach trzeciego filaru wzrostu B2C – wprowadzania nowych formatów treści do handlu i oferowania spersonalizowanych inspiracji i rozrywki – firma dalej rozwijała Stories on Zalando, centrum treści, które angażuje klientów wokół ekscytujących trendów w modzie i kulturze. Influencerzy modowi, tacy jak Caro Daur, Linda Tol i Jordan Anderson, oferują teraz ekskluzywne treści i prezentują swoje wyselekcjonowane kolekcje modowe.

Zgodnie ze swoim zobowiązaniem do poprawy doświadczeń klientów, Zalando nadal inwestowało w technologie, takie jak Asystent Zalando, który został niedawno wprowadzony na wszystkie 25 rynków. Asystent AI Zalando, oparty na własnych modelach Zalando i dużych modelach językowych OpenAI, oferuje zalogowanym klientom spersonalizowane porady modowe w lokalnych językach, umożliwiając klientom poruszanie się po szerokim asortymencie Zalando za pomocą intuicyjnych zapytań, takich jak „W co powinnam się ubrać na 60. urodziny mojego taty w listopadzie w Barcelonie?”. Asystent rozumie kontekst – taki jak lokalizacja, pogoda i okazja – aby udzielać świadomych rekomendacji.

Przychody w wektorze wzrostu B2C wzrosły w trzecim kwartale o 4,3% do 2,2 mld euro w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej. Skorygowany EBIT wzrósł do 86,7 mln euro, co oznacza skorygowaną marżę EBIT w wysokości 4,0% w kwartale w porównaniu do 0,5% rok wcześniej, napędzaną przez lepsze marże brutto i niższe koszty realizacji

B2B: Rozszerzenie oferty wartości dla partnerów

W segmencie B2B Zalando otwiera swoją infrastrukturę logistyczną, oprogramowanie i możliwości usługowe, aby stać się kluczowym czynnikiem umożliwiającym transakcje e-commerce marek i sprzedawców detalicznych, niezależnie od tego, czy odbywają się one na platformie Zalando, czy poza nią.

W trzecim kwartale ZEOS dodał ASOS jako nowy kanał sprzedaży, rozszerzając ofertę wartości dla partnerów Zalando. Łącznie ZEOS może teraz realizować zamówienia złożone za pośrednictwem 9 głównych platform e-commerce i własnych sklepów internetowych marek.

W trzecim kwartale przychody w wektorze wzrostu B2B nadal przewyższały przychody grupy i wzrosły o 11,1% do 239,7 mln euro w porównaniu z rokiem ubiegłym. Skorygowany zysk EBIT spadł z 12,6 mln euro rok wcześniej do 6,7 mln euro, co oznacza skorygowaną marżę EBIT na poziomie 2,8%, w porównaniu do 5,8% rok wcześniej. Spadek ten był spowodowany głównie inwestycjami w celu wsparcia przyszłego wzrostu.

Perspektywy

Zalando potwierdziło dziś swoje prognozy, które zostały zaktualizowane 10 października 2024 r., na rok finansowy 2024. Firma spodziewa się wzrostu wolumenu towarów brutto (GMV) między 3% a 5%, wzrostu przychodów między 2% a 5% oraz wzrostu skorygowanego EBIT do poziomu między 440 mln euro a 480 mln euro.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments