epoint

Grupa InPost, lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, ma już 25 000 maszyn Paczkomat w Polsce, a 13 grudnia oficjalnie uruchomiła jubileuszową maszynę, która znajduje się na warszawskim Gocławku przy ulicy Koprzywiańskiej 3. Ta okrągła liczba zbiegła się z 25-leciem działania InPost.

Podczas oficjalnego uruchomienia 25 000 urządzenia Paczkomat wszyscy klienci nadający i odbierający przesyłki otrzymywali wyjątkowe prezenty od kurierów-Mikołajów, a specjalnym przyciskiem mogli włączyć opady sztucznego śniegu i instalację świetlną, którą przyozdobiono maszynę. Całemu wydarzeniu towarzyszyły świąteczne piosenki, śpiewane na żywo przez chór, a dla wszystkich gości serwowana była gorąca czekolada.

W tym roku obchodzimy 25-lecie InPost i właśnie uruchomiliśmy 25 000 urządzenie Paczkomat w Polsce. W ciągu 15 lat od zainstalowania pierwszej maszyny, dokonaliśmy rewolucji na rynku logistycznym w Polsce, całkowicie zmieniając preferencje konsumentów. Dziś możemy pochwalić się największą siecią logistyczną nie tylko w Polsce, ale także w Europie. Zaczynaliśmy od kilku urządzeń, a dziś praktycznie każdy Polak zna markę InPost. Według badań Kantar 93% kupujących w sieci wybiera dostawy do maszyn Paczkomat – dziękuję za zaufanie! – mówi Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu InPost.

Według październikowych badań Kantar – międzynarodowej agencji badawczej – InPost jest najlepiej rozpoznawalną marką dostarczającą przesyłki – otrzymał aż 99% wskazań. Ponadto 93% polskich internautów robiących zakupy online wybiera Paczkomat InPost jako formę dostawy, a 85% jako formę wysyłki. Natomiast 83% badanych uznaje Paczkomat InPost za najbardziej ekologiczny sposób dostaw. Gotowość do polecania urządzeń Paczkomat InPost – wskaźnik NPS – osiągnął poziom aż 77 punktów.

Na koniec III kwartału 2024 roku Grupa InPost odnotowała znaczący wzrost wolumenów, sprzedaży i rentowności, a także kontynuuje ekspansję sieci maszyn Paczkomat – ich liczba osiągnęła poziom 43 812 urządzeń, po wzroście o 33% r/r. W III kwartale Grupa obsłużyła 262 mln przesyłek, czyli o 25% więcej r/r, natomiast przychody zanotowały skok o 23% r/r, osiągając 2,54 mld zł.

Grupa InPost na koniec Q3 dysponowała blisko 79 000 punktami out-of-home, w tym prawie 44 000 nowoczesnych urządzeń Paczkomat i blisko 35 000 punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). W ciągu ostatnich 12 miesięcy Grupa zainstalowała rekordową liczbę maszyn – aż 10 000, zwiększając liczbę urządzeń aż o 1/3 r/r.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments